Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bestilt bil - ekstra tilbehør? Og hvilken lader hjemme?

Startet av simson, tirsdag 22. oktober 2024, klokken 13:50

« forrige - neste »

simson

Jeg har bestilt Enyaq 85x som kommer om få uker. Og har i den forbindelse to spørsmål:

- Er det noen som har ekstra tilbehør som de vil anbefale å anskaffe seg? (Følger forresten ordinær ladekabel med, til hytte uten ladeuttak?)
- jeg har tilgang til en grei lader i nabolaget, men vurderer å legge ut et ladepunkt til veien (må da grave ned kabel på ca 8 meter). Bor i eldre rekkehus med dårlig el-kapasitet inn til husrekka, så det kan kanskje påvirke mulighetsrommet) Hva er de oftest anbefalte løsningene for lading hjemme?

oiqbal

Jeg har hatt bilen i litt over 2 år, og har skaffet meg disse 2 som er jeg veldig fornøyd med. Enkelt å installere, og funker bra for meg. Ordinær ladekabel fulgte med min bil, men du må gjerne sjekke utstyrslisten for å dobbeltsjekke det som følger av ekstrautstyr for din bil/ årsmodell.

Sitat fra: simson på tirsdag 22. oktober 2024, klokken 13:50Jeg har bestilt Enyaq 85x som kommer om få uker. Og har i den forbindelse to spørsmål:

- Er det noen som har ekstra tilbehør som de vil anbefale å anskaffe seg? (Følger forresten ordinær ladekabel med, til hytte uten ladeuttak?)
- jeg har tilgang til en grei lader i nabolaget, men vurderer å legge ut et ladepunkt til veien (må da grave ned kabel på ca 8 meter). Bor i eldre rekkehus med dårlig el-kapasitet inn til husrekka, så det kan kanskje påvirke mulighetsrommet) Hva er de oftest anbefalte løsningene for lading hjemme?

2022 ENYAQ iV80x Sportline

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA