Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Luftfjæring kollapset. Tesla vil ha 32K, men hva må egentlig byttes?

Startet av kodax, mandag 21. oktober 2024, klokken 22:37

« forrige - neste »

Ellemelle

Sitat fra: Luring på fredag 25. oktober 2024, klokken 06:54
Sitat fra: Ellemelle på onsdag 23. oktober 2024, klokken 12:16I følge servicemanualen skal de installere denne hvis den ikke finnes fra før av. Den koster en del i arbeid og deler, men er samtidig kjekk å ha (med den installert kunne du ha fylt opp fjæren din nå manuelt)
Denne er vel for å fylle opp nitrogentanken trudde eg?
Har samme problem (med belger som lekker på 2 året), men enten selger eg i bilen i vinter eller skifer belger og da monterer eg denne ventilen. (Bilen står i oppvarmet garasje så kompressor fryser ikkje så lenge den ikkje står ute i dagevis).
Ja det er for å fylle på nitrogen, men det fungerer like greit med luft også. Så lenge kompressoren går så betyr det at nitrogenet ditt raskt har blitt byttet ut med luft uansett.

Ventilen er veldig praktisk og plasseres oppe i nærheten av kjølevæsketanken.

kodax

Så det å få fylt på nitrogen (som jeg ser at noen er opptatt av) egentlig er meningsløst?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

kodax

Og da gikk fikk jeg beskjed om at de må bytte på venstre side foran også, og prisen gikk opp til 47K.
Penger shmenger prøver jeg å si til meg selv... :'(
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Luring

Sitat fra: kodax på fredag 25. oktober 2024, klokken 10:52Så det å få fylt på nitrogen (som jeg ser at noen er opptatt av) egentlig er meningsløst?

Nei, luft inneholder vanndamp, og dette kan fryse så om systemet er tett bruker ein nitrogen.

Electric cars in Norway

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA