Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hyundai Inster

Startet av ElMarkus, søndag 20. oktober 2024, klokken 22:56

« forrige - neste »

turfsurf

315k for en minibil. Det blir for drøyt. Da er man inne på Model 3 territorium.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RJK

Sitat fra: turfsurf på mandag 02. desember 2024, klokken 21:03315k for en minibil. Det blir for drøyt. Da er man inne på Model 3 territorium.
Men får ikke V2L på TM3 eller TMY!

;)

Men ellers enig, det er alt for dyrt for totalpakken! Hadde veldig lenge før det, tatt en TM3 RWD
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ElMarkus

Sitat fra: RJK på mandag 02. desember 2024, klokken 21:11
Sitat fra: turfsurf på mandag 02. desember 2024, klokken 21:03315k for en minibil. Det blir for drøyt. Da er man inne på Model 3 territorium.
Men får ikke V2L på TM3 eller TMY!

;)

Men ellers enig, det er alt for dyrt for totalpakken! Hadde veldig lenge før det, tatt en TM3 RWD

 :+1:
Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)

ElMarkus

#48
Har prøvd å sammenligne de nye små elbilene...




Legg litt merke til hvordan hver bilmerke viser siffer på ladetid. Normalt er det jo 10-80%. Men ser ut som dem er rett så like akkurat fra 10-80%

For å lade fra 0-100% så blir nok hurtiglading meget lang. Typ 1 time.


HYUNDAI INSTER kan lades fra 10-80 % på 30 min.
Inntil 370 km.
49 kWt batteri
Varmepumpe: JA
V2L: JA
Tilhengerfeste; NEI
Pris: 314 900:-


RENAULT 5 E-TECH kan lades fra 15-80 % på 30 min.
Inntil 410 Km.
52 kWt batteri
Varmepumpe: JA
V2L: JA
Tilhengerfeste: JA 500kg
Pris: ?

CITROEN E-C3 kan lades fra 20-80 % på 26 min.
Inntil 320 km.
44 kWt batteri
Varmepumpe: NEI
V2L: NEI
Tilhengerfeste: JA 550kg
Pris: 249 900:-

NAMMI BOX kan lades fra 10-80 % på 38 min.
Inntil 310 km.
42 kWt batteri
Varmepumpe: NEI
V2L: JA
Tilhengerfeste: JA/NEI? 750kg
Pris:    217 900:-  (249 000:-  Inkl. Vinter dekk)


All info tatt fra hjemmesidene til respektive merke, og da med den største batteri pakke


Ser litt ut som Citroën og Nammi Box kommer å være typ 50 000:- billigere enn de andre 2. for er nok redd at både Hyundai Inster og Renault 5 E-Tech kommer å hamne rett under 300 000:- i pris. Selv om vi ikke vet det enda? ( ps, nå vet vi priset på Hyundai Inster 2 desember 2024)

Hyundai Inster og Renault 5 E-Tech går også lengst på ei lading. Da dem har litt større batteri pakke.
Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)

RJK

Burde hatt med startprisen, da de fleste klarer seg uten V2L, og kortere rekkevidde, og da er man nede på 245 ca + nødvendige tillegg!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ElMarkus

Sitat fra:  RJK på mandag 02. desember 2024, klokken 21:16Burde hatt med startprisen, da de fleste klarer seg uten V2L, og kortere rekkevidde, og da er man nede på 245 ca + nødvendige tillegg!

Det er bare å gå på respektive merkes egne hjemmesider. Synes selv at startprisene ikke gir reelt bilde. Bilene er jo ribbet på utstyr og går alt for kort.  :D
Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)

ElMarkus

Siden er jo spørsmålet som mange muligens også velger? Kjøpe ei Premium brukt elbil for typ samme pris som har gått en del kilometer.
Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)

ElMarkus

Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)

RJK

Sitat fra: ElMarkus på tirsdag 03. desember 2024, klokken 02:40
Sitat fra: RJK på mandag 02. desember 2024, klokken 21:16Burde hatt med startprisen, da de fleste klarer seg uten V2L, og kortere rekkevidde, og da er man nede på 245 ca + nødvendige tillegg!

Det er bare å gå på respektive merkes egne hjemmesider. Synes selv at startprisene ikke gir reelt bilde. Bilene er jo ribbet på utstyr og går alt for kort.  :D
Men har da konkurrentene dette med V2L? Om ikke, blir jo sammenligningen epler og bananer!

:o ::)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

Sitat fra: RJK på tirsdag 03. desember 2024, klokken 07:01
Sitat fra: ElMarkus på tirsdag 03. desember 2024, klokken 02:40
Sitat fra: RJK på mandag 02. desember 2024, klokken 21:16Burde hatt med startprisen, da de fleste klarer seg uten V2L, og kortere rekkevidde, og da er man nede på 245 ca + nødvendige tillegg!

Det er bare å gå på respektive merkes egne hjemmesider. Synes selv at startprisene ikke gir reelt bilde. Bilene er jo ribbet på utstyr og går alt for kort.  :D
Men har da konkurrentene dette med V2L? Om ikke, blir jo sammenligningen epler og bananer!

:o ::)
Enig. Må ha bananer mot bananer 

ElMarkus

Den eneste av disse 4 oventil fås ikke med V2L og det er Citroën.
Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)

Jimnordb

#56
Hyundai DK har disse felgene. Regner med vi får det samme i Norge?



17" alu vinterfelg


15" alu


15" stål vinterfelg

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Daniel_0007

Sitat fra: batterimannen på onsdag 04. desember 2024, klokken 22:18Hadde lett gått for 15" alu

Og 15 stål for vinteren evt kun 15 stål hvis kona skal kjøre bilen og 🤣
Model 3 2019 LR Rwd

Electric cars in Norway

Sitat fra: Daniel_0007 på onsdag 04. desember 2024, klokken 22:33
Sitat fra: batterimannen på onsdag 04. desember 2024, klokken 22:18Hadde lett gått for 15" alu

Og 15 stål for vinteren evt kun 15 stål hvis kona skal kjøre bilen og 🤣
Fy fy fy Daniel  :o Dette er ikke innafor så jeg antar du bare serverte en skikkelig skrivefeil her

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA