Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

iX 2025 Facelift (MY 2026)

Startet av Trond.m, onsdag 16. oktober 2024, klokken 17:14

« forrige - neste »

Trond.m

Sitat fra: Leaf_2014 på torsdag 06. februar 2025, klokken 22:57Noen som har anelse hvor mye rekkevidde som forsvinner ved m-pakke 21" felger på IX60? Vil tro 22 og 23" virkelig er hvor det krymper, og at 21" gir relativt lite reduksjon?
Du får beregnet WLTP ved å konfigurere bilen.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Trond.m på lørdag 08. februar 2025, klokken 07:42
Sitat fra: Leaf_2014 på torsdag 06. februar 2025, klokken 22:57Noen som har anelse hvor mye rekkevidde som forsvinner ved m-pakke 21" felger på IX60? Vil tro 22 og 23" virkelig er hvor det krymper, og at 21" gir relativt lite reduksjon?
Du får beregnet WLTP ved å konfigurere bilen.
Ja det merket jeg også

Leaf_2014

Seter: testkjørte en IX50 i går, og det må vel kunne sies at setene har stort forbedringspotensial.

Sitteputen forlenges, mer sidestøtte med m-pakke. Har vi tro på at det blir skikkelig massasje i de kommende m-sport setene? Dagens massasje når ikke feks ID7 og Zeekr til knærne. Er basis svart stoff ok?

Fantastisk bil å kjøre, med virkelig avslappende lane assist. Litt overraskende at det ikke er doble vinduer i en slik bil.

Leaf 2014
Tesla Model 3 sr+ 2021

SIS

21" M aerodynamic wheels 1024 M Multicolour 3D polished buff felgene ser helt fine ut synes jeg. Et godt kompromiss mellom utseende og rekkevidde/komfort og støy, som det generelt er svært lite av i iX.

SIS

Sitat fra: Leaf_2014 på lørdag 08. februar 2025, klokken 10:32Seter: testkjørte en IX50 i går, og det må vel kunne sies at setene har stort forbedringspotensial.

Sitteputen forlenges, mer sidestøtte med m-pakke. Har vi tro på at det blir skikkelig massasje i de kommende m-sport setene? Dagens massasje når ikke feks ID7 og Zeekr til knærne. Er basis svart stoff ok?

Fantastisk bil å kjøre, med virkelig avslappende lane assist. Litt overraskende at det ikke er doble vinduer i en slik bil.

Jeg er 198 cm og sliter med de nåværende setene. Veldig myke og gode, men føler jeg faller forover. Det fører til at jeg må legge seteryggen mye bakover og får en litt merkelig sittestilling. Blir artig å prøve de nye setene i M-sport pakka. Jeg tenker at stoff er helt kurant. Har sine klare fordeler med at man sitter mer fast i setet + ikke så kalde om vinteren, og varme om sommeren, når man setter seg inn.

Oddaa

Sitat fra: Leaf_2014 på lørdag 08. februar 2025, klokken 10:32Seter: testkjørte en IX50 i går, og det må vel kunne sies at setene har stort forbedringspotensial.

Jeg kom fra et par Volvo med komfortseter justerbare i mange retninger og var temmelig skeptisk til iX-setene (23-modell).  Men etter noen langturer ble jeg vant med dem og tenker aldri på at jeg sitter dårlig eller at jeg blir sliten. Har multifunksjonssetene og er 188 cm høy.

Har heller aldri savnet doble vinduer. Støynivået er lavt.

Driving Assistant fungerer svært godt, betydelig bedre enn tilsvarende system i Volvo (XC90, XC60, XC40, EX30), Audi (Q4) og Citroën (C5 Aircross) som er bilene jeg kan sammenligne med.
2025 EX30 Twin Performance
2023 iX xDrive40

Ex 2021 XC40 P8
Ex 2017 e-Golf

Trond.m

Ser det snakkes om stoffseter i M-Sport pakken. Det er vel microfiber med sort perforert sensatec kunstskinn der man sitter og i ryggen. Grå microfiber på sidene er da helt omvendt fra hva som er naturlig og jeg ser for meg at det lett kan bli skittent når man går ut og inn av bilen. Synes også det store grå partiet på midtsetet bak i grå microfiber ser litt underlig ut.

Trond.m

Synes det er merkelig at Sophisto grå ikke lenger er tilgjengelig sammen med M-Sport. Lite utvalg av farger jeg kunne tenke meg nå, men Tanzanite blue og Space Silver skal visstnok bli tilgjengelig fra sommeren 2025(se PDF med høydepunkter for nye iX)

Aller helst kunne jeg ønsket meg noe liknende Daytona perleeffekt som Audi har, men det vil tydeligvis ikke BMW levere med mindre man velger individual.

https://www.press.bmwgroup.com/global/article/attachment/T0447642EN/627512

turfsurf

Space Silver blir nok fin på iX. Ellers er det jo bare å hoppe på individual da.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Skogs

Sitat fra: Egil Fonn på søndag 22. desember 2024, klokken 07:39Ser ut til at de fortsetter med de rammeløse vinduene :-1:  Jeg er ikke fornøyd med disse i kulde mht fastfrysing.
Bor på kalde innlandet og bilen står parkert utendørs.
Kjøpte silikon stift på Thansen. Har ikke hatt problemer siden. :)
BMW IX40 - 2024
VW ID4 - 1st 2021 (solgt)

SIS

Sitat fra: Skogs på fredag 02. mai 2025, klokken 06:43
Sitat fra: Egil Fonn på søndag 22. desember 2024, klokken 07:39Ser ut til at de fortsetter med de rammeløse vinduene :-1:  Jeg er ikke fornøyd med disse i kulde mht fastfrysing.
Bor på kalde innlandet og bilen står parkert utendørs.
Kjøpte silikon stift på Thansen. Har ikke hatt problemer siden. :)
Fungerer nok greit i Innlandet med tørrere klima. Her på Nordvestlandet veksler det mellom + og - grader ofte om vinteren. Bilen er dekt av vann, som så fryser til is. Får problemer, selv med vanlige ramme-vinduer.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA