iX 2025 Facelift (MY 2026)

Startet av Trond.m, onsdag 16. oktober 2024, klokken 17:14

« forrige - neste »

Trond.m

Spennende ting på gang. Ryktene sier at det kommer en iX45 med 60 mil rekkevidde. Kanskje vi får nye seter også ?

https://www.bmwblog.com/2024/03/22/bmw-ix-2025-facelift

Simmelim

Snart 7 måneder gammel artikkel. Bare synsing.

SIS

Men det kommer Facelift som 2026 modell. Litt endring på frontlys, grillen blir litt nedtonet + litt endring ved baklys. Interiør har jeg ikke sett noe om.

Trond.m

Det er nok nokså åpenbart at det kommer endringer i rekkevidde. iX40 er jo helt utdatert, men det er mulig at den bare utgår og at bare 50 videreføres.

Egil Fonn

#4
Vil ikke si rekkevidde på IX 40 er utdatert. Det er beste for miljøet, resursbruk og økonomi å ikke ha større batteri i bilen enn at det dekker ditt ordinære behov. Det er den enkeltes bruksmønster som avgjør hvor stort batteri som er fornuftig.
Kjekt med stort batteri og lang rekkevidde, men trengs det kun en sjelden gang der det finnes mulighet for hurtiglading er det et dårlig valg for miljø og lommebok.
Mercedes EQC fra 31.03.20
xBMW IX 40 fra sept.2022 (solgt 12.03.25)
xJaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
xBMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
xBMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
xTesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
xMercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

Trond.m

#5
Sitat fra: Egil Fonn på fredag 18. oktober 2024, klokken 07:02Vil ikke si rekkevidde på IX 40 er utdatert. Det er beste for miljøet, resursbruk og økonomi å ikke ha større batteri i bilen enn at det dekker ditt ordinære behov. Det er den enkeltes bruksmønster som avgjør hvor stort batteri som er fornuftig.
Kjekt med stort batteri og lang rekkevidde, men trengs det kun en sjelden gang der det finnes mulighet for hurtiglading er det et dårlig valg for miljø og lommebok.
Jeg mener ikke at den er utdatert rent bruksmessig og jeg ser absolutt poenget med at det er tullete å kjøre rundt med flere hundre kilo ekstra 360 dager i året for å slippe en ladestopp av og til. Men markedsmessig er den frakjørt, for å bruke et mer dekkende uttrykk. En premium SUV med rekkevidde på 400 km selger nok ikke i 2025 med mindre prisen settes til ca 500.000. Det tror jeg ikke skjer, for der har de jo iX1.

Skogs

Sitat fra: Trond.m på fredag 18. oktober 2024, klokken 09:00En premium SUV med rekkevidde på 400 km selger nok ikke i 2025 med mindre prisen settes til ca 500.000. Det tror jeg ikke skjer, for der har de jo iX1.

Da er det mange som ikke vet hva de går glipp av  :+1:
Kjørt på IXn 16000 siden juni og har ikke sett på rekkevidde som noe ulempe.
Hadde likt å sett 600 km selvfølgelig, men rekkevidden har ikke vært noen dealbreaker.
BMW IX40 - 2024
VW ID4 - 1st 2021 (solgt)

daktari

iX40 ligger nærmere f. eks. etron 55 i rekkevidde enn etron 50 som mange eiere er fornøyd med, så skjønner godt mange velger det.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Trond.m

#8
Jo, me. poenget er at en 2026 modell premium SUV ikke vil selge med 40 mil rekkevidde. Ryktene tilsier en rekkvidde tilsvarende iX50.Det er jeg usikker på, men mitt tips er 52-55 mil. Men det blir spekulasjoner, så jeg tenker vi får vente til det kommer sikrere informasjon.

daktari

Joda.
Det ryktes en iX45 som tar over for iX50. Det kunne kanskje med fordel lagt seg mellom 70 og 105 også.
Så kommer en iX60 med enda større batteri og en M70 iflg ryktene jeg har lest.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

turfsurf

Hvis de beholder prisene, og iX45 får over 50 mil rekkevidde, så tror jeg salget vil øke ganske mye. 50 mil er det mange som greier seg med, men 40 er for snaut.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

SIS

Blir interessant å se rekkevidde og pris på iX facelift, også opp mot Neue Klasse iX, der de mer enn antyder 600 km rekkevidde, som kanskje er et konservativt estimat. Så spørs det om den vil matche nåværende iX på støynivå og komfort.Sannsynligvis ikke, i og med at iX ligger en klasse over.

turfsurf

Neue klasse X blir spennende, men er som du sier ett segment ned.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

SIS

Neue Klasse X var det ja.. kan bli hetende iX3. Tør ikke kjøpe noe nytt før jeg har sett (og prøvd) den.

hjgrosvold

Var innom Sulland Trondheim i går for å se på et par ting med en iX50 ifm sannsynlig overgang fra Taycan Turbo. Ble da tipset av selger om facelift som skal produseres fra våren 2025. Som nevnt ovenfor blir det noen små visuelle endringer - litt på lykter og andre småting, men vil bli lansert en iX45 som skal erstatte iX40 med ca 60 mil WLTP. Skal visstnok beholde navnet iX50, men mer effektivt/større batteri med ca 70 mils rekkevidde. Var usikker på lansering av en eventuell M60/70. Visstnok skal iX50 få valgfritt sete - dvs enten samme iX-sete som nå eller mer standard BMW-sportsseter som i f.eks X5 mot et pristillegg. Kunne ikke bekrefte det 100%, men sa det med et smil om munnen og et lite blunk. Så tipper det kommer...

Muligens også noen andre mindre endringer, som jeg ikke husker, men bekreftet også at prisen vil øke en del som på andre facelifts, f.eks Taycan. Så ikke så interessant med faceliften for min del...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA