Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla i Bergen og Trondheim

Startet av Leaffen, fredag 21. desember 2012, klokken 06:30

« forrige - neste »

Leaffen

Mail fra Tesla i dag.

Tesla etablerer seg i Bergen og Trondheim. Dette blir bare bedre og bedre.
Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

Oreo

A special shout out goes to our friends in Norway who have astounded us with their incredible enthusiasm for Tesla and Model S. Norway has now taken the lead in Europe for total Model S reservations. Tusen takk Norge! To support this growing demand, a New Years' treat is headed your way this Spring with two new Tesla locations in Bergen and Trondheim

Jippiii, igjen
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

kjølholdt

Siden jeg nå har bestemt meg for å kjøpe, er det ypperlig med tesla store i Bergen  :)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

Espen Hugaas Andersen

Dette vil nok føre til ett hopp i reservasjoner. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

RunarBT

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på fredag 21. desember 2012, klokken 08:37
Dette vil nok føre til ett hopp i reservasjoner. :)

Jepp, Bergen om omegn, samt at Stavanger og dekkes inn der... så da blir det nok mange oljearbeidere som skal ha seg ny bil med det aller første. :-D

Cato76

Da hadde det vært kjekt om julepresangen fra Tesla var at de etablerer minst 8-10 hurtigladere i Norge som har maks avstand på 40 mil fra hverandre (Oslo, Kristiansand, Stavanger, Bergen, Førde, Molde, Trondheim, Lillehammer, Gol + dekning i Nord-Norge).  :)

Se forøvrig Teslas 2 årsplan for utbygging av hurtigladere i USA.
:+1: Tesla Model 3 Performance 2021
:D Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017 - Solgt
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Thomas Parsli

Hvis alle i Norge kjøper 10 biler fra Tesla skal du ikke se bort fra at ønsket ditt oppfylles!

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

RunarBT

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 21. desember 2012, klokken 09:41
Hvis alle i Norge kjøper 10 biler fra Tesla skal du ikke se bort fra at ønsket ditt oppfylles!

Thomas

Det var da fjasete kommentar Thomas. ::)

Det bør holde at salget kjem opp på tilsvarende Nissan Leaf har i år (3000), da kjøper me 10-15% av årsproduksjonen til Tesla neste årene.

Personlig har eg trua på det doble, 5-6000 biler og ca. 20% av produksjonen til Tesla (om dei ikkje øker utover 30.000 årlig).

5-8 superladere dekker Norge bra.. da og vil salget kunne ta av ytterligere utover 5-6000 årlig.

jkirkebo

Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 21. desember 2012, klokken 09:41
Hvis alle i Norge kjøper 10 biler fra Tesla skal du ikke se bort fra at ønsket ditt oppfylles!

Tesla har nok allerede en avanse på 150-200 millioner kroner på de bilene som hittil er reservert i Norge så å installere noen få hurtigladere til en million eller to pr. stk. er småpenger i forhold til å selge flere biler her.

Bare EU-tillegget på ca. 15% utgjør nok fort 75 millioner kroner.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

laumb

Regner med at på sikt så blir avstanden mellom laderne nærmere 250km.
Dette siden de må kunne forsvare kjøp av superlading for 60kwt biler.

... Noen ganger føler jeg meg alene som framtidig 60 eier, den rekkevidden blir såpass sjeldent diskutert. ;-)
Maks avstand mellom laderne i USA når nettet er utbygd skulle være 150miles, eller tar jeg feil?


_____
Tapatalkin' from iTalatut.

bjodnes

Kortere til Bergen enn med fly! Kjekt for oss i Stavanger at vi eventuelt kan ta en Bergenstur for service enn å måtte ta turen til Oslo. Ladepunkter finnes underveis dersom man skulle trenge det. Håper dog at Stavanger kommer etter og får et verksted/servicesenter. Stavanger og Sandnes ligger vel bare bak Bærum på inntektstoppen (jeg er ikke en av dem) og dyre biler selges det masse av. Tipper det er flere Model S i Rogaland enn i Hordaland om et år ::)
iOn 2012 modell
2013 model S 85

OleJA

Sitat fra: Modelsn på fredag 21. desember 2012, klokken 06:30
Mail fra Tesla i dag.

Tesla etablerer seg i Bergen og Trondheim. Dette blir bare bedre og bedre.

Er det flere enn meg som ikke har fått denne mailen?
Fikk heller ikke mail fra Tesla igår ang. europeiske priser.
Er en smule bekymret for å gå glipp av noe :-\

Joda, jeg har tidligere fått 'Din Garasje Er I Ferd Med Å Bli Mye Kulere'-mailen
så jeg er tydeligvis på lista deres, eller har ihvertfall vært det engang  :o

Griffel

#12
Sitat fra: Runarbt på fredag 21. desember 2012, klokken 09:55
Sitat fra: Thomas Parsli på fredag 21. desember 2012, klokken 09:41
Hvis alle i Norge kjøper 10 biler fra Tesla skal du ikke se bort fra at ønsket ditt oppfylles!

Thomas

Det var da fjasete kommentar Thomas. ::)

Det bør holde at salget kjem opp på tilsvarende Nissan Leaf har i år (3000), da kjøper me 10-15% av årsproduksjonen til Tesla neste årene.

Personlig har eg trua på det doble, 5-6000 biler og ca. 20% av produksjonen til Tesla (om dei ikkje øker utover 30.000 årlig).

5-8 superladere dekker Norge bra.. da og vil salget kunne ta av ytterligere utover 5-6000 årlig.
Leaf og trillingene har vel erobret 3 % av markedet til VW,Ford,Hunday,Toyota,PSA.
Tesla kan vel håpe på litt mer eller noe lignende fra BMW, Audi, Lexus.
Dette er en sedan som skal selges i stasjonsvognlandet Norge.
20% av Teslas produksjon til Norge høres over-optimistisk ut.
Men at superladere vil kunne øke salget er sikkert. Det er jo potensialet og fortjenesten fra denne salgsøkningen som Tesla vil vurdere mot kostnadene med superlader, ikke totalsalget.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Thomas Parsli

I Norge bor det under fem millioner mennesker og selv om bilsalget er godt (og elbilsalget er fantastisk), er vi et bitte lite land med et litt oppblåst ego.

Norge blir lagt merke til, men når man tar frem kalkulatoren og regner på potensielle markedsandeler blir det for lite. Se bare hvordan både Leaf og trillingene ble lansert; elbil-landet Norge fikk bilen nesten sist av alle.

Til nå er det vel solgt 46.000 Leaf globalt, hvorav 18.000 i USA og 2500 i Norge *)

5,4% av alle Leaf er altså solgt i Norge, mens neste 40% er solgt i USA.

Thomas
* http://nissannews.com/en-US/nissan/usa/releases/nissan-celebrates-two-years-of-leaf-sales-with-announcement-of-u-s-battery-plant
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

RunarBT

Ja, 2500 leaf og den har vert på markedet eit år, model s har 1000 reservasjoner før den er komme til landet nesten:-)

Noken som husker antall forhåndssolgte leaf?  Så kanskje me kan rekne oss fram til nokre tall på framtidig model s salg basert på leaf salgene?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA