Hvordan aktivere varme i sidespeil?

Startet av Polestar-eier, fredag 04. oktober 2024, klokken 07:50

« forrige - neste »

Polestar-eier

Beklager totalt noob spørsmål. Jeg trodde dette var opplagt, men hvordan aktiverer man varmen i sidespeilene?

I andre biler jeg har (hatt) så skrus varmen på når man aktiverer varmetråder i bakvinduet. Dette ser ikke ut til å være tilfelle på min e-tron.

Jeg dobbeltsjekket utstyrslisten på min bil:

> Sidespeil, elektrisk justerbare, oppvarmbare og innfellbare, automatisk avblendbare på begge sider, med minnefunksjon og kantsteinsautomatikk for speilet på passasjersiden

Så funksjonen skal være der.

ThomasEL

@Polestar-eier:

Når du sitter i bilen, gjøres det ved å vri den runde bryteren i døra, den du bruker til å justere speilene med, helt til høyre.

Når det gjelder forvarming via app, så pass på at «glassflate oppvarming» er aktivert i appen.
Audi e-tron 55 AS (2022)
Skoda Citigo (2021)

Audi e-tron 50 (solgt)
Leaf N-Connecta 40kWt (solgt)
Leaf Acenta 24kWt (solgt)

Polestar-eier

Sitat fra: ThomasEL på fredag 04. oktober 2024, klokken 08:09Når du sitter i bilen, gjøres det ved å vri den runde bryteren i døra, den du bruker til å justere speilene med, helt til høyre.

Herregud, takk! Valget er nede i høyre hjørne. Jeg er så vant med at speilvarmen er koblet på defrostknappen/varmetråder. Jeg mener å huske at det også var tilfelle på e-tron, men der må jeg huske feil.

Orbit

Det er ikke helt feil.  :D

På biler med kameraspeil er det automatisk defrost ved behov, men også en tvungen modus som går på sammen med varmetråder i bakruta.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA