Snart 5 år gammel E-tron 50 - NAF-garantiutløpstest hva vil de avdekke?

Startet av frodetromsø, fre 27. sep 2024, kl. 11:13

« forrige - neste »

frodetromsø

Hei!
Har en snart 5 år gammel E-tron som nærmer seg utløp på garanti, og tenkte i den sammenheng å ta en NAF-garantiutløpstest for å avdekke evt feil som dekkes av garanti før denne går ut. Er litt nervøs for hva som "skjer" når bilen runder 5 år, må være så ærlig...Kan en bare levere bilen inn til NAF og så vil de avdekke det som er av feil og mangler, eller er det smart å påpeke områder de bør fokusere på? Og hva er erfaringsmessig disse områdene? Har lest meg frem til at en del har hatt trøbbel med forstilling/dempere, batteri er en annen, men dette regner jeg med testes grundig. Har hatt bilen jevnlig på service hos Audi-forhandler og der er ingenting avdekket frem til nå. Har selv hatt (og har) trøbbel med at sensorene under kjøring går bananas, og skrur av alt av hjelpesystemer, før dette skrus på igjen etter noen minutter. Bilen har vært kikket på flere ganger hos Audi-forhandler, men de sier at "sensorene er sensitive" og dette skyldes dette. Jeg tenker at det sitter ufattelig mye kunnskap og erfaring om nettopp denne bilen her på forumet, så alle innspill settes umåtelig pris på :)

Hilsen fornøyd (men litt nervøs) E-tron-eier
2019-modell, E-Golf - solgt
2020-modell, E-tron 50, Advanced Sport (levert juni 2020)

RJK

Tror du skal være mer redd for det de IKKE finner, enn det de finner, for det de finner tar du med Møller etterpå. Det de ikke finner, kan derimot koste dyrt i ettertid, men ville vært gratis om de hadde avdekket dette! 8)

Nevn gjerne der du er usikker på om er noe, men tror ikke det er noe poeng å nevne alt hva du har lest på div. forum at kan være problemer, for de har nok det meste i databasene sine.

Og, de er bare mennesker de og, og om man er for frempå med å fortelle de jobben dems, så kan det hende du ender opp med en brydd og småirritert tester, som da kanskje ikke er helt på tå hev.

Hadde min Kona på test selv, og dro rett fra NAF til forhandler og ba om time for å se over alt hva NAF påpekte, som var flere enn det jeg visste var en issue med. Så ha tillit til at de vet hva de gjør, tenker jeg er greit! Og de spør deg før om det er noe du har merket selv, og de forteller deg om funnene i ettertid, i tillegg til at du får en utførlig rapport.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA