Ved kjøp av Tesla, støtter man da Musk og Trump sin politiske kampanje?

Startet av daktari, tor 19. sep 2024, kl. 08:07

« forrige - neste »

daktari

Tilbake til Elon, trådens tema.
Ordkrigen mellom ekte Maga med tilsynelatende ekte rasisme og ultra liberalisten Musk blir skarpere.
De krangler om H-1B visum som gir 3+3 års opphold som arbeider innen tech med høy utdannelse, eller utdanning til master. Maga mener dette er til ulempe for ektefødte amerikanere.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

turfsurf

Sitat fra: daktari på søn 29. des 2024, kl. 00:50De krangler om H-1B visum som gir 3+3 års opphold som arbeider innen tech med høy utdannelse, eller utdanning til master. Maga mener dette er til ulempe for ektefødte amerikanere.
MAGA kjernen er jo bare helt klin kokos. De som argumenterer for dette er gjerne folk som ikke har denne type utdannelse selv.

Ett land som er skapt av massiv innvandring skal nå isolere seg selv totalt. Hvem er det som har bidratt med teknologiske løft i USA innen f.eks romfart og atomkraft? Jo, nettopp innvandrere.

Blir jo spennende å se om Musk har foregnet seg på støtten fra MAGA, men jeg tror dette hovedsakelig er meningen til en liten del av de.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

Sitat fra: daktari på fre 03. jan 2025, kl. 14:08Dårlig stemning når Musk blander seg inn i valget i Tyskland.
https://www.aftenposten.no/verden/i/4B0o1q/elon-musk-kritiserer-tyske-ledere-stoetter-afd-i-valget
Helt utrolig! At ikke Elon noen gang lærer. 

Men kanskje han tenker som så at all PR er god PR? Jeg vet ikke.

Men en av de rikeste i verden er han jo så kanskje han rett og slett bare gir F....

daktari

Sitat fra: Electric cars in Norway på lør 04. jan 2025, kl. 21:20
Sitat fra: daktari på fre 03. jan 2025, kl. 14:08Dårlig stemning når Musk blander seg inn i valget i Tyskland.
https://www.aftenposten.no/verden/i/4B0o1q/elon-musk-kritiserer-tyske-ledere-stoetter-afd-i-valget
Helt utrolig! At ikke Elon noen gang lærer.

Men kanskje han tenker som så at all PR er god PR? Jeg vet ikke.

Men en av de rikeste i verden er han jo så kanskje han rett og slett bare gir F....
Ja, eg tror du har rett i det siste. Han fremstår ikke lenger som kynisk forretningsmann, men som maktgal politiker. Hvis ikke der ligger noe bak mtp businessen, altså at han tror et milliardær-oligarki er bra for han.
Mine I-Pace videoer

daktari

Forstemmende lesning fra de som kan historien. En sammenligning av Henry Ford (og hans forhold til nazistene) og Musk:
https://prospect.org/power/2025-01-06-ford-musk-made-cars-backed-fascists/
Mine I-Pace videoer

Øyvind.h

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

What-a-watt

daktari

Å true et land, som har blitt forsøkt invadert av nazistene, er så komplett taktløst.
Sett opp mot USAs tidligere  "frigjøringer" i Vietnam og Afghanistan.
Å lage humor ut av det er vanskelig i seg selv, men konteksten nå er ikke knyttet til humor.
Mine I-Pace videoer

ToWalkOrDrive

Sitat fra: MNA på man 06. jan 2025, kl. 21:02Siste tweet fra han er helt utrolig:
https://x.com/elonmusk/status/1876174862747930717

Viser egentlig at Musk er like ille som Trump - hopper til konklusjoner. Ser det er fordi Musk ikke får viljen sin om en granskning i England. Fatter ikke at han har tid til å surre rundt om sånne saker.... men beviser jo egentlig at han egentlig ikke har brukt så mye tid på å sette seg inn i det. Blir veldig skummelt når han og Trump i tospann kan fyre hverandre opp. First we take Britain...than we take Greenland, som Leonard Cohan nesten sa...

https://www.cnbc.com/2025/01/06/elon-musk-asks-if-us-should-liberate-britain.html
Tesla Model Y                         2021-

daktari

Om Musks intervju med AfD-lederen.
Her har de to ytre høyre-politikerne kvittet seg med et mellomledd med plunder og heft kalt redaktørstyrte medier, og snakker i stedet rett til folket. Det er nemlig ingen motsetning mellom deres sannhet og folkets interesser. Slik snakker ekte autoritære populister.
https://www.dn.no/kommentar/elon-musk/alice-weidel/alternative-fur-deutschland-afd/musk-fur-deutschland-koseprat-som-ra-maktutovelse/2-1-1762623
Mine I-Pace videoer

hELgenen

Sitat fra: daktari på lør 11. jan 2025, kl. 09:40Om Musks intervju med AfD-lederen.
Her har de to ytre høyre-politikerne kvittet seg med et mellomledd med plunder og heft kalt redaktørstyrte medier, og snakker i stedet rett til folket. Det er nemlig ingen motsetning mellom deres sannhet og folkets interesser. Slik snakker ekte autoritære populister.
https://www.dn.no/kommentar/elon-musk/alice-weidel/alternative-fur-deutschland-afd/musk-fur-deutschland-koseprat-som-ra-maktutovelse/2-1-1762623

Mannen er EKSTREMT skremmende, og enda verre blir han i to-spann med Trump.

Jeg er veldig urolig for de kommende årene. Jeg håper inderlig jeg tar feil, men jeg er ikke blant dem
som tar lett på alle de syke kommentarene som renner ut - f.eks at Trump truer med maktbruk mot Panama eller Nato alliert Danmark. En mann i hans posisjon må forventes å veie sine ord - noe hverken Trump eller Elon gjør.

Videre har man påvirket Meta til å slutte å sile ut all galskapen enkelte slenger ut. Det betyr at mennesker vil mates med falske nyheter i et omfang vi aldri har sett før i historien. I praksis så blir vi vel styrt på samme måte som Nord Koreas innbyggere snart av AI teknologi der personer som Trump og Elon vil mate inn data for å generere falske nyheter for egen vinnings skyld.  Alt for mange virrer rundt på sosiale medier og er totalt hjernedød dessverre.

Jeg ser blant annet i Sverige på enkelte youtube kanaler der at det nærmest renner over av nazi propaganda der Elon hylles som en frelser. Dette er mye,mye verre enn jeg trodde for bare få dager siden. Folk lirer av seg ideer og tanker som man knapt trodde var mulig og som for det meste er langt,langt fra virkeligheten.

Folk får handle hva de vil - men jeg ville defintivt plassert kjøp av Tesla på nr.1 plass over biler man IKKE bør  handle om man var opptatt av demokrati og selvstendighet. Jeg tror dette vil komme ennå tydligere frem i tiden som vi går inn i. Jeg håper jeg tar feil - men jeg er virkelig,virkelig skremt over det jeg har sett og lest de siste par ukene. Dette overgår langt,langt det jeg trodde for for bare noen uker siden....

Jeg har kanskje vært blåøyd overfor Kina og kinesiske varer - men dette jeg ser fra Trump og Elon er hinsides hva jeg kunne forestillt meg for bare noen uker siden......

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA