Ved kjøp av Tesla, støtter man da Musk og Trump sin politiske kampanje?

Startet av daktari, torsdag 19. september 2024, klokken 08:07

« forrige - neste »

hELgenen

Sitat fra: Counterpointer på torsdag 23. januar 2025, klokken 18:36Hvis Musk hadde vært ukomfortabel med å bli kalt høyreekstrem så kunne han jo dementert at det var det han mente🤷🏻

Et viktig poeng!

NegativeElectrode

Tesla har nok mistet en stor andel av lojale kunder som har kjøpt flere biler og som i praksis har vært ambassadører. PR budsjettet har vært svært lavt hos Tesla, og ihvertfall relativt til veksten de har hatt.
De tidlige kundene, som i praksis reddet Tesla i 2013 kjøpte på grunn av incentiver og at Musk hadde en visjon som de trodde på.
Bilene ble forbedret for hver softwareversjon som ble rullet ut over internett. Det hele var som en drøm. Nå virker den mer som et mareritt.
Blå TMY 2022
Hvit TM3 2019 (solgt)
Grå TMS 2015 modell (solgt)

daktari

Jeg ble nettopp påminnet at Musk i april ifjor satte datoen for lansering av Cybercab til 8.august. 88, ofte brukt som nazistisk symbol, HH altså.
Det ble latterliggjort av fansen selvfølgelig, og senere ble eventen utsatt til oktober.

Jeg tror ikke lenger det var tilfeldig, men hadde faktisk glemt det.

Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.


hELgenen

Sitat fra: vinterdekk på lørdag 25. januar 2025, klokken 19:50https://www.nrk.no/nyheter/musk-snakket-til-ytre-hoyre-parti-i-tyskland-1.17222754

Akkurat som en nazist ville sagt det.

Han ER nazist..Finnes ikke tvil i min sjel. Det Donald og Elon sauser sammen i USA vil utfordre hele menneskeheten..Jeg tror ikke noe er helt tilfeldig. Satsingen på AI,drømmen om mars og det å redde sivilisasjonen..skal han redde menneskeheten og sivilisasjonen så må det jo en eksistensiell krise til.

Mannen er farlig og hjerneskadet...



ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-


turfsurf

i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer


Counterpointer


turfsurf

i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013


arthur

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 16. januar 2025, klokken 22:08
Sitat fra: arthur på torsdag 16. januar 2025, klokken 21:53Verdiøkningen i "Oljefondet" har faktisk lite med god forvaltning å gjøre da selv en helt passiv forvaltning ville ha gitt akkurat like gode resultater. Økningen skyldes primært tilførsel av nye penger fra olje og gass samt fallet i kronekursen, ikke dyktig forvaltning!

Dersom du hadde sjekket Fakta før du skrev noe ville du sett at Oljefondet har 0,42% avkastning over bransjeavkastning siste 5 år. Det er ca 5 år siden Tangen begynte jobben.

Liten oppdatering mht fakta;

"Men kronerekord til tross: Fondet gjorde det dårligere enn markedet. Avkastningen var 0,45 prosentpoeng lavere enn referanseindeksen.

 

– Mens den absolutte avkastningen var sterk, var ikke det tilfellet for den relative avkastningen, vedgår Tangen på pressekonferansen onsdag morgen.

 

Det er det andre året på rad at fondet gjør det dårligere enn indeksen. Og avviket er det største siden 2014. I fjor pekte Nbim blant annet på eiendomsporteføljen som en av grunnene til at fondet fikk en mindreavkastning på 0,18 prosentpoeng."

 

SÅ hvem har rett: Nicolai Tangen, Norges bank eller et medlem her som mener det motsatte av hva tallene viser? 
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA