Ved kjøp av Tesla, støtter man da Musk og Trump sin politiske kampanje?

Startet av daktari, torsdag 19. september 2024, klokken 08:07

« forrige - neste »

Rosstopher

Sitat fra: daktari på torsdag 19. september 2024, klokken 22:43
Sitat fra: Rosstopher på torsdag 19. september 2024, klokken 17:30Det er bra å være bevisst på hvem man støtter, men dere som er så negative til Tesla: er dere like opptatt av det politiske ståstedet til styreleder eller eierne til andre bedrifter?
Ja, men

1) regner med at de fleste er sentrum og ikke ytre høyre/fascister/oligarker

2) de forsøker ikke krasje et land inn i diktatur/oligarki og frata kvinner stemmerett og andre rettigheter

3) vet ikke hva de stemmer, antagelig fordi de er normalt intelligente, altså intelligente nok til å ikke flagge det.

Du skriver ja, men punkt 1 til 3 tilsier at du mente nei.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

daktari

Sitat fra: Rosstopher på fredag 20. september 2024, klokken 06:33
Sitat fra: Rosstopher på torsdag 19. september 2024, klokken 17:30Det er bra å være bevisst på hvem man støtter, men dere som er så negative til Tesla: er dere like opptatt av det politiske ståstedet til styreleder eller eierne til andre bedrifter?
Ja, men

2) de forsøker ikke krasje et land inn i diktatur/oligarki og frata kvinner stemmerett og andre rettigheter

3) vet ikke hva de stemmer, antagelig fordi de er normalt intelligente, altså intelligente nok til å ikke flagge det.

Det er din helt gale tolkning.
Hva mener du om Musk da?
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

Rosstopher

Sitat fra: daktari på fredag 20. september 2024, klokken 07:53
Sitat fra: Rosstopher på fredag 20. september 2024, klokken 06:33
Ja, men

Det er din helt gale tolkning.
Hva mener du om Musk da?

Jeg er slik du skriver i punktene dine, at jeg "regner med" og "vet ikke hva de stemmer". Altså jeg er ikke så opptatt av de politiske ståstedene til styreledere og eiere, verken Musk eller andre.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

daktari

Sitat fra: Rosstopher på fredag 20. september 2024, klokken 08:30Jeg er slik du skriver i punktene dine, at jeg "regner med" og "vet ikke hva de stemmer". Altså jeg er ikke så opptatt av de politiske ståstedene til styreledere og eiere, verken Musk eller andre.
Til ære for en som ikke bryr seg. Det passer nå å sitere Niemøller:

Først tok de kommunistene
men jeg brydde meg ikke
for jeg var ikke kommunist.

Så tok de sosialdemokratene
men jeg brydde meg ikke
for jeg var ikke sosialdemokrat.

Deretter tok de fagforeningsfolkene
men jeg brydde meg ikke
for jeg var ikke fagforeningsmann.

Til slutt tok de meg. Men da var det ingen igjen til å bry seg.
Mine I-Pace videoer

Tjafsaren

For all del. Ikke kjøp Tesla for å støtte opp Kaklende Kamala. Vet ikke hva som er verst. En som står for ytringsfrihet, og støtter Trump. På andre siden har du ei som er helt tydelig ikke presidentmateriale, men det er vel heller ikke han som satt i stolen. Ser dog ikke ut som det var så viktig, da presidenten ser ut til å være en frontfigur for en bakmann med agenda :police:

What-a-watt

På tide de får inn et kvinnemenneske! De siste 235 årene har med stor tydelighet vist at det er de færreste menn som klarer denne jobben......

ToWalkOrDrive

Sitat fra: daktari på torsdag 19. september 2024, klokken 22:54Denne er jo festlig, men hele 2 uker gammel.
https://www.newsweek.com/elon-musk-shares-controversial-theory-democracy-1947873

Det er jo litt ironisk at Musk mener at de demokratiske velgerne ikke stiller spørsmålet "is this true?", mens han da tydeligvis mener at republikanske velgere gjør det, samtidig som Trump vel har 444 usannheter på hvert show...
Tesla Model Y                         2021-

Øyvind.h

Gjenganger det dessverre. De som påberoper seg å være de eneste som har "sett lyset" og forstått det alle andre ikke forstår, er de som i langt mindre grad evner å være kildekritiske.

Utfordringen er at det er en velgerskare som er svært enkle å engasjere og spille opp. En så det blant annet når Trump ikke ville gi fra seg makten hvordan han navigerte med sin kommunikasjon. Forkastelig, men forutsigbart og gjennomskuelig.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hELgenen

Sitat fra: ToWalkOrDrive på fredag 20. september 2024, klokken 15:17
Sitat fra: daktari på torsdag 19. september 2024, klokken 22:54Denne er jo festlig, men hele 2 uker gammel.
https://www.newsweek.com/elon-musk-shares-controversial-theory-democracy-1947873

Det er jo litt ironisk at Musk mener at de demokratiske velgerne ikke stiller spørsmålet "is this true?", mens han da tydeligvis mener at republikanske velgere gjør det, samtidig som Trump vel har 444 usannheter på hvert show...

Både Elon og Donald har trolig en skrue løs. Mulig man må ha det for å lykkes i verden,men det gjør dem ikke til genier som kan og vet alt..heller tomsinger som ikke helt forstår verden de lever i. Evnen til å forenkle alt har jo vært styrken til Elon mhp biler,men verden er nok for komplisert til å forenkles på samme måte

Svk

Boikott My Ass

Sitat fra: What-a-watt på fredag 20. september 2024, klokken 14:59På tide de får inn et kvinnemenneske! De siste 235 årene har med stor tydelighet vist at det er de færreste menn som klarer denne jobben......

Hva en har mellom beina spiller vel mindre rolle, mht. å bli President.
Bmw 530i G30

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Boikott My Ass på lørdag 21. september 2024, klokken 08:26
Sitat fra: What-a-watt på fredag 20. september 2024, klokken 14:59På tide de får inn et kvinnemenneske! De siste 235 årene har med stor tydelighet vist at det er de færreste menn som klarer denne jobben......

Hva en har mellom beina spiller vel mindre rolle, mht. å bli President.

Tro det eller ei, men forskjellene er større enn bare det som skjer der nede. Deres to hjernehalvdeler snakker sammen. De er ofte mer empatiske, mer gjennomtenkte. Bare så synd de alltid tenker feil....som at vintersko er viktigere enn båt osv...

vinterdekk

Temaet her blir jo litt som å spørre om man støtter utvinning fra omdiskuterte cobolt-gruver fordi man kjøper elbil. Eller om man er imot fagforeninger fordi man kjøper Tesla. Eller om man er imot naturvern dersom man ikke bruker opp dieselbilen til den går i oppløsning, eller i det minste kjøper en elbil som er noget mindre og deler den med naboen. Man kan sette rød tape på mye om man ønsker, men valget i USA går i den ene eller andre retningen uavhengig av hvilken bil Ola og Kari kjører.

Men vurder gjerne Europeisk elbil (Berlin-Tesla eller Europeisk merke produsert i Europa).
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

ToWalkOrDrive

Var interessant å høre litt på Thomas Seltzer på radioen i dag i forbindelse med 3. sesong av UXA. Han sa at han hadde hatt 4 Teslaer, men at det sannsynligvis var siste gang var siste gang han kjøpte. Han mente Musk var brunsvidd i kantene med alle rare uttalelser, og særlig fagforeningskrigen i Sverige irriterte Selzer. Selzer, som selv har bodd mye i USA, ser viktigheten av fagforeninger, og liker ikke at Musk prøver å ødelegge det.

Tipper Tesla har mistet 50 millioner i bilsalg etter den ene radiosendingen.
Vel fortjent.

daktari

Klart det funker å stemme med lommeboka. Det kommer ikke nødvendigvis noen andre istedetfor den som trakk seg.
Mine I-Pace videoer

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA