Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vurderer å kjøpe Bz4, er det en god bil?

Startet av harruz, fredag 06. september 2024, klokken 00:25

« forrige - neste »

VoltWay

Jeg fantaserer om å bytte ut en Model Y.

Jeg er klar over at bZ4X har kortere rekkevidde, men det er ikke noe problem i vårt tilfelle. Det er fint med god rekkevidde, men ikke så høyt prioritert. I tillegg har vi en Enyaq som klarer seg bra på lengre turer.

Hvordan er bZ4X i det daglige? Det er der jeg ikke er så begeistret over Model Y pga. komfort og en del irriterende detaljer med bilen.

Forvarming fungerer greit?
Er appen den stabil og responsiv? Bruker stort sett bare app til å varme eller kjøle bilene.
Andre småting som er verdt å vite?

Det er et par år siden jeg prøvekjørte bZ4X, men mener å huske at den hadde god bakseteplass. Vi kommer til å ha bilstoler noen år til, så det er et poeng. Model Y er OK, men blir litt trangt når barna blir større. Enyaq er hakket bedre der. Må uansett teste det ved prøvekjøring.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA