Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2024.32.x

Startet av What-a-watt, torsdag 05. september 2024, klokken 22:11

« forrige - neste »

Handyman

Ingen endring på min -21 mod YLR. Må dreie lett på rattet for å kvittere nag, og for å bekrefte filskifte.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

What-a-watt

#46
De "gamle" er best! Den beste sammenlikningen jeg kan gjøre er ratt med touchsensitive flater. Det har jo ikke Tesla, så de må ha en hyperfølsom sensor etter eller anne sted.  Fungerer iallfall supert!

What-a-watt


geirci2

2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2024.44.25.3
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

What-a-watt

#49
Interessant  :D


What-a-watt

Denne versjonen ser ut til bare å bli levert til europeiske biler ref. Teslafi

TeslaMYQS

Sitat fra: What-a-watt på tirsdag 15. oktober 2024, klokken 08:38De "gamle" er best! Den beste sammenlikningen jeg kan gjøre er ratt med touchsensitive flater. Det har jo ikke Tesla, så de må ha en hyperfølsom sensor etter eller anne sted.  Fungerer iallfall supert!

Det er kamera som registrerer om du berører rattet eller ikke. Om du holder rundt rattet, men ikke berører det så er det ikke noe problem. Dekker du kamera så må du nappe i rattet som før.

What-a-watt

Min bil har ikke innekamera!  ;)

Electric cars in Norway

#53

CorsoDante

Sitat fra: What-a-watt på tirsdag 15. oktober 2024, klokken 08:38De "gamle" er best! Den beste sammenlikningen jeg kan gjøre er ratt med touchsensitive flater. Det har jo ikke Tesla, så de må ha en hyperfølsom sensor etter eller anne sted.  Fungerer iallfall supert!

Njæh. Beklager å måtte melde, men; Nag helt borte her (32.7, HW4), dog kun i NOA. Og kun dersom du har en hånd i nærheten av rattet (jeg hadde en i karmen, og en nært rattet, så ut til å være A OK, uten at jeg har gjort dybdestudie).

Fiffig nok så behøver man ikke dreie på rattet når bilen ber om dette lengre (igjen; kun i NOA); det holder å bevege hendene i nærheten av rattet.

Filskifte aktiveres gjennom bruk av blinklys, og bare det.

Får litt FSD-feeling av denne oppdateringa (men bedre å holde hånda på sjølve rattet enn i nærheten...  :laugh: ). 
TMYP HW4 / TM3P Atom

What-a-watt

#55
Hva er det du beklager? Dette er jo det jeg har prøvd på formidle i flere dager nå  :D

ps. Ser du har HW4. Så da virker det altså der også.

Handyman

HW3 her og akkurat som før. Altå fortsatt nag, og må dreie lett på rattet. 
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

turfsurf

Så biler uten kamera og biler med HW4 får ikke nag, men HW3 biler får det fremdeles. Merkelig.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Breezec

Jeg har hw3 og kamera, fungerer vesentlig bedre enn før, det er nok jeg holder en finger nederst på rattet. Det er helt slutt på at man må rykke i rattet som tidligere.
2022 Model 3 Performance

Handyman

Sitat fra: Breezec på lørdag 26. oktober 2024, klokken 14:41Jeg har hw3 og kamera, fungerer vesentlig bedre enn før, det er nok jeg holder en finger nederst på rattet. Det er helt slutt på at man må rykke i rattet som tidligere.
Har du EAP/FSD?
Jeg forsøkte å "gripe" rundt rattet uten å være borti.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA