Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Verksted som bytter brukt PTC varmeelement?

Startet av derwaechter, onsdag 04. september 2024, klokken 14:54

« forrige - neste »

derwaechter

Hei,

Leafen varmer ikke lengre og jeg fikk undersøkt det hos en lokal verksted og de sier at det mest sansynlig er PTC varmelement som har takket for seg.

Nå blir det både hos dem og hos Birger N. Haug veldig dyrt siden de bare bruker originaldeler.

Bilen er dog såpass gammelt og har over 140 000 km at det virker litt bortkastet med en hel ny del.

Kjenner dere et verksted i stor Oslo område (eventuelt også i Sverige) som kan bytte disse med brukte deler?

Tusen takk!
Tesla Model Y 2024

Nissan Leaf 2014

Citroen Berlingo (Diesel) 2010 - 2023

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

derwaechter

Tesla Model Y 2024

Nissan Leaf 2014

derwaechter

Tilbud jeg fikk var betydelig bedre, dvs det var mye billigere med brukt del, enn det jeg fikk fra de andre verkstedene.

Nå satser vi på at de faktisk gjør en bra jobb :-)

Tesla Model Y 2024

Nissan Leaf 2014

derwaechter

Altså det var helt fantastisk. Super kundeservice, lett tilgjengelig og behjelpsom.

Prisen ble godt under halvparten av det jeg kunne regne med hos merkeverkstedet. Og de kunne også erstatte vår ødelagte ryggekameraet med et brukt til en veldig hyggelig pris.

Enn så lenge funker både varmen og kameraet helt som de skal.

Takk igjen for tipset!
Tesla Model Y 2024

Nissan Leaf 2014

Orbit

Flott du oppdaterte her. Jeg har ikke brukt Elbilmek selv, men har hørt også andre har god erfaring med dem.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA