Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøreinntrykk GTX

Startet av E-Trond, onsdag 21. august 2024, klokken 11:44

« forrige - neste »

E-Trond

Nå har de første prøvekjøringene av GTX modellen begynt å dukke opp og jeg må si at dette ser virkelig lovende ut. :+1:
Gleder meg til å få min egen bil utlevert ja. :laugh:

What Car What Time setter bilen på prøve og tråkker skikkelig på på svenske landeveier... :police:
Mye engasjemang og lovord om bilen.


https://www.youtube.com/watch?v=UUU4GoNWYOQ&t=317s

Bjørn Nyland tester også,og har et estimat på 593 km på 90 og 420 km på 120 km/t test!  :+1:  :+1:  :+1:


https://www.youtube.com/watch?v=ShIShG2Qb0A
ID 7 GTX
Ioniq  2020

hELgenen

Sitat fra: E-Trond på onsdag 21. august 2024, klokken 11:44Nå har de første prøvekjøringene av GTX modellen begynt å dukke opp og jeg må si at dette ser virkelig lovende ut. :+1:
Gleder meg til å få min egen bil utlevert ja. :laugh:

What Car What Time setter bilen på prøve og tråkker skikkelig på på svenske landeveier... :police:
Mye engasjemang og lovord om bilen.


https://www.youtube.com/watch?v=UUU4GoNWYOQ&t=317s

Bjørn Nyland tester også,og har et estimat på 593 km på 90 og 420 km på 120 km/t test!  :+1:  :+1:  :+1:


https://www.youtube.com/watch?v=ShIShG2Qb0A

Hvorfor har bilene pianolakk utvendig på sidene som et skjørt?

Må vel være en barnløs som har vært inne å hjulpet VW her med å forsøke å dytte på noen særs upraktiske pyntedetaljer...

E-Trond

Da var GTX i hus!
Den står på 19" piggdekk av typen Goodyear UltraGrip Arctic 2 siden det er meldt minusgrader og snø over Haukeli til helga.
Inntrykkene etter de første 15 milene er svært gode! Støysvak og komfortabel selv med piggdekk.
Støyen på grov asfalt og i motorveifart er behagelig lav,er utrolig lett å bli fartsblind i bilen... :police:

Med demperene på det stiveste er kjørefølelsen sportslig men alikevel ikke ubehaglig,tar fortsatt humper og slag på en komfortabel måte.
Har riktignok ikke presset bilen helt opp mot grensene,siden det er helt ferske piggdekk og de bør kjøres inn de første 50 milene for at piggene skal få sette seg.

Inntrykket er uansett svært godt og jeg er glad jeg gikk opp en klasse fra ID4/Enyaq,det var det virkelig verdt! :+1:
ID 7 GTX
Ioniq  2020

Electric cars in Norway

Sitat fra: E-Trond på onsdag 09. oktober 2024, klokken 11:25Da var GTX i hus!
 
Nice. Tøff bil og de to-delte fargene med sort topp er skikkelig fint :+1:

turfsurf

i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Kjell Salvigsen

Gratulerer med lekker bil, skulle gjerne hatt en slik på tunet jeg også  :) Men får holde ut med en gammel Leaf frem til neste år. 

Ja, den får mye skryt i svenske medier! Blant annet magasinet Elbilen. Blir spennende å se gode og grundige tester i skikkelig vintervær/temperaturer. Den har jo fort 3-4 mil mer rekkevidde enn den meget effektive rwd utgaven med 77 kWh batteri, den oppnår jo gode rekkevidde resultat de fleste steder.

Jeg tror GTX kan bli en storselger dersom VW fortsetter med gode kampanjer /utstyrspakker. (Jeg tipper at de gjør det, de må selge store antall fremover for å slippe store EU bøter. Særlig fra 2025 kan det bli gode priser jfr Skoda sjefen som intervjues i tysk avis.)
2 e-golf 2016, begge solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21 solgt
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod. solgt
Nissan Leaf 2018 mod. FAMILIEBIL NR. 1-spareprosjekt 24/25
Porsche Panamera 4 e-hybrid 2017/18 mod. solgt
BMW M2 2017 mod. Solgt
På elbil jakt i løpet av 2024/25

E-Trond

Synes bilen er veldig fin i Stormtropper farge med den sorte kontrastfarge ja.👍
Men kunne vel ha tenkt meg en perlemor effekt på hvitfargen.
Kanskje det finnes en gjennomsiktig folie som fikser det? He he...

Utregnet rekkevidde nå,med 5-10 grader, regnvær,piggdekk og mye forskjellig kjøring med start og stopp er nå på 475 km.
Det synes jeg er svært bra,siden jeg ikke har forsøkt å kjøre økonomisk,det bærer heller preg av daglig til og fra kjøring,der jeg også tester de forskjellige moduser på bilen med tanke på akselerasjon og regenerering.

Kjell,jeg har tenkt tanken på om jeg har kjøpt bilen ett år for tidlig ja...
Frykter priskrigen som kommer det neste året, med tanke på annenhånds verdi!
Men samtidig så kan dette fort bli en bil jeg beholder i 5-10 år,så da betyr det ikke så mye alikevel.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

Kjell Salvigsen

Sitat fra: E-Trond på torsdag 10. oktober 2024, klokken 15:52Kjell,jeg har tenkt tanken på om jeg har kjøpt bilen ett år for tidlig ja...
Frykter priskrigen som kommer det neste året, med tanke på annenhånds verdi!
Men samtidig så kan dette fort bli en bil jeg beholder i 5-10 år,så da betyr det ikke så mye alikevel.

Ja, blir spennende å se prisutvikling fremover. Både EU-bøter og lavere batterikostnader (dette ble i hvert fall anslått tidligere) kan presse ned prisene. Samtidig har du kjøpt til forholdsvis lav pris vil jeg tro dersom du kjøpte til kampanjeprisen inkl vinterhjul mm. 600'k. Alltid en risiko å kjøpe nye biler dersom man må/planlegger å selge innen få år, men ingen stress dersom man beholder bilen i 5-10 år slik du kanskje kommer til å gjøre :- )

Håper du blir fornøyd i lengden!
2 e-golf 2016, begge solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21 solgt
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod. solgt
Nissan Leaf 2018 mod. FAMILIEBIL NR. 1-spareprosjekt 24/25
Porsche Panamera 4 e-hybrid 2017/18 mod. solgt
BMW M2 2017 mod. Solgt
På elbil jakt i løpet av 2024/25

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA