Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Norsk skattepolitikk, særllig med hensyn til formuesskatten.

Startet av Rollep, torsdag 25. juli 2024, klokken 12:24

« forrige - neste »

Rollep

Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 16. juli 2024, klokken 16:51Ja Hagen sendte unga til Sveits for å slippe å være med på å betale skatt ;D han ville ikke være med på den store dugnaden vi andre er med på han. Nå reiser han dit snart selv :-1: han trenger ikke komme tilbake hit, er min mening
Sånn vil det være så lenge Norge tviholder på den idiotiske formuesskatten.

hELgenen

Sitat fra: Rollep på torsdag 25. juli 2024, klokken 12:24
Sitat fra: Electric cars in Norway på tirsdag 16. juli 2024, klokken 16:51Ja Hagen sendte unga til Sveits for å slippe å være med på å betale skatt ;D han ville ikke være med på den store dugnaden vi andre er med på han. Nå reiser han dit snart selv :-1: han trenger ikke komme tilbake hit, er min mening
Sånn vil det være så lenge Norge tviholder på den idiotiske formuesskatten.

Les denne :

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/norges-rikeste-stikker-til-sveits-bestemodrene-sitter-igjen-med-formuesskatten/o/5-95-1925602

Man har laget et system som treffer de eldre og de som sparer - ikke de rikeste av de rikeste..
Men systemet er laget for å treffe de rikeste av de rikeste...
Det er i praksis galskap satt i system.....

Electric cars in Norway

Sitat fra: Rollep på torsdag 25. juli 2024, klokken 12:24Sånn vil det være så lenge Norge tviholder på den idiotiske formuesskatten.
Ha ha ha de flykter fordi de er redd for å måtte betale skatt ;D de er patetiske hele den Sveits gjengen. Håper det blir lovendring og at de aldri noen gang kan komme tilbake til Norge. Jeg vil ikke ha de hit.

Rollep

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 25. juli 2024, klokken 19:30
Sitat fra: Rollep på torsdag 25. juli 2024, klokken 12:24Sånn vil det være så lenge Norge tviholder på den idiotiske formuesskatten.
Ha ha ha de flykter fordi de er redd for å måtte betale skatt ;D de er patetiske hele den Sveits gjengen. Håper det blir lovendring og at de aldri noen gang kan komme tilbake til Norge. Jeg vil ikke ha de hit.
He he, du høres ut som en typisk SV/Rødt velger😂

Electric cars in Norway

Sitat fra: Rollep på torsdag 15. august 2024, klokken 19:17
He he du er ikke engang i nærheten der. Jeg veksler stort sett mellom de to største partiene fra valg til valg. Nå er det jo nesten det sammen de to mener da selv om de later som det er store forskjeller mellom de. Du da? Mer ute på FRP siden du vel :-)

ToWalkOrDrive

Dersom en hadde stilt partienes politikk opp og gitt poeng i forhold til hva som var "riktig politikk" i forhold til hva jeg lærte i mikro-, makro-, og samfunnsøkonomi så ville faktisk FRP havnet veldig høyt på listen.

...men jeg stemmer ikke på dem uansett, siden ikke alt kan måles i penger, og ikke alt funker like bra i praksis som i teorien...særlig ikke i Norge.
Tesla Model Y                         2021-

Electric cars in Norway

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 15. august 2024, klokken 23:31Dersom en hadde stilt partienes politikk opp og gitt poeng i forhold til hva som var "riktig politikk" i forhold til hva jeg lærte i mikro-, makro-, og samfunnsøkonomi så ville faktisk FRP havnet veldig høyt på listen. 
ToWalk...Ehhh - eller NOT som unga sier på gata

Rollep

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 15. august 2024, klokken 20:54
He he du er ikke engang i nærheten der. Jeg veksler stort sett mellom de to største partiene fra valg til valg. Nå er det jo nesten det sammen de to mener da selv om de later som det er store forskjeller mellom de. Du da? Mer ute på FRP siden du vel :-)
Stemmer på Høyre ved fylkes og kommunevalg i Norge.
I svenske riksdagsvalg eller EU valg stemmer jeg på Moderaterna.
Begge er i likhet med meg motstander av idiotisk formuesskatt :)

Electric cars in Norway

Sitat fra: Rollep på fredag 16. august 2024, klokken 12:25
Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 15. august 2024, klokken 20:54
Stemmer på Høyre ved fylkes og kommunevalg i Norge.
I svenske riksdagsvalg eller EU valg stemmer jeg på Moderaterna.
Begge er i likhet med meg motstander av idiotisk formuesskatt :)

Herre jemini man kan da bli med på spleiselaget å betale litt formuesskatt da ;)

#fredagskveldhumor

turfsurf

Formuesskatt er idiotisk. Det er bare å se på hvilke land som har det, så skjønner man det.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

Sitat fra: turfsurf på lørdag 17. august 2024, klokken 06:46Formuesskatt er idiotisk. Det er bare å se på hvilke land som har det, så skjønner man det.
Turf.. :+1: Vel vel da er vi uenige om det og det er helt greit. 

Jeg mener de som har gjort seg til milliardærer her i Norge pga oss, de har råd til å betale litt tilbake.

Men neida de er så grådige og vil ikke dele. De flytter til Sveits. Dem om det - men det er patetisk

https://www.skatteetaten.no/person/skatt/hjelp-til-riktig-skatt/bolig-og-eiendeler/bolig-eiendom-tomt/formuesverdi/fritidseiendom-i-utlandet/Betale-skatt-til-flere-land/

turfsurf

Du er klar over at det i all hovedsak er enslige kvinner over 70 år som betaler formuesskatt? Og at det bare er ett par hundre som kan betegnes som rike som faktisk betaler formuesskatt.

Altså en symbolskatt som treffer helt feil, og rammer de som ikke fortjener det.

Bare propaganda fra sosialist politikere.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Electric cars in Norway

Sitat fra: turfsurf på lørdag 17. august 2024, klokken 07:43Du er klar over at det i all hovedsak er enslige kvinner over 70 år som betaler formuesskatt?e.
Ikke bare enslige kvinner over 70 i Sveits  men jeg ser poenget ditt. Jeg snakker om milliardærene våre jeg. Disse:

https://www.nrk.no/norge/utflytterne-til-sveits-vil-ikke-tilbake-til-norge-1.16793600

Og denne saken:
Rikinger med en samlet ligningsformue på 36 milliarder kroner har flyttet fra Norge de siste to årene.
https://www.nrk.no/nyheter/rikinger-flytter-fra-norge-1.16202450

turfsurf

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 17. august 2024, klokken 07:49Ikke bare enslige kvinner over 70 i Sveits  men jeg ser poenget ditt. Jeg snakker om milliardærene våre jeg. Disse:

Du har fremdeles ikke skjønt poenget. Denne skatter rammer tusenvis av enslige kvinner (i Norge) med en relativt beskjeden til lav pensjon, bare for å "ta" noen hundre rikinger.

ToWalkOrDrive

Det er ikke bare formueskatten som får folk til å flytte. Som nevnt tidligere så kan en utflytting til utlandet også gjøre at en slipper andre skatter som ligger og venter på realisering av verdier.

Bjørn Maaseide hadde vel dyktighet og flaks til å bli rik på Tesla-aksjer og SATS-støttemedlemmer, i tillegg til at medlemmene ble med på dugnaden å betale "støttemedlemsskap" da Corona herjet, for å hjelpe SATS.

Skjønner jo at Måseide velger å stikke til utlandet når han slipper å betale 3 millioner i formueskatt i året for en formue på 300 millioner. Men én annen grunn er jo og at om Måseide skulle ta ut pengene fra bedriften i Norge, for å kjøpe noe gøy, så er det jo blitt skattesatser som er skyhøye....sånn over 30% mener jeg (er vel noe fradrag fra 37%, om jeg husker rett?)

Da skal du jo være ganske idealist om du velger å bo i Norge. I Lusanne er det vel 1/6-del formueskatt og mindre andre skatter.

Så da ender en opp med at de rikeste betaler 0 til Norge....kanskje de burde ha innført Exit skatt FØR de skrudde opp skattene...
Tesla Model Y                         2021-

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA