Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erstatte ID4 GTX med Pro 4motion?

Startet av Rexen, mandag 19. august 2024, klokken 19:47

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: Rexen på lørdag 16. november 2024, klokken 08:21
Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 16. november 2024, klokken 07:59
Sitat fra: hELgenen på onsdag 13. november 2024, klokken 20:04
Sitat fra: Rexen på onsdag 13. november 2024, klokken 19:45Jeg får ikke til å hente bilde av felgene fra harddisken.
Her er de på Facebook

Ja - har ikke face selv så får ikke sett noe.......
Ja tror det beste er å laste opp bildene her inne i tråden

Enig: Da må jeg be om litt voksenopplæring; Hvordan får jeg det til?

Har bildet i png format på harddisken; Hvordan få den limt inn i her?
Laste opp vedlegg er vel eneste alternativet, om du ikke først legger bildet ut på nett, og kan legge inn bildeadressen når du har klikket på å linke til bilde!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Rexen

Sitat fra: RJK på lørdag 16. november 2024, klokken 17:03Laste opp vedlegg er vel eneste alternativet, om du ikke først legger bildet ut på nett, og kan legge inn bildeadressen når du har klikket på å linke til bilde!
Og hvordan laster man opp vedlegg??
VW ID4 4Motion Highline bestilt
VW ID4 GTX 2022
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

hELgenen

Sitat fra: RJK på lørdag 16. november 2024, klokken 17:03
Sitat fra: Rexen på onsdag 13. november 2024, klokken 19:45Jeg får ikke til å hente bilde av felgene fra harddisken.
Her er de på Facebook

Laste opp vedlegg er vel eneste alternativet, om du ikke først legger bildet ut på nett, og kan legge inn bildeadressen når du har klikket på å linke til bilde!

Mulig ett tips kan være å gjøre dette fra pc - ikke mobil.
Jeg mener det kan være kronglete å laste opp bilder fra mobil....litt avhengig av mobil og nettleser sikkert, men jeg mener jeg har opplevd utfordringer når jeg bruker mobil

hELgenen

Sitat fra: Rexen på lørdag 16. november 2024, klokken 17:51
Sitat fra: RJK på lørdag 16. november 2024, klokken 17:03Laste opp vedlegg er vel eneste alternativet, om du ikke først legger bildet ut på nett, og kan legge inn bildeadressen når du har klikket på å linke til bilde!

Velg forhåndsvisning - så last opp bilder fra egen meny under selve teksten der..."Vedlegg og andre alternativer" - eller bare dra inn filene ved "Dra og slipp filer her"

Rexen

Her er de på Facebook

FM Dorni Titan
VW ID4 GTX 2022
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

RJK

Sitat fra: hELgenen på lørdag 16. november 2024, klokken 17:53
Sitat fra: RJK på lørdag 16. november 2024, klokken 17:03
Her er de på Facebook

Mulig ett tips kan være å gjøre dette fra pc - ikke mobil.
Jeg mener det kan være kronglete å laste opp bilder fra mobil....litt avhengig av mobil og nettleser sikkert, men jeg mener jeg har opplevd utfordringer når jeg bruker mobil
Når bruker sier han har filen på harddisken, mener jeg det er greit å anta at han ber om råd for hvordan dette gjøres fra en PC.  ;)

Selv bruker jeg nesten aldri mobilen til dette, da jeg sterkt foretrekker å gjøre det fra en skikkelig PC, så vet ikke om det er like lett som forklaringen til @hELgenen, som er den jeg ville kommet med selv om jeg hadde vært raskere på tråden. Men sikkert ikke forskjellig fra det i noen større grad! 8)

Sitat fra: hELgenen på lørdag 16. november 2024, klokken 17:56
Sitat fra: Rexen på lørdag 16. november 2024, klokken 17:51

Velg forhåndsvisning - så last opp bilder fra egen meny under selve teksten der..."Vedlegg og andre alternativer" - eller bare dra inn filene ved "Dra og slipp filer her"
Takk, her var du raskere enn meg! Slik jeg gjør det og, om jeg siterer noen! Starter man et helt nytt innlegg uten sitat, så får man vel valgene automatisk, mener jeg å huske!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Rexen

Bil ankommet Narvik for ett par dager siden og blir kanskje levert i løpet av neste uke. Noen spørsmål ad «investeringer»:

-Lakken over og i håndtak på dagens GTX ble fort «slitt» etter min mening. Finnes det folie spesielt for IDen man kan beskytte med?
-Jeg planlegger å kjøpe og montere skvettlapper selv. F.eks. disse https://elbilsentrum.no/product/mud-flaps-til-id-4. Er det kvalitetsforskel på skvettlapper? Og hvilke bør jeg gå for?
-Gulvmattene framme som fulgte bilen ble fort «flapsete» i hjørnene. Finnes det bedre gulvmatter å få tak i?
-Annet jeg bør gjøre mens bilen er ny?
VW ID4 GTX 2022
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

vinterdekk

Har skvettlapper og matter fra begood, gunstig rabatt med medlemskap i elbilforeningen. Får se hvordan skvettlappene takler vinteren. De originale VW skvettlappene har ekstra festepunkt, mens begood skvettlappene festes med eksisterende skruer (enkel montering).
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

hELgenen

Sitat fra: Rexen på lørdag 16. november 2024, klokken 18:54Bil ankommet Narvik for ett par dager siden og blir kanskje levert i løpet av neste uke. Noen spørsmål ad «investeringer»:

-Lakken over og i håndtak på dagens GTX ble fort «slitt» etter min mening. Finnes det folie spesielt for IDen man kan beskytte med?
-Jeg planlegger å kjøpe og montere skvettlapper selv. F.eks. disse https://elbilsentrum.no/product/mud-flaps-til-id-4. Er det kvalitetsforskel på skvettlapper? Og hvilke bør jeg gå for?
-Gulvmattene framme som fulgte bilen ble fort «flapsete» i hjørnene. Finnes det bedre gulvmatter å få tak i?
-Annet jeg bør gjøre mens bilen er ny?

Gulvmatter er det mye utvalg på.

Min favoritt er denne :

https://www.begood.no/products/3d-maxpider-volkswagen-id4-allvarsmatter?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAouG5BhDBARIsAOc08RRy2nuBsqrYSK357RIgH5nxWXYp2X-hoPKMjJwbRd_gTelOjXZSMvkaAnL3EALw_wcB

Jeg har kjøpt ymse fra gytis også til en billigere penge..
Det du må passe på er at de dekker hele flaten der bak - ikke delt.....
Er bare å google og sammenligne pris og utforming - velger du noen som ligner på de jeg anbefaler så tror jeg ikke du velger feil...

Felgene du nevnte har jeg sett bilde av nå - de så helt ok ut - det er  ikke denne billig skiten som jeg fikk på 2 id.4 tidligere

Rexen

Første dag med ny bil og ca 60 km tilbakelagt. Svakt erfaringsgrunnlag så langt men
- Bilen virker mer stille enn 22 modell GTXen. Om det er Goodyear UltraGrip Arctic 2 SUV (piggdekk) som gjør det eller bedre isolasjon vet jeg ikke.
- Liker at førersetet går litt tilbake når man skal forlate bilen.
- Oppleves som mindre stump over ujevnheter.
- Mer trøkk i lydanlegget (Harman Kardon Soundsystem 480W forsterker med 8+1 høyttalere og subwoofer)
- Større og bedre (?) skjerm, men fingrene sliter med å finne fram, enda.
- Flytting av hendlene for blinkelys, vindusvisker.. liker jeg ikke. Det fungerte jo utmerket på gammel ID4.
- Jeg knoter med cruiskontrollen.
- Kjører med lite info i Head up displayet. Men har ikke funnet ut hvordan også få med (bare) min satte hastighet i tillegg.
- Mangler den kamera foran? (har ikke sjekket ennå)
- Har mistet kontakt mellom mobil og bil i noen små sekunder ett par gang. Tror GTXen lå i forkant på nedlasting fra Tidal (tok dermed de små avbruddene i kontakt). Gjør ikke nybil det?

Regner med at alle minus punktene går seg til.
VW ID4 GTX 2022
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

Rexen

Sitat fra: Rexen på fredag 29. november 2024, klokken 11:44- Kjører med lite info i Head up displayet. Men har ikke funnet ut hvordan også få med (bare) min satte hastighet i tillegg.
- Mangler den kamera foran? (har ikke sjekket ennå)
- Har mistet kontakt mellom mobil og bil i noen små sekunder ett par gang. Tror GTXen lå i forkant på nedlasting fra Tidal (tok dermed de små avbruddene i kontakt). Gjør ikke nybil det?

- Får å få med min satte hastighet i head-up displayet må jeg ta med info om batteriprosent og resterende kjørelengde. De to siste interesserer meg kun ett par gang i måneden og da kan jeg se på en av skjermene. Noen med 2025 versjon av programvare som har løsning?
- Kameraet foran er der; Må bare trykke rett (P og ...)
- Frykter at jeg må vente på en framtidig oppgradering av programvare før brudd mellom mobil og bil ikke påvirker avspilling av musikk.

Jeg har bestilt skvettlapp sett fra Begood, men finner ikke egnet folie for beskyttelse rundt dørhåndtak på førerside.
VW ID4 GTX 2022
BMW 525 d x-drive 2012
Mazda 3 2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA