Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Konkurrentene sover ikke

Startet av Havebigfun, mandag 17. desember 2012, klokken 14:36

« forrige - neste »

Oreo

#180
Vi har jo hørt snakk om MB B-klasse Eletric.
Regner med denne har Tesla drivverk (og mulig SC kompabilitet???).
Ser ut som SLS E bare var en teaser og de satser på B-klasse istedetfor:
http://www.edmunds.com/mercedes-benz/sls-amg/2012/long-term-road-test/2012-mercedes-benz-sls-amg-us-blackout-for-electric-drive.html


http://youtu.be/6VxI3zJxlKM
Fra flere vinkler:

http://youtu.be/LJ6tFaogaOo
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

FruTesla

Går nå 2 stk Mercedes SLS Elecric i Norge (dvs Osloområdet) - Røkke har en og Stordalen har en. Utrolig lekker bil da! Men pris på 2,8 mill.......
Mercedes E 220 CDI (solgt)
Model S 85 perlehvit - hentet des. 2013 (solgt)
Model S 90D - hentet 21. juni 2017
Taycan 4S - hentet ut 15. januar 2021

Havebigfun

Sitat fra: FruTesla på tirsdag 27. august 2013, klokken 12:11
Går nå 2 stk Mercedes SLS Elecric i Norge (dvs Osloområdet) - Røkke har en og Stordalen har en. Utrolig lekker bil da! Men pris på 2,8 mill.......
Husker jeg rett er rekkevidden 200 km- aksellerasjonen er litt kjappere enn TMS men med med 4 motorer. Hvor lenge bilene/ batteriene holder står igjen å se :o
Hvis man tenker bil for penger har de gjort svært dårlige handler- men de stikker seg ut- og det er vel det som er viktig. ;)

D.O

Sitat fra: Trøndertesla på tirsdag 27. august 2013, klokken 00:51
Dersom disse gutta lykkes med å kommersialisere Chreos så blir det min neste bil:
http://silexpower.com/chreos/
1000km rekkevidde, fulladet på 10 minutter, 0-100km/t på 2,9 sek. :-)
4400Nm og 4hjulstrekk, men var stygg... Men ser nytten i å kjøre høyspenning på batteriene for å få ned strømmen. Burde være mulig for Tesla å lage en batteripakke som kunne lade batteriene seriekoplet og kjøre på med noen minutter med høyspenning for å lade, selv om batteriene er koplet til ca 380v ved vanlig bruk?
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.


HABEL

Enda en kortdistansebil...

Da jeg bestilte min Tesla var rekkevidden helt essensiell, da jeg ønsket en bil nr. 1.

Foreløpig ingen konkurrenter i bakspeilet.   :)
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

Cowboystrekk

Sitat fra: Trøndertesla på tirsdag 27. august 2013, klokken 00:51
Dersom disse gutta lykkes med å kommersialisere Chreos så blir det min neste bil:
http://silexpower.com/chreos/
1000km rekkevidde, fulladet på 10 minutter, 0-100km/t på 2,9 sek. :-)
Skeptisk...
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

HABEL

Sitat fra: taraquin på tirsdag 27. august 2013, klokken 13:24
Sitat fra: Trøndertesla på tirsdag 27. august 2013, klokken 00:51
Dersom disse gutta lykkes med å kommersialisere Chreos så blir det min neste bil:
http://silexpower.com/chreos/
1000km rekkevidde, fulladet på 10 minutter, 0-100km/t på 2,9 sek. :-)
Skeptisk...

+100

Dette konseptet har vært ute lenge...
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

satheesh.net


Griffel

Sitat fra: taraquin på tirsdag 27. august 2013, klokken 13:24
Sitat fra: Trøndertesla på tirsdag 27. august 2013, klokken 00:51
Dersom disse gutta lykkes med å kommersialisere Chreos så blir det min neste bil:
http://silexpower.com/chreos/
1000km rekkevidde, fulladet på 10 minutter, 0-100km/t på 2,9 sek. :-)
Skeptisk...
All grunn til det. Minner litt om Zap som ble spesifisert for en 6-7 år siden. Det ble med spesifikasjonen.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,73.msg290.html#msg290
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

luffe

Sitat fra: taraquin på tirsdag 27. august 2013, klokken 13:24
Sitat fra: Trøndertesla på tirsdag 27. august 2013, klokken 00:51
Dersom disse gutta lykkes med å kommersialisere Chreos så blir det min neste bil:
http://silexpower.com/chreos/
1000km rekkevidde, fulladet på 10 minutter, 0-100km/t på 2,9 sek. :-)
Skeptisk...

Vekker litt Aprilsnarr-feeling den der.
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

Griffel

#191
Sitat fra: luffe på onsdag 28. august 2013, klokken 08:15
Sitat fra: taraquin på tirsdag 27. august 2013, klokken 13:24
Sitat fra: Trøndertesla på tirsdag 27. august 2013, klokken 00:51
Dersom disse gutta lykkes med å kommersialisere Chreos så blir det min neste bil:
http://silexpower.com/chreos/
1000km rekkevidde, fulladet på 10 minutter, 0-100km/t på 2,9 sek. :-)
Skeptisk...

Vekker litt Aprilsnarr-feeling den der.
Venter spent på å se når de installerer sin første Hypercharger hjemme på Malta med ca. 1500 kW ytelse. Det tilsvarer riktignok ikke mer enn ca.12 av Teslas SC, men det blir spennende å se størrelsen på stikkontakten i bilen som skal ta i mot dette.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Oreo

Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

JohanH

#193
Sitat fra: Griffel på onsdag 28. august 2013, klokken 11:18
Sitat fra: luffe på onsdag 28. august 2013, klokken 08:15
Sitat fra: taraquin på tirsdag 27. august 2013, klokken 13:24
Sitat fra: Trøndertesla på tirsdag 27. august 2013, klokken 00:51
Dersom disse gutta lykkes med å kommersialisere Chreos så blir det min neste bil:
http://silexpower.com/chreos/
1000km rekkevidde, fulladet på 10 minutter, 0-100km/t på 2,9 sek. :-)
Skeptisk...

Vekker litt Aprilsnarr-feeling den der.
Venter spent på å se når de installerer sin første Hypercharger hjemme på Malta med ca. 1500 kW ytelse. Det tilsvarer riktignok ikke mer enn ca.12 av Teslas SC, men det blir spennende å se størrelsen på stikkontakten i bilen som skal ta i mot dette.

Tipper på at størrelsen blir omtrent som en elefantschlong.


Griffel

Sitat fra: JohanH på onsdag 28. august 2013, klokken 14:20
Sitat fra: Griffel på onsdag 28. august 2013, klokken 11:18

Venter spent på å se når de installerer sin første Hypercharger hjemme på Malta med ca. 1500 kW ytelse. Det tilsvarer riktignok ikke mer enn ca.12 av Teslas SC, men det blir spennende å se størrelsen på stikkontakten i bilen som skal ta i mot dette.

Tipper på at størrelsen blir omtrent som en elefantschlong.


Den er nok alt for liten.
Legger de seg på ca 3 kV bør de komme ned i størrelse omternt som denne:
http://www.tu.no/industri/2011/10/10/stromforende-kjempeplugg

(teksten i artikklen sier 1100V men riktig er 11kV)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA