Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Konkurrentene sover ikke

Startet av Havebigfun, mandag 17. desember 2012, klokken 14:36

« forrige - neste »

luffe

Jeg synes i3'en er relativt stygg og har liten rekkevidde. Hvis du hadde spurt folk om å gjette mellom bensin- og elbil, tror jeg ganske mange hadde gjettet elbil. Jeg forstår heller ikke de som sier at "nå får Tesla konkurranse". Nissan Leaf får definitivt konkurranse her, men Model S er jo i en annen klasse. Ville man påstått at Audi A1 konkurrerer med Audi A6?

I tillegg selges i3 med en opsjon på å låne en X5 i x antall dager per år. Med det sier BMW at "se her, du kan låne deg en skikkelig bil når elbilen din ikke holder mål". Litt undergravende...

Er heller ikke bekymret når i8 kommer, denne hadde vel konkurrert med Roadster om den fremdeles var i salg mer enn med Model S.

Jeg vil si at Tesla fremdeles er mange år fremfor de andre når det gjelder elbil.
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

DrSpark

Sitat fra: luffe på tirsdag 30. juli 2013, klokken 10:19
I tillegg selges i3 med en opsjon på å låne en X5 i x antall dager per år. Med det sier BMW at "se her, du kan låne deg en skikkelig bil når elbilen din ikke holder mål". Litt undergravende...

Poenget er vel heller det at bare er noen få dager i året at man har behov for en diger stridsvogn av en bil for å kjøre langt og samtidig få plass til både ungene og kona og hennes enorme bagasje. Resten av året holder ikke stridsvognen mål. Nå får man imidlertid muligheten til å kjøpe en relativt billig, liten bybil i stedet, og man kan låne stridsvovnen ved behov. På den måten sparer man en masse penger og har alltid tilgang på den mest egnede bilen. Genialt, rett og slett.

Det ideelle hadde selvsagt vært om man kunne kjøpt en BMW i3 til under 300.000 med mulighet for å låne en Tesla Model S til langtrurer. :-)

Balrog

Jepp. De aller fleste av oss hadde klart 80-90% av kjøringa med VW Up eller BMWen, men vi velger likevel TMS for å ha friheten til å kjøre langt når vi vil uten planlegging og ta med oss alt vi trenger og litt til. Dessuten betaler vi massevis for lekkert utseende, avansert utstyr og luksus og superbilegenskaper. Alt dette er jo bare fordi man er så glad i seg selv og gjerne betaler godt for å vise omverdenen at man setter pris på nettopp - seg selv.

BMW synes jeg satser i feil ende. Selv min ikke spesielt vakre Leaf vil jeg vurdere å bytte ut med den langt penere BMWen. Til det er 5 skikkelige seter og tilnærmet normal bagasjeplass alt for viktig. Det største drawbacket med Leaf etc. er helt uten tvil rekkevidden. Er det verdt 2 ganger prisen til Leaf å få drøyt 3 ganger batterikapasiteten (=TMS)? Ja. For meg er det det.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

SimenT

BMW i8 ser ut som en conceptbil produsert for en film med Tom Cruise i hovedrollen hvor handlingen finner sted i år 2049. Den har ulempene fra både forbrenningsmotorbiler og elbilen.
Ekstra vekt og tapt plass pga batteripakke, men også tapt plass for alt skrotet en trenger for bensinmotoren. Tror ikke denne blir mye til konkuranse. Har ikke tro på fremtiden til hybridbiler.
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

laumb

Sitat fra: SimenT på tirsdag 30. juli 2013, klokken 12:04
BMW i8 ser ut som en conceptbil produsert for en film med Tom Cruise i hovedrollen [...]

(Han kjører den i Mission Impossible 4. ;-) )

RunarBT

Sitat fra: SimenT på tirsdag 30. juli 2013, klokken 12:04
BMW i8 ser ut som en conceptbil produsert for en film med Tom Cruise i hovedrollen hvor handlingen finner sted i år 2049. Den har ulempene fra både forbrenningsmotorbiler og elbilen.
Ekstra vekt og tapt plass pga batteripakke, men også tapt plass for alt skrotet en trenger for bensinmotoren. Tror ikke denne blir mye til konkuranse. Har ikke tro på fremtiden til hybridbiler.

i8 er vel heller en ny Fisker Karma.. kanskje uten produksjonsfeilene denne hadde, men likevel et dårlig kompromiss på alle måter. Lite batteri, liten plass etc.

timingbeltkiller

http://www.automotorsport.se/artiklar/nyheter/20130729/live-bmw-visar-upp-nya-i3?utm_source=Nyhetsbrev&utm_medium=email&utm_content=7562586&utm_campaign=2013-07-30:

Re: Live: BMW visar upp nya i3
Lars H Postat: i dag, 10:16
Kaross i kompositmaterial...
Tvåcylindrig motorcykelmotor ..
Serietillverkad i östra Tyskland...

Det verkar bekant på något sätt...

Trabant!!!!
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Øyvind.h

Sitat fra: timingbeltkiller på tirsdag 30. juli 2013, klokken 12:51
Re: Live: BMW visar upp nya i3
Lars H Postat: i dag, 10:16
Kaross i kompositmaterial...
Tvåcylindrig motorcykelmotor ..
Serietillverkad i östra Tyskland...

Det verkar bekant på något sätt...

Trabant!!!!
Haha. Kommentarfeltene på internett er fulle av folk som kappes om å skrive det mest flåsete innlegget  ;D
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

timingbeltkiller

Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 30. juli 2013, klokken 12:59
Haha. Kommentarfeltene på internett er fulle av folk som kappes om å skrive det mest flåsete innlegget  ;D
JA, men en sunn latter forlenger livet.
Og en god avsporing forlenger debatten.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Øyvind.h

Sitat fra: timingbeltkiller på tirsdag 30. juli 2013, klokken 13:17
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 30. juli 2013, klokken 12:59
Haha. Kommentarfeltene på internett er fulle av folk som kappes om å skrive det mest flåsete innlegget  ;D
JA, men en sunn latter forlenger livet.
Og en god avsporing forlenger debatten.
Godt poeng! Og vi kan være hjertens enige på noen områder, og rivende uenige på andre :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

timingbeltkiller

Det er 20K elbiler og 30K bobiler i Norge.
Noen som har vært fristet til heller å bruke 600K på "konkurrenten" bobil?
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

valvolainen

Ikke et øyeblikk. Kikket litt etter en festivalvogn i vinter, men da snakker vi 6 laken, ikke 600. Forøvrig lagt det på is grunnet elbilkjøp.




valvolainen

Addendum: det er båten det går utover.




timingbeltkiller

#118
Lyst på noe som flytter seg på veien?

http://www.autofil.no/919043/vi-fikk-passasjertur-i-hyper-elbil-med-1088-hk

Koster ikke mer enn S85 når du flytter kommaet et eneste hakk.
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

HABEL

Sitat fra: RunarBT på tirsdag 30. juli 2013, klokken 12:25
Sitat fra: SimenT på tirsdag 30. juli 2013, klokken 12:04
BMW i8 ser ut som en conceptbil produsert for en film med Tom Cruise i hovedrollen hvor handlingen finner sted i år 2049. Den har ulempene fra både forbrenningsmotorbiler og elbilen.
Ekstra vekt og tapt plass pga batteripakke, men også tapt plass for alt skrotet en trenger for bensinmotoren. Tror ikke denne blir mye til konkuranse. Har ikke tro på fremtiden til hybridbiler.

i8 er vel heller en ny Fisker Karma.. kanskje uten produksjonsfeilene denne hadde, men likevel et dårlig kompromiss på alle måter. Lite batteri, liten plass etc.

Fisker Karma - god sammenligning.

Enda en trang, dyr, kompleks bil ingen har bedt om. La oss i alle fall håpe at DDR gutta får orden på teknologien  ;)

http://www.autofil.no/918144/hemmelig-testbil-brot-sammen-i-norge#.UfEzgH34D8E.facebook

LOL
Multi Color Red P85 | VIN 13749 | ALT MINUS PLUS

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA