Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Zafira life/e-traveller/ space tourer

Startet av Svk, mandag 12. august 2024, klokken 16:58

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Svk på torsdag 15. august 2024, klokken 09:24Id buzz har ok rekkevidde. Passe lang og bred.men bare en kjiip benk som baksete. Vw kan jo bedre enn dette.ref Multivan

Alternativt kan du bestille den nye med 6 seter. Da får du "egne seter". Bilbelte trenger en heldigvis ikke bruke lenger:
Tesla Model Y                         2021-

Svk

Ser det har skjedd litt siden sist både med seter,rekkevidde,lengder og motor.

Prøvekjørte buzz i august 23.

Hadde tenkt å holde meg under 500K

Får se. Sliter uansett med å selge min uten stort tap.

ToWalkOrDrive

#47
Synes forresten Karoo-hengeren hadde vært veldig fristende om jeg hadde masse penger til overs, det var bare to som skulle på tur, og jeg hadde elbil. Men prisen er jo veldig høy, selv om jeg fullt forstår prisen med alt som er inkludert.
https://www.karoocamper.com/no/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwzva1BhD3ARIsADQuPnW0DXFHIAXZR6-3jqHs1zkbPYhhCsV1of0yxmSEOa0zPVYxXvcAxpkaAj_GEALw_wcB

https://youtu.be/eDmHmBYd5Sc?si=6RrRgaB6XrQvqn0c
Tesla Model Y                         2021-

RJK

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 15. august 2024, klokken 11:56Synes forresten Karoo-hengeren hadde vært veldig fristende om jeg hadde masse penger til overs, det var bare to som skulle på tur, og jeg hadde elbil. Men prisen er jo veldig høy, selv om jeg fullt forstår prisen med alt som er inkludert.
https://www.karoocamper.com/no/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwzva1BhD3ARIsADQuPnW0DXFHIAXZR6-3jqHs1zkbPYhhCsV1of0yxmSEOa0zPVYxXvcAxpkaAj_GEALw_wcB

https://youtu.be/eDmHmBYd5Sc?si=6RrRgaB6XrQvqn0c

Føyer seg vel inn i rekka med teardrop campere. Også de er jo ganske heftig priset om man ser på hva man får av plass og "tech".

Her får man jo kjøkken og bad på innsiden, og lettere en litren "stue", mer takhøyde og generelt er den mer romslig, så det fungerer å bruke den som en "hytte" når det er grisevær utenfor.

Og så liker jeg veldig godt at man samtidig kan frakte (el-) sykler eller kanskje en (el-) MC baki, om det ikke overstiger hvor mye vekt den kan pakkes med.

Ser den er autorisert for 750kg+75kg max totalvekt (skjønner ikke hva de +75kg er for), men det står jo ikke noe om egenvekt (fom-tom), som hadde vært veldig nyttig å vite.

Og så stiller jo det et naturlig spørsmål, er det mulig å få en slik godkjent for f.eks. 1 000 kg? Har de tatt høyde for at noen ønsker det? Hele forskjellen er jo tilnærmet vekten av en OK MC, og 1 - ett - kg mer enn hva Livewire veier! 8)

Hadde vært interessant og sett en sammenligning av merforbruket ved å dra en slik Hero Camper og en Karoo-camper bak f.eks. en TMY, EV6 eller en Tavascan (den aller kuleste av MEB-elbilene).
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Trodde det var egenvekt, men ser du har rett - var jo ganske lav totalvekt.
Var jo og stilig med alle de ulike teltene en kunne få med.

Det jeg synes er rart er at den er så rett bak. Mener det er mer aerodynamisk at avrundingen er bak enn foran...at den da drar mindre luft med seg.
Tesla Model Y                         2021-

turfsurf

Sitat fra: ToWalkOrDrive på torsdag 15. august 2024, klokken 23:49Det jeg synes er rart er at den er så rett bak. Mener det er mer aerodynamisk at avrundingen er bak enn foran...at den da drar mindre luft med seg.
Ikke avrundet, men kileformet bak. Se f.eks Aptera-e. Rett bak betyr vanligvis mye turbulens ja. Mener turbulens bak fort står for over halvparten av luftmotstanden.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA