EV3

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), tor 01. aug 2024, kl. 12:13

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Sitat fra: Electric cars in Norway på lør 30. nov 2024, kl. 07:35
Sitat fra: knute på fre 29. nov 2024, kl. 19:25Prøvekjørte EV3 (GT-Line) i går, og tok en kjapp ladetest.

-1 ute, forvarmet batteriet litt (manuelt i ca. en halvtime før lading), koblet til med ca. 45%.
På 50% fikk jeg 125 kW på en Tesla Supercharger v3.

Må vel være godkjent?

Forøvrig var det veldig greit med ladeport høyre foran på Supercharger - ser enkelte har kommentert/spurt om det tidligere i tråden ;)

Bilen var fin å kjøre, og veldig komfy.

Personlig fant jeg ikke noen veldig god kombinert posisjon på sete og ratt som gjorde at jeg ikke skumpet borti girvelgeren (som også har startknappen på seg) med kneet flere ganger under kjøring.

Var heller ikke noen superfan av det flyttbare "bordet" man har ved armlenet. Ville heller hatt lenger armlene, og tradisjonell lagringsplass under.

Lydanlegget fra HK var ok, men manglet litt omph/trøkk/bass.

En del bling-blong på fartsvarsel og føreroppmerksomhet. Halvgreit å skru av hvis man vil.
Ja det var innafor på lading. Synes den ser tøff ut :+1: ja det bordet har jeg lurt på også. Ikke alltid nye design elementer innvendig er like gode som de var ment å være
Bilen ser bra ut og jeg tenker den er helt konge å kjøre ut fra tester jeg leser. Mye bra der.

Alltid noe å trekke på en ny bilmodell men i det hele liker jeg bilen godt selv om jeg bare har stått utenfor å sett inn i bilen. 

Skal kjøre den snart håper jeg og gleder meg

Kia er gode på elbiler slik jeg ser det og de gjør noen gode grep

Elektrisitetsbil

Bestilte en EV3 Exclusive 81 kwh med metallic lakk her forleden, og den koster 411k ferdig reg.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA