Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

EV3

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), torsdag 01. august 2024, klokken 12:13

« forrige - neste »

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Mer informasjon om EV3 er på KIA Nederland bl.a. med priser i NL, men ikke minst spesifikasjoner:
file:///C:/Users/arnej/Downloads/Kia-Netherlands-EV3-prijslijst.pdf

Har selvfølgelig lagt inn denne informasjon i "Lanseringskalender for elbiler i Norge"; sjekk Google dokumentet som ligger i første post med EV3; dette dokumentet har også spesifikasjoner for alle elbiler som kommer - eller allerede er på markedet i Norge.
De bilene som ikke lengre selges er flyttet til egen flik "utgått av prod":
https://elbilforum.no/index.php?topic=38371.0

Rekkevidde WLTP+EPA+"reell"
Lanseringskalender og tekniske data elbil

Eier: Enyaq 85X
Eid: TMY, e-Soul, TM3, e-Niro, Kona, Soul EV, TMS, Leaf + 17 ICE

Håkon77

Denne har jeg ventet på. Men nå når jeg hørte den kommer som awd året etter så ble det litt fristende å vente. Det blir vel en prisøkning på 30K, men det vil det vel være verd om ikke bagasjerommet blir lidende
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Blir spennende å se hvordan BOS vil prise EV3.
Hvis AWD kun blir tilgjengelig som GT variant så kan pristillegget blir en god del mer enn 30K, men likevel den som har størst potensiale i det norske markedet. Utfordrerne vil vel være EX30 Performance og Elroq 85X/RS.

Siden 2WD varianten er forhjulsdrevet så er det ikke umulig at AWD og motor bak vil stjele noe av bagasjeplassen, men fasiten kommer når AWD varianten er en realitet  ;)

Rekkevidde WLTP+EPA+"reell"
Lanseringskalender og tekniske data elbil

Eier: Enyaq 85X
Eid: TMY, e-Soul, TM3, e-Niro, Kona, Soul EV, TMS, Leaf + 17 ICE

batterimannen

Halvparten av innleggene på Facebook-gruppa til EV9 og her på forumet går på import fra Sverige. Har ikke sett liknende på andre merker. Regner med at BOS kommer til å moderere seg på påslaget i pris på EV3...
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

esan

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på fredag 13. september 2024, klokken 16:09Hvis AWD kun blir tilgjengelig som GT variant så kan pristillegget blir en god del mer enn 30K,

I følge en journalist som nylig testet bilen hos Elbil24.no, så kommer bilen med AWD som et valg med det største batteriet og også i tillegg selvsagt på GT versjonen.

OC-Freak

https://www.elbil24.no/nyheter/her-er-prisene-pa-kia-ev3/81945172

Priser starter som forventet, men noe høyt for høyere utstyrsnivåer etter min mening.

Sammenlignet med Volvo EX30 så er den en del dyrere, men også noe større og med bedre rekkevidde.

For toppspec til 500k finnes det mange større alternativer, også med AWD, slik som TMY, Nissan Ariya, skoda enyaq osv.

esan

Sitat fra: OC-Freak på mandag 16. september 2024, klokken 18:19https://www.elbil24.no/nyheter/her-er-prisene-pa-kia-ev3/81945172
.

For toppspec til 500k finnes det mange større alternativer, også med AWD, slik som TMY, Nissan Ariya, skoda enyaq osv.

Men du får ikke 7 års garanti på disse alternativene..

RJK

Sitat fra: esan på mandag 16. september 2024, klokken 22:45
Sitat fra: OC-Freak på mandag 16. september 2024, klokken 18:19https://www.elbil24.no/nyheter/her-er-prisene-pa-kia-ev3/81945172
.

Hvorfor skulle det være kortere garanti på noen versjoner? Har du noe som tilsier at den påstanden stemmer?

Jeg finner den mildt sagt lite troverdig uten at du kan komme med noe "kjøtt på beina"-info her, så linker tas imot med stor interesse!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

OC-Freak

Det
.

Det er nå ikke alltid at man får bruk for 2 år ekstra garanti heller. Greit å ha.

turfsurf

Sitat fra: RJK på mandag 16. september 2024, klokken 23:15
Sitat fra: OC-Freak på mandag 16. september 2024, klokken 18:19For toppspec til 500k finnes det mange større alternativer, også med AWD, slik som TMY, Nissan Ariya, skoda enyaq osv.

Hvorfor skulle det være kortere garanti på noen versjoner? Har du noe som tilsier at den påstanden stemmer?
Uhm, det som skrives er at de andre merkene ikke har like lang garanti som Kia, det er vel velkjent?
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

esan

Sitat fra: RJK på mandag 16. september 2024, klokken 23:15Hvorfor skulle det være kortere garanti på noen versjoner? Har du noe som tilsier at den påstanden stemmer?

Jeg finner den mildt sagt lite troverdig uten at du kan komme med noe "kjøtt på beina"-info her, så linker tas imot med stor interesse!

Det er vel en kjent sak at Nissan, Skoda og Tesla, som her var nevnt, kun har 5 års garanti?
Av de mest kjente merker, er det vel bare Kia, MG og Xpeng som har 7 års garanti.

RJK

Sitat fra: esan på tirsdag 17. september 2024, klokken 08:41
Sitat fra: RJK på mandag 16. september 2024, klokken 23:15Hvorfor skulle det være kortere garanti på noen versjoner? Har du noe som tilsier at den påstanden stemmer?

Det er vel en kjent sak at Nissan, Skoda og Tesla, som her var nevnt, kun har 5 års garanti?
Av de mest kjente merker, er det vel bare Kia, MG og Xpeng som har 7 års garanti.
Sorry, jeg misforstod! Trodde du snakket om de forskjellige variantene av EV3.

Må ha vært ekstra trøtt da jeg leste det innlegget ditt! My bad! Legger meg langflat!

8)
Bosted Oslo

Håkon77

Er det helt feil av meg å synes den i LR utgave ble for dyr? At den burde startet på 395 og ikke 430?
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

RJK

Sitat fra: Håkon77 på tirsdag 17. september 2024, klokken 10:01Er det helt feil av meg å synes den i LR utgave ble for dyr? At den burde startet på 395 og ikke 430?
Absolutt ikke!

Synes vel mange modeller havner i 4-500K-gruppa, selv mindre biler som skulle ligget mellom 3 og 400K. Hvor skal f.eks. EV5 plassere seg, om den skal ligge mellom EV3 og EV6?
Bosted Oslo

Håkon77

Det er mye annet spennende i samme prisklasse. Scenic, Tmy, Explorer og sikkert fler. Til 20K mer får man TMY med awd og nesten like god rekkevidde pluss mer plass og mer på hengerfeste.
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA