Hovedmeny

EV3

Startet av Finnøy (Arne Johan Larsen), torsdag 01. august 2024, klokken 12:13

« forrige - neste »

esan

Tror BOS har gjort en del feilvurderinger med prisene her. En kommende GT-line med AWD, vinterdekk og ferdig registrert kommer vel da på nærmere 600 000 kr? Hvordan skal de da få en fornuftig prising på den kommende EV5 i forhold til EV6?
Dette er synd, da EV3 har fantastisk kombinasjon av kvaliteter. For meg er også 7 års garanti et sterkt kjøpsargument. Er ellers skeptisk til å kjøpe Kinesisk bil med tanke på mulige kommende konflikter mellom vesten og Kina. Å kjøpe Tesla er også for meg totalt uaktuelt. Jeg kjøper ikke bil av en som støtter Putin og Trump..

RJK

Sitat fra: esan på tirsdag 17. september 2024, klokken 14:02Tror BOS har gjort en del feilvurderinger med prisene her. En kommende GT-line med AWD, vinterdekk og ferdig registrert kommer vel da på nærmere 600 000 kr? Hvordan skal de da få en fornuftig prising på den kommende EV5 i forhold til EV6?
Dette er synd, da EV3 har fantastisk kombinasjon av kvaliteter. For meg er også 7 års garanti et sterkt kjøpsargument. Er ellers skeptisk til å kjøpe Kinesisk bil med tanke på mulige kommende konflikter mellom vesten og Kina. Å kjøpe Tesla er også for meg totalt uaktuelt. Jeg kjøper ikke bil av en som støtter Putin og Trump..
GT-Line står til 500K, og de anslår 30K i tillegg for 4WD. Vinterdekk kommer nok i tillegg, men utgjør vel neppe mer enn 30K i tillegg, tror jeg!

EV3 GT med 4WD vil kanskje smekke på endel til!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

batterimannen

Jeg synes i likhet med elbil24 at startprisen er grei, men det er litt mye i tillegg for hvert utstyrsnivå. Det er også noe som kommer i tillegg på hvert utstyrsnivå

"en tohjulsdreven GT-Line med det store batteriet skal koste en halv million... dette er før du har lagt til tilvalg, som soltak til 13.900 kroner, for ingen av dem kommer med panorama glasstak. Du må også legge på 7.000 kroner for å få velge en metalikk eller Pearl lakk."

https://www.elbil24.no/nyheter/her-er-prisene-pa-kia-ev3/81945172
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Electric cars in Norway

Sitat fra: esan på tirsdag 17. september 2024, klokken 14:02. Er ellers skeptisk til å kjøpe Kinesisk bil med tanke på mulige kommende konflikter mellom vesten og Kina. Å kjøpe Tesla er også for meg totalt uaktuelt. Jeg kjøper ikke bil av en som støtter Putin og Trump..
Ser de poengene

el-sondre

#19
Jeg fikk sett den utstilt hos BOS. Flott bil!
Selger mente at den kunne velges i fargene "Clear White" eller "Frost Blue", og utover disse 2 måtte man betale 7k. 17" vinterdekk kostet 24k (eks mva)

Kjell Salvigsen

Sitat fra: el-sondre på torsdag 19. september 2024, klokken 09:53Jeg fikk sett den utstilt hos BOS. Flott bil!
Selger mente at den kunne velges i fargene "Clear White" eller "Frost Blue", og utover disse 2 måtte man betale 7k. 17" vinterdekk kostet 24k (eks mva)

Hvilken BOS står den utstilt på ? Er det åpen visning? Spennende bil, men er enig med dem som mener den er for dyr. Siste versjon av e-niro var også for dyr. Man får større alternativ med AWD og omtrent samme rekkevidde for ca samme pris. Vi eide en e-niro et år og kjørte over 30.000 km med den. Ingen feil, effektiv i bruk, men fryktelige service priser for oss som kjørte over 30.000 km årlig . Nå har de satt ned til service en gang per år tror jeg med vårt kjøremønster, det er også mye sammenlignet med feks id.4'en som vi hadde tidligere. Den hadde fri km/service hver 24. mnd. EV-3 ser ut til å være flere steg opp fra e-niroen - den var meget fornuftig, men samtidig kjedelig. De nye EV bilene ser langt mer moderne og spennende ut og oppleves langt bedre på veien (EV6 som jeg testet)
2 e-golf 2016, begge solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21 solgt
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod. solgt
Nissan Leaf 2018 mod. FAMILIEBIL NR. 1-spareprosjekt 24/25
Porsche Panamera 4 e-hybrid 2017/18 mod. solgt
BMW M2 2017 mod. Solgt
På elbil jakt i løpet av 2024/25

Electric cars in Norway

Sitat fra: Kjell Salvigsen på torsdag 19. september 2024, klokken 15:23
Sitat fra: el-sondre på torsdag 19. september 2024, klokken 09:53Jeg fikk sett den utstilt hos BOS. Flott bil!
Selger mente at den kunne velges i fargene "Clear White" eller "Frost Blue", og utover disse 2 måtte man betale 7k. 17" vinterdekk kostet 24k (eks mva)

Hvilken BOS står den utstilt på ? Er det åpen visning? Spennende bil, men er enig med dem som mener den er for dyr. Siste versjon av e-niro var også for dyr. Man får større alternativ med AWD og omtrent samme rekkevidde for ca samme pris. Vi eide en e-niro et år og kjørte over 30.000 km med den. Ingen feil, effektiv i bruk, men fryktelige service priser for oss som kjørte over 30.000 km årlig . Nå har de satt ned til service en gang per år tror jeg med vårt kjøremønster, det er også mye sammenlignet med feks id.4'en som vi hadde tidligere. Den hadde fri km/service hver 24. mnd. EV-3 ser ut til å være flere steg opp fra e-niroen - den var meget fornuftig, men samtidig kjedelig. De nye EV bilene ser langt mer moderne og spennende ut og oppleves langt bedre på veien (EV6 som jeg testet)
Se bildet for datoen ved hhv Hønefoss Lillehammer og Moss

el-sondre

Jeg så den på BOS Kokstad i Bergen. Her var den 1 dag. Du kan se hvor bilen vil befinne seg i fremtiden her:
https://www.kia.no/aktuelt/kia-ev3-roadshow
Bilen er en GT-line i fargen aventurine green med takluke

Sitat fra: Kjell Salvigsen på torsdag 19. september 2024, klokken 15:23
Sitat fra: el-sondre på torsdag 19. september 2024, klokken 09:53Jeg fikk sett den utstilt hos BOS. Flott bil!
Selger mente at den kunne velges i fargene "Clear White" eller "Frost Blue", og utover disse 2 måtte man betale 7k. 17" vinterdekk kostet 24k (eks mva)

Hvilken BOS står den utstilt på ? Er det åpen visning? Spennende bil, men er enig med dem som mener den er for dyr. Siste versjon av e-niro var også for dyr. Man får større alternativ med AWD og omtrent samme rekkevidde for ca samme pris. Vi eide en e-niro et år og kjørte over 30.000 km med den. Ingen feil, effektiv i bruk, men fryktelige service priser for oss som kjørte over 30.000 km årlig . Nå har de satt ned til service en gang per år tror jeg med vårt kjøremønster, det er også mye sammenlignet med feks id.4'en som vi hadde tidligere. Den hadde fri km/service hver 24. mnd. EV-3 ser ut til å være flere steg opp fra e-niroen - den var meget fornuftig, men samtidig kjedelig. De nye EV bilene ser langt mer moderne og spennende ut og oppleves langt bedre på veien (EV6 som jeg testet)

esan

Kanskje er ikke siste ord skrevet om pris på denne modellen? Blir det for vanskelig å få et fornuftig prisskille mellom EV3, EV5 og EV6, så kan det vel tenkes at BOS må justere prisene noe ned på EV3? Har jo ikke vært uvanlig med "tvungne" prisnedsettelser i bransjen i senere tider for å møte konkurransen..

RJK

For egen del synes jeg det er viktig at prisen settes riktig fra start, og ikke at de nesten umiddelbart må begynne å jekke ned prisen for å få folk til å signere.

Er noe med signaleffekten, og for høye priser vil i høy grad jage vekk endel kunder som ellers kunne være interessant.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Håkon77

For min del bør den ned 40K. Selv om jeg da måttet ofre noe utstyr og fått den i active utstyrsgrad. Trenger å dra henger sporadisk så må ha stort batteri. Nå sitter jeg på gjerdet og venter på prisene på skoda elroc
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Kjell Salvigsen

Sitat fra: Electric cars in Norway på torsdag 19. september 2024, klokken 19:41
Sitat fra: Kjell Salvigsen på torsdag 19. september 2024, klokken 15:23
Sitat fra: el-sondre på torsdag 19. september 2024, klokken 09:53Jeg fikk sett den utstilt hos BOS. Flott bil!
Selger mente at den kunne velges i fargene "Clear White" eller "Frost Blue", og utover disse 2 måtte man betale 7k. 17" vinterdekk kostet 24k (eks mva)

Hvilken BOS står den utstilt på ? Er det åpen visning? Spennende bil, men er enig med dem som mener den er for dyr. Siste versjon av e-niro var også for dyr. Man får større alternativ med AWD og omtrent samme rekkevidde for ca samme pris. Vi eide en e-niro et år og kjørte over 30.000 km med den. Ingen feil, effektiv i bruk, men fryktelige service priser for oss som kjørte over 30.000 km årlig . Nå har de satt ned til service en gang per år tror jeg med vårt kjøremønster, det er også mye sammenlignet med feks id.4'en som vi hadde tidligere. Den hadde fri km/service hver 24. mnd. EV-3 ser ut til å være flere steg opp fra e-niroen - den var meget fornuftig, men samtidig kjedelig. De nye EV bilene ser langt mer moderne og spennende ut og oppleves langt bedre på veien (EV6 som jeg testet)
Se bildet for datoen ved hhv Hønefoss Lillehammer og Moss

Takk for gode tips! 👍
2 e-golf 2016, begge solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21 solgt
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod. solgt
Nissan Leaf 2018 mod. FAMILIEBIL NR. 1-spareprosjekt 24/25
Porsche Panamera 4 e-hybrid 2017/18 mod. solgt
BMW M2 2017 mod. Solgt
På elbil jakt i løpet av 2024/25

Kjell Salvigsen

Sitat fra: el-sondre på torsdag 19. september 2024, klokken 20:31Jeg så den på BOS Kokstad i Bergen. Her var den 1 dag. Du kan se hvor bilen vil befinne seg i fremtiden her:
https://www.kia.no/aktuelt/kia-ev3-roadshow
Bilen er en GT-line i fargen aventurine green med takluke

Sitat fra: Kjell Salvigsen på torsdag 19. september 2024, klokken 15:23
Sitat fra: el-sondre på torsdag 19. september 2024, klokken 09:53Jeg fikk sett den utstilt hos BOS. Flott bil!
Selger mente at den kunne velges i fargene "Clear White" eller "Frost Blue", og utover disse 2 måtte man betale 7k. 17" vinterdekk kostet 24k (eks mva)

Hvilken BOS står den utstilt på ? Er det åpen visning? Spennende bil, men er enig med dem som mener den er for dyr. Siste versjon av e-niro var også for dyr. Man får større alternativ med AWD og omtrent samme rekkevidde for ca samme pris. Vi eide en e-niro et år og kjørte over 30.000 km med den. Ingen feil, effektiv i bruk, men fryktelige service priser for oss som kjørte over 30.000 km årlig . Nå har de satt ned til service en gang per år tror jeg med vårt kjøremønster, det er også mye sammenlignet med feks id.4'en som vi hadde tidligere. Den hadde fri km/service hver 24. mnd. EV-3 ser ut til å være flere steg opp fra e-niroen - den var meget fornuftig, men samtidig kjedelig. De nye EV bilene ser langt mer moderne og spennende ut og oppleves langt bedre på veien (EV6 som jeg testet)

Takk for godt tips! 👍
2 e-golf 2016, begge solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21 solgt
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod. solgt
Nissan Leaf 2018 mod. FAMILIEBIL NR. 1-spareprosjekt 24/25
Porsche Panamera 4 e-hybrid 2017/18 mod. solgt
BMW M2 2017 mod. Solgt
På elbil jakt i løpet av 2024/25

Daniel_0007

Er typisk bos å overprise biler fra starten og se ann salget, samme var på ev6 og ev9, på ev6 så har jo nå kommet en limited edition med samme pris som ekslusive men litt mer utstyr.
ev9 er jo populært å importere fra sverige pga griske bos, ser at ev3 long range starter på 500k sek så får man vel igjen moms og avgifter
Model 3 2019 LR Rwd

batterimannen

#29
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA