Salgsrekord både i Kina og Norge

Startet av SolEL, lørdag 20. juli 2024, klokken 12:47

« forrige - neste »

SolEL

Nio har aldri solgt så mange biler som nå. I Kina pga kampanjer som betal for 3 mnd baas få 4 mnd. Lever din opptil 3 år brukte bil få ny Nio. Og støtte fra myndighetene. EL 6 selger best.  sikkert mange som tenker hvorfor kjøpe ett merke ingen andre kjøper. Men nå ser det ut til å løsne i Norge.
Motor.no sier:
"Nio hadde leveringsvekst i Norge i juni, med 25 prosent, med det er fortsatt beskjedne tall – 73 stykker, ifølge tall fra Opplysiningsrådet for veitrafikken. For hele 2024 er det registrert 381 nye Nio, det plasserer merket på en 23. plass, foran Opel, men bak Subaru".
https://www.motor.no/aktuelt/nio-med-leveringsrekord/280063
Hvis denne vekst fortsetter så ser det lyst ut for Nio.

RJK

#1
Sikker på at ikke dette er forhandler-registreringer pga at bilene mangler den nødvendige fartsgrensevarslingen/"blackbox", og ikke et resultat av at de plutselig er blitt veldig populære?

Økning så markant i dette tidsrommet tror jeg neppe har så mange andre faktiske forklaringer. Selv ikke at mange plutselig ville ha behagelig bil til sommerferien, vil forklare en så kraftig økning i en enkelt måned!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

BubbaJoFet

#2
Oslo Taxi har en avtale med NIO, vil tro at nå som byttestasjon i Oslo er åpen at flere taxieiere valgte å hente ut bilene i perioden før og etter.

Har selv kikket etter en EL7, som har vært sterkt rabattert, er en fortreffelig bil og det har vært tomt på lager. Men ser det er registrert en rekke i det siste. Er lite trolig at EL7 eller ET7 blir å se i modellutvalget fremover. Litt synd, spesielt med EL7, som har en naturlig plass nå som EL8 er lansert.

Alle NIO modellene i salg er typegodkjent før 7 juli. Typegodkjenning er det som styrer krav i EU.

RJK

Hvor har de etablert byttestasjon i Oslo? Ser på Maps at de har på Lier (den første), i Vestby og på Kløfta. Men ingen i selve Oslo!

Ja, poenget var jo at de måtte få disse registrert før 7. Juli, som siste frist. Selv om de var typegodkjent, gikk altså fristen for å registrere biler uten dette, ut den datoen.

Det er nettopp det jeg antyder at er hovedgrunnen til at det har økt så mye i Juni. At noen av disse skyldes taxi-avtalen, kan jeg være med på.

Men denne har da vart en liten stund, og taxisjåfører bytter vel sjeldent bil utover den normale syklusen, om ikke de har store fordeler ved meget gunstig avtale på både ny bil og på salg av den forrige, uten at det fører til at de må svare endel avgifter om de bytter/selger bil "for tidlig"...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

RJK

#4
Ser det skal komme en ved Ensjøveien 17, men ser ikke at den er åpnet ennå!

Edit: Ser at Nio sitt "Power map" sier det er en ved Ole Deviks vei 18, nært Fretex på Bryn!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

BubbaJoFet

ISA er standard på alle NIOer utenom ES8, selv de som er typegodkjent før juli 2022 (ET7 og EL7), som er når alle nye bilmodeller må ha dette installert.

NIO har nå 16 byttestasjoner i Norge og 50 i Europa.

Det var grace perioden som utløp nå 7 juli.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA