Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Autostyring sperres etter 5 turer med sen reaksjon?

Startet av TerjeFjern, tirsdag 16. juli 2024, klokken 08:42

« forrige - neste »

What-a-watt

__________________________
Tesla Model S - 2018 - FSD

daktari

Enig. Blir en fin hverdag når firmaet til en ytre høyre oligark fra USA driver intern selvjustis, uten ankemulugheter, med et produkt man har kjøpt og eier. Eller bare leier man AP kanskje?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Fredrik1

Må bare si meg helt enig i trådstarter. Autostyring funker sånn halveis og kan av og til være komfortabelt å aktivere. Men det er mye rart den softwaren fabler med.

Jeg prøver alltid å holde hendene på rattet og øynenen på veien. Likevel er det mas fra skjermen om å bevege lett på rattet. Tar egentlig for mye oppmerksomhet denne «blå gløden». Varierer fra sw-versjon til sw-versjon hvor følsomt dette er. Ofte ender «lett bevegelse på rattet» med deaktivering av autostyring.

At Tesla nå retter en pekefinger på sjåføren når software og instrumentering er søppel, er etter min mening en tabbe. Hadde det enda vært en gratis SW test så greit. Men jeg har betalt ekte penger for dette.

Lucaria

Håll ena handen klokkan 4-5 og la den vile naturlig nedover så er det nok "spenn". Slik kan man kjøre fint på rett motorvei uten nag.

What-a-watt

Det man absolutt ikke må gjøre er å legge to fingre helt nederst på rattet. Men det funker....  :police:
__________________________
Tesla Model S - 2018 - FSD

2ris

Sitat fra: Lucaria på fredag 19. juli 2024, klokken 10:46Håll ena handen klokkan 4-5 og la den vile naturlig nedover så er det nok "spenn". Slik kan man kjøre fint på rett motorvei uten nag.
Dette er også min erfaring. Med unntak av at jeg holder venstre hånd ca. kl. 8

Lucaria

Sitat fra: 2ris på fredag 19. juli 2024, klokken 13:13
Sitat fra: Lucaria på fredag 19. juli 2024, klokken 10:46Håll ena handen klokkan 4-5 og la den vile naturlig nedover så er det nok "spenn". Slik kan man kjøre fint på rett motorvei uten nag.
Dette er også min erfaring. Med unntak av at jeg holder venstre hånd ca. kl. 8

Ja jeg alternerer hvis jeg kjører langt, eller hvis det oppstår en situasjon der man absolutt ikke vil dra bilen den veien i tillfelle det skulle koble ut der og da, så bytter jeg, f.eks forbikjøring av en stor lastebil og man har lite å gå på.

Handyman

Nå har vi kommet hjem etter 4600km gjennom Norge, Sverige og Finland, og skjønner ikke hvorfor noen plages av påminnelser om å holde i rattet. Det må skyldes forskjell på bilene.
Jeg hviler venstrehånda mellom kl 7 og 8 i rattet og får da svært sjelden varsler. Noen få ganger får jeg blåfarge, men det skyldes nesten alltid "brudd på betingelsene". Blåfargen synes jeg er svært lett å oppdage. Jeg har godt fargesyn. Jeg har ikke fått en strike, og har nok ikke vært i nærheten heller.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

turfsurf

Samme her, tror bare noen helt ikke har funnet teknikken. De eneste gangene jeg har havnet i AP jail er når jeg har dratt forbi noen på motorvei og ikke har nådd å slå av AP før vi passerer 150. Skjønner ikke hvordan man greier å ignorere advarslene...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Blåfarge-blinken er jo en påminnelse om å holde i rattet. Noen synes kanskje det er topp selv om de holdt i rattet, andre lar seg irritere.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Handyman

Tviler sterkt på at noen setter pris på blå-blink når de holder i rattet.
Særlige irriterende er det dog ikke, da det i starten kun er et visuelt varsel og kvitteres straks man dreier forsiktig på rattet.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA