Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bilen lader med 11kW bare i noen minutter før den går den til 7kW

Startet av RuneW, søndag 14. juli 2024, klokken 11:45

« forrige - neste »

RuneW

Flere ganger i det siste har jeg slitt med at bilen ikke lader med 11kW/28A i mer enn noen minutter før den "detter ned" til 7kW/19A.

Tibber toer sine hender og sier at Easee-boksen tilbyr 32A til bilen.

Om jeg drar ut ladekabelen og setter den i igjen, vil bilen starte å lade med 11kW en stund igjen. Deretter faller den ned til 7kW igjen. Det er 16 grader ute, SoC er 26% og nettspenning er 233V. Jeg ser INGEN grunn til at ikke bilen skal kunne lade med 11kW.

Noen som har noen ideer?




Du kan ikke vise dette vedlegget.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

tomv.h

Ifølge bilde du har lagt ved så lader den med 19A av 19A tilgjengelig.

Har du logget på lader for å se hvor mye den tilbyr?
Kabel kan også begrense tilgjengelig strøm. Så flere mulige årsaker til at du ikke får det du ønsker.
Tesla Model Y LR Awd MCR 2023
Ford Focus Electric 2017
Ford Mondeo AWD Aut.
Ford Focus 1.4 1998

Kenneth Frantzen

Min òg kuttar straumen etter kvart, ifølgje Easee-appen på grunn av varme.

TB

Ta midlertidig bort koblingen mellom Tibber og Easee lader for å teste om lader da skjer på flere kW,?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

turfsurf

Det er lettest å se grunnen i Easee appen. Vanligvis er det temperatur hvis laderen er i sola.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Silkefot

Tibber kan også begrense easee om samlet belastning på hovedsikring blir for høy, men det får du gjerne beskjed om at skjer. Så om ikke tibber gir noen hint ville jeg også sjekket easee appen 🙂
Bosted Fetsund
Eier:
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Eide:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

turfsurf

Easee appen vil også vise om det er Tibber som begrenser. Den viser alle årsakene til begrensning og er dermed det riktige stedet å starte feilsøking.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

RuneW

Ok takk for alle forslag. Jeg visste ikke om en Easee-app engang. Stolte på at alt kunne styres via Tibber-appen.

Synes det er veldig rart om Easee-burken blir for varm når det er 16 grader (og den står ikke i sola), men jeg får undersøke litt nærmere.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA