Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ford Capri i media.

Startet av hELgenen, lørdag 13. juli 2024, klokken 11:24

« forrige - neste »

hELgenen

Synes Ford Capri ser spennende ut.

Noen andre som har tanker om denne?

https://elbil.no/en-legende-er-gjenfodt/

https://youtu.be/xhNlGWJOu0w?feature=shared

https://youtu.be/F30vLlGu8CI?feature=shared

https://youtu.be/XvIhTL9qY7c?feature=shared

Ser mange henger seg opp i navnet,men personlig skiter jeg i hva den kalles.
Den ligner i utseende på Polestar 2.
Den er litt mer romslig foran enn P2,og den har dårligere ytelser enn P2..
Siden vi snakker VW/Ford er nok interiøret også litt mindre premium enn P2,men det den mister der tar den igjen med litt mer praktiske detaljer..



E-Trond

En redesignet ID5 med Polestar 2 som modell?
Har jo alt jeg savner på min,større baksete og bagasjerom.
Men neppe like god å kjøre.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

RJK

Her må jeg snu på "ordtaket", for her er det ikke navnet som skjemmer, men bilen som skjemmer ut navnet.

Synes det er et hån mot opprinnelig Ford Capri, at denne bilen får dette navnet!

Bilen er sikkert helt grei den, dog nok fremdeles med det verste fra MEB og ikke alt det gode fra Mach-E utenom skjermløsningen, så det blir veldig "Meeeeh..."!

Altså mye av det samme som Ford Explorer EV får tyn for. Den bilen ser riktignok mer ut som en miniatyr av bilen den har fått navnet fra, men der ser man ihvertfall en smule likhet eller "familiære trekk" ved.

Mach-E er til gjengjeld kul og pen og se på, og har mye slektskap med bilen den har hentet navnet fra. Men nå er nok Ford på ville veier, og kanskje er så desperate at de ikke ser hva de holder på å gjøre med ikonene disse har hentet navnene fra!

Og, ja. Som mange andre har påpekt, den minner mer om PS2 enn noe som har noe med Ford å gjøre.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

E-Trond

Er ikke mye lik en Capri nei.
Men hvor mange kjøpere i dag bryr seg om den ligner eller ikke?
Jeg gjør ikke,jeg er mer opptatt av om bilen har sitt eget særpreg.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

THE

Nei takk.

Skal jeg ha Capri blir det en gammel veteranbil for moro skyld. MEB-plattformen til VAG er totalt uinteressant for min del, mye pga. elendig tilhengervekt, og det blir ikke mer interessant med Ford logo. Personlig synes jeg ikke bilen ser bra ut heller, de kunne gjort noe mye bedre om målet var å hente inspirasjon fra Capri.

Da synes jeg Fiat og Renault har gjort det hundre ganger bedre med 500 og 5.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

vinterdekk

Løser jo en av de mest gjentatte kritikkene mot VW/Skoda - Møller Bil. Men at Ford-forhandlere er bedre, det er jeg ikke sikker på ut fra egen erfaring med Ford.

Ser at hengervekt er på AWD er oppgitt med både 1200 (12% helling) og 1400 (8% helling) kg. Da er det en mulighet for å trekke litt mer enn med VW/Skoda.

Jeg liker at Ford ikke bruker utstyrspakker for å gjøre bilen dyrere enn tenkt.

Varmepumpe er tilvalg, jeg tenker at varmepumpe ikke er nødvendig - man får ikke investeringen tilbake i sparte driftskostnader og jeg kjører mest korte turer i hverdagen.

Ford Capri ser jo tilsynelatende kul ut med rød lakk i konfiguratoren.  ;)
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

daktari

Gamle Capri var ikke akkurat en desgnperle. De har kopiert en hel del designelementer fra originalen (mest fra varianten fra 80-tallet) inn i den nye, men altfor   nedtonet i mine øyne. Både taklinjen bak, hekken, og lyktene kunne vært mer Capri.
Man kan studere bilene i disse sakene.
https://uk.motor1.com/news/726104/ford-capri-1969-1986-history/

https://uk.motor1.com/news/726094/ford-capri-2024-suv-explorer-revealed/

Det ville kanskje enklere å  basere den nye på Sierra, og tilbudt en Cosworth-spoiler som tilbehør.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Tony Rofstad

Ja, da hentet jeg ut min Capri i går og etter første tur til hytta kan jeg med trygghet si at denne bilen virkelig leverer...Fryktet at overgangen fra Bmw ix til denne skulle bli en nedtur, men det var ikke tilfelle!
Bmw`n har vi hatt i 3 år og kjørt på nesten 60k og er en nydelig bil, så forventningene til Capri måtte justeres ned, men mtp hva den koster er jeg på ingen måte skuffet...... i korte trekk så er dette min dom-

presis og stabil bil som føles trygg på glatte veier.
rekkevidde som lovet...brukte 56% av batteriet på kjørte 19mil på isete veier med temperatur fra -2 til -10. 200moh og opp til nesten 1000moh. skiboks på taket og 5 i bilen i sportmodus og alt annet en strømbesparende kjøring.

Støynivået i bilen er på linje med Bmx ix og e tron...samme gjelder led matrix.
plassen bak er litt mindre enn bmw med veldig lik e tron...bagasjerom bedre en både bmw og e tron.
Ingen klager på komfort i seter og for min del kunne jeg fint kjørt vesentlig lengre uten stopp.


første inntrykk av brukervennlighet og navigering på skjerm etc er bedre en feks bmw... denne er nesten for avansert og knotete og finne frem i i en hektisk hverdag...Her leverer Ford.

kan nevne at min bil er Capri Premium extended a AWD.

Som sagt er dette erfaringen min etter 3 timer bak rattet så ser frem til neste tur for dette er en behagelig og trygg familiebil:)

RJK

Grattis! Og flott at den leverer godt i forhold til hva du forventet! Det var jo gode nyheter, må jeg si.  8)

:+1:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Electric cars in Norway

Sitat fra: Tony Rofstad på fredag 13. desember 2024, klokken 23:17kan nevne at min bil er Capri Premium extended a AWD.


Ser helt konge ut :+1:  grattis. Gleder meg til å prøvekjøre den. Hvilken farge ble det?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA