Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2024.26.X Summer update

Startet av geirci2, onsdag 03. juli 2024, klokken 22:25

« forrige - neste »

ronnynilsen

Sitat fra: tibber73 på torsdag 22. august 2024, klokken 13:26Jeg har hatt 2024.26.7 siden 13/8. I natt ladet ikke bilen.
Den er innstilt på å lade seg ferdig til 05:30 alle dager, men det fungerte ikke i natt.

Har Tesla ansatt utviklere fra Nissan eller Volvo?!

Har du bedt bilen om å lade, eller er det precondition til 05:30 du har valgt? For da blir vel ikke bilen ladet, den er bare ferdig opvarmet og klar til kjøring 05:30....

To ulike funksjoner i appen
Tesla model Y LR 2022

OlaM

Sitat fra: Stjerneglis på fredag 23. august 2024, klokken 14:46Det er vel ikke mulig å sette opp i bilen at den skal være fulladet til ett tidspunkt? Dette må vel være i Tibber elns.

Nei, men i den nye planleggeren kan du nå velge å legge til et tidspunkt bilen skal slutte å lade. Altså ikke at den skal ha nådd grensen da, men hvis den ikke har nådd grensen til da så stopper den uansett.

For min del funker det ennå ikke, app v4.36.1-2823 på iOS.
'21 3LR

marud

Fikk 2024.26.7 på min M3 Highland nå, men vision speed limits er ikke nevnt i release notes. Flere med samme erfaring?

Kjørte forøvrig Hamar - Sandnessjøen igår (83 mil) og merket meg at bilen justerte ned farten i AP på samtlige vegarbeidskilt, også i vegarbeidssoner som har kommet opp ila sommeren i år. Var da på 2024.20.9.
2024 Tesla Model 3 RWD Stealth Grey

THE

Jeg har fått varsel om at 2024.26.3.1 er klar for nedlasting til min TMX med AP2.0 og MCU1. Jeg har EAP, men ikke FSD. Jeg har valgt å ikke installere ennå, og lurer på om det er andre med MCU1 biler som har installert og kan anbefale eller fraråde denne versjonen? Har lest litt om diverse bugs, og at det egentlig ikke er noen nye funksjoner til MCU1 biler uten FSD, men er veldig usikker på hva oppdateringen egentlig inneholder for min bil.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

geirci2

2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2024.45.32.1
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

turfsurf

AEB "forbedringer", er automatisk på fra start hver gang. Forbedring...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

What-a-watt

Dette har forhåpentligvis alltid vært slik  :D .

turfsurf

Rart det var nevnt spesifikt i release notes nå da.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

harelabb

2024.26.8: Automatisk nødbremsforbedring.

Nå er det bare å glemme å bruke cruise-kontroll på veier uten midtlinje.
Brå nedbremsing ca 5 meter etter hver bil man møter.
Hva er poenget med å bremse _etter_ at man har møtt en bil?

What-a-watt

SitatHva er poenget med å bremse _etter_ at man har møtt en bil?

Svaret på dette får du nok ikke. Slik har det alltid vært på "smale" og/eller på svingete veier. Spesielt ved møte med stor biler/busser.

harelabb

Etter oppdateringen gjelder det alle biler og motorsykler, ikke bare store biler, så vidt jeg erfarer.

What-a-watt

Det er iallfall ikke noe forskjell på min bil. Jeg har 2024.32.3.

Handyman

Ingen endring her heller. Bremser ved noen busser/lastebiler.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

What-a-watt

Sitat fra: Handyman på søndag 08. september 2024, klokken 13:05Ingen endring her heller. Bremser ved noen busser/lastebiler.
eller like etter (som den ofte gjør...). @ Harelabb: Du kan jo prøve å rekalibrere kameraene dine. Men husk å finne strekninger med tydelige veimarkeringer først.

OlaM

Jeg syntes det ble bedre å sette nødbrems-innstillingen til tidlig heller enn sent. Da kommer bremsen mer når du forventer det heller enn etterpå.

Ellers har jeg samme problemet, spesielt på veier uten midtstripe men med stiplet kantlinje. Den tolker asfaltskjøten som en heltrukket kantlinje og kantlinjen som en stiplet skillelinje mellom felt, altså som om du lå i venstre felt på en motorvei. Når trafikk da kommer i mot blir den helt forvirret. Bremser av alle størrelser kjøretøy nå, bl.a. en flott Corvette.
'21 3LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA