Endre EQ på synkroniserte kontoer

Startet av IP, tir 02. jul 2024, kl. 19:01

« forrige - neste »

IP

Har en TMY og hentet nettopp ut en TM3. Lydbilde i de to bilene er ganske forskjellig og etter jeg tweaket EQ i TM3, så ble samme EQ innstilling overført til TMY der bassen ble helt feil. Er det noen måte å kun synkronisere noen innstillinger, men ikke alle?

Handyman

Har ikke noe svar, men da jeg synket profilen mellom 3 og Y ble seteinnstillingene feil første gang justerte dem og da husker den tydeligvis forskjellen på 3 og Y. Dette burde den også gjøre med lyd, da det er svært forskjellig i dem.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Stig-Arne

Sitat fra: Handyman på ons 03. jul 2024, kl. 22:43Har ikke noe svar, men da jeg synket profilen mellom 3 og Y ble seteinnstillingene feil første gang justerte dem og da husker den tydeligvis forskjellen på 3 og Y. Dette burde den også gjøre med lyd, da det er svært forskjellig i dem.

Er akkurat det den ikke gjør. Den skiller ikke mellom lyd i Y og 3.

Selv hadde jeg en Model 3 SR+, hvor det da ikke er SUB i bilen, mens Y`en derimot har det.
Var ganske irriterende å hoppe i mellom de bilene da alt ble felt ene eller andre veien.
Tesla Model Y LR 2022
Hyundai Ioniq 28 kWh 2017

Handyman

Sitat fra: Stig-Arne på lør 06. jul 2024, kl. 10:41
Sitat fra: Handyman på ons 03. jul 2024, kl. 22:43Har ikke noe svar, men da jeg synket profilen mellom 3 og Y ble seteinnstillingene feil første gang justerte dem og da husker den tydeligvis forskjellen på 3 og Y. Dette burde den også gjøre med lyd, da det er svært forskjellig i dem.

Er akkurat det den ikke gjør. Den skiller ikke mellom lys i Y og 3.

Selv hadde jeg en Model 3 SR+, hvor det da ikke er SUB i bilen, mens Y`en derimot har det.
Var ganske irriterende å hoppe i mellom de bilene da alt ble felt ene eller andre veien.
Antar at du mener lyd? Jeg er helt enig i at den burde skille på dette også.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Stig-Arne

Sitat fra: Handyman på lør 06. jul 2024, kl. 11:53

Er akkurat det den ikke gjør. Den skiller ikke mellom lys i Y og 3.

Antar at du mener lyd? Jeg er helt enig i at den burde skille på dette også.

ja, selvfølgelig :) Kom en liten leif der. Rettet opp i nå
Tesla Model Y LR 2022
Hyundai Ioniq 28 kWh 2017

IP

Er akkurat det den ikke gjør. Den skiller ikke mellom lyd i Y og 3.

Ja, det er det som er hovedproblemet. Lavtonene blir hinsides når du i tillegg har sub i Y

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA