Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sikkerhetsrelatert tilbakekalling H484

Startet av Dampmaskin, søndag 30. juni 2024, klokken 22:31

« forrige - neste »

Ingeniøren

#30
Ikke bare 2019 modeller som sliter. 2020 modell denne, som min. Hadde og fått samme innkalling som min, som det ikke ble noe av. Registrert en halv mnd før min ser jeg, men senere VIN..

Fant fra OBD2'n og tok en avlesning av batteri som ga følgende: Battery V/Current A/Cell min V/Cell max V - 408.7/12.9/3.76/3.78. Intet som indikerer noe galt slik jeg vurderer det hos meg - tar noen avlesninger i året og har vært slik lenge. Tenker at om noen celler sliter vil man se større forskjeller i spenning? Mulig dette er noe som utvikler seg over tid da bilene har gått 5 år pluss relativt smertefritt.

https://www.tv2.no/broom/begynte-plutselig-a-brenne-rett-ved-hytteveggen/17230159/
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

Electric cars in Norway

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 04. desember 2024, klokken 09:31Ikke bare 2019 modeller som sliter. 2020 modell denne, som min. Hadde og fått samme innkalling som min, som det ikke ble noe av. Registrert en halv mnd før min ser jeg, men senere VIN..


Bra det at ikke din er berørt. Og veldig synd for de som er berørt. Når det brenner på hytta da er det ikke gøy.

Maxwell_400

Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 04. desember 2024, klokken 09:31Ikke bare 2019 modeller som sliter. 2020 modell denne, som min. Hadde og fått samme innkalling som min, som det ikke ble noe av. Registrert en halv mnd før min ser jeg, men senere VIN..

Fant fra OBD2'n og tok en avlesning av batteri som ga følgende: Battery V/Current A/Cell min V/Cell max V - 408.7/12.9/3.76/3.78. Intet som indikerer noe galt slik jeg vurderer det hos meg - tar noen avlesninger i året og har vært slik lenge. Tenker at om noen celler sliter vil man se større forskjeller i spenning? Mulig dette er noe som utvikler seg over tid da bilene har gått 5 år pluss relativt smertefritt.

https://www.tv2.no/broom/begynte-plutselig-a-brenne-rett-ved-hytteveggen/17230159/

Jeg ser ca. 10-30mV forskjell på min/max for min bil som har kjørt 77000km, men snittet er ca. i midten av min/max. Hos deg så er snittet 408.7/108=3.784 i dette tilfellet ?

Ser ut som jeg har truffet bra med modell måned, den ble produsert i November 2019 som er etter de store batteri problemene men før problemene med Webasto varmeren.

 
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Ingeniøren

#33
Sitat fra: Maxwell_400 på mandag 09. desember 2024, klokken 09:10
Sitat fra: Ingeniøren på onsdag 04. desember 2024, klokken 09:31Ikke bare 2019 modeller som sliter. 2020 modell denne, som min. Hadde og fått samme innkalling som min, som det ikke ble noe av. Registrert en halv mnd før min ser jeg, men senere VIN..

Fant fra OBD2'n og tok en avlesning av batteri som ga følgende: Battery V/Current A/Cell min V/Cell max V - 408.7/12.9/3.76/3.78. Intet som indikerer noe galt slik jeg vurderer det hos meg - tar noen avlesninger i året og har vært slik lenge. Tenker at om noen celler sliter vil man se større forskjeller i spenning? Mulig dette er noe som utvikler seg over tid da bilene har gått 5 år pluss relativt smertefritt.

https://www.tv2.no/broom/begynte-plutselig-a-brenne-rett-ved-hytteveggen/17230159/

Jeg ser ca. 10-30mV forskjell på min/max for min bil som har kjørt 77000km, men snittet er ca. i midten av min/max. Hos deg så er snittet 408.7/108=3.784 i dette tilfellet ?

Ser ut som jeg har truffet bra med modell måned, den ble produsert i November 2019 som er etter de store batteri problemene men før problemene med Webasto varmeren.

 

Hos meg er forskjellen ca 3.78-3.76=0.02V eller 20mV i snitt og svinger i samme intervall som din (10-30mV). Tror dette er godt innafor i påvente av oppdatering H471. Slik jeg forstår var det en bug i H441 som kunne gjøre at avvik ikke ble fanget opp. Kjører lite, nå som pensjonist, så bilen har vel ikke gått mer enn 35000. Kan virke som problemene kommer over tid...om det er antall ladecyckler eller alder er ikke godt å si - har i alle fall ikke lest noe om dette.
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA