Gir TMY beskjed om nødvendig vedlikehold?

Startet av 2ris, fredag 28. juni 2024, klokken 16:48

« forrige - neste »

førategangtesla

Sitat fra: kaistian på tirsdag 02. juli 2024, klokken 00:19
Sitat fra: Kim- på mandag 01. juli 2024, klokken 21:36Gjenværende levetid på hepa filter og kupe filter finner du i service menyen! Jeg tipper du får en varsel når dette nærmer seg.
Ref "levetid" på HEPA filteret som er 3 år.
Noen som har sjekket status etter 1-2 år?
Er veldig mye pollen, vegslitasje og annet dritt som tetter dette, hadde vært interessant om noen hadde sjekket status etter 1 og 2 år.

Jeg har en 2023 Y performance som jeg har kjørt 25.000 km nå. Jeg bor på landet og her er da en del jorder som det spres kugjødsel på med følgelig sterk lukt. Jeg synes å merke en liten antydning til lukt når jeg kjører forbi disse nå og det har jeg ikke merket tidligere. Jeg har en mistanke om at dette da kommer av at hepa-filteret kanskje ikke filtrerer like bra som i fjor.

Utover det så kjenner jeg fortsatt ikke lukt bak blårøyktraller eller i tunneler. Jeg tror at jeg kjører med filteret frem til våren.

Klykken

Har byttet kupefilter i vår sept. 2021 LR etter to år på eget insj. Aldri byttet HEPA, men må vel det snart. Ikke fått varsel om noen ting.

Y-en har gått 70.000km nå.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA