Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering M3LR 2024 med riper

Startet av eried, tirsdag 25. juni 2024, klokken 09:27

« forrige - neste »

eried

Sitat fra: chargedup på torsdag 27. juni 2024, klokken 10:54Personlig ville jeg aldri tatt imot en bil fra Tesla med skade på dør. Jeg vet hvor vanskelig det er å få de til å vedkjenne seg riper, selv om det ble notert ved overlevering. Etter å ha kranglet i et halvt år ga jeg opp (som sikkert mange andre) og lovte meg selv å aldri godta nybil med riper uten at de er fikset på forhånd.

Uansett vil du måtte regne med å bruke en god del timer, av arbeidstiden, på å måtte vise/levere/hente/leiebil osv. I vurderingen spørs det jo selvfølgelig om du trenger bilen nå eller ikke. Dersom Tesla selv benytter seg av lavere innbyttepris på en tidligere skade på dør, ville jeg krevd minimum det i prisavslag.

Oppdaget du skaden etter levering?

(Tesla har allerede rapportert ripen til meg, og lovet å fikse den)

chargedup

Ripene ble oppdaget av meg på utlevering. Tesla representant sa han noterte det på ipaden sin før jeg godtok bilen og sa at de skulle fikse det i ettertid. Både de og jeg tok bilder av det, men i ettertid trenerte de og nektet å ta ansvar. Ganske mange som har samme historier med små riper og det ender vel med at 9 av 10 gir opp. Da sparte Tesla penger på kvalitetskontroll, klargjørere og rep i ettertid.
Veldig få som nekter overtakelse av bilen, da de ofte må ha bilen nå. Problemet er at det da går fra å være Teslas problem til å bli ditt problem.

Dersom du har en ordentlig skade på døren finnes det, såvidt jeg vet, ikke noen historier som sier at de ikke fikser det i ettertid.
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

eried


Moas

2022 tm3 rwd

Aixam E, ca. 0,9kWh/10km, Ingen ISA, ingen OTA overvåking

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

Øyvind.h

Kjipt når man teller ned dagene og gleder seg til ny bil. Da kan det være vanskelig å være rasjonell på hentedagen, men når deler må lakkeres i større omfang er det ikke sikkert det blir helt bra. Og fargen kan eldes litt forskjellig og dermed gi fargeforskjell senere også selv om det ikke er forskjell umiddelbart.

Jeg har aldri fått tilbud om å hente ut bil med skade, men logistikkmessig vet jeg det ville blitt et problem om det skulle skjedd.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

daktari

#20
Sitat fra: Moas på fredag 28. juni 2024, klokken 13:25
Sitat fra: eried på fredag 28. juni 2024, klokken 11:36

Jeg sa nei, ripen var for stygg 🥹
:+1:
:+1: Rett valg. Dypt ned i grunningen. Snodig plassering også.

 Kjedelig å ikke få nybilen, men når du får den nye er alt glemt.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

eried

 :'(

bestilt: 30 april
ny estimert levering: 12-27 aug

turfsurf

Sitat fra: eried på tirsdag 25. juni 2024, klokken 21:00
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 25. juni 2024, klokken 18:25Vi hentet ut bil med bulk som ble fikset etter hvert. Kostet oss ikke en krone, ikke noe i tapt salgspris heller. I motsetning til å måtte skaffe leiebil i to måneder.

På døren? Fikk du rabatt?
Nei, ingen rabatt. Var bulk i kanalen.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

eried


turfsurf

i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA