Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny Audi Q8 e-tron i 2024 - argumenter for/mot, og valg av ekstrautstyr?

Startet av gm996, mandag 17. juni 2024, klokken 18:09

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Tesla Model Y                         2021-

Vaduz

Sitat fra: gm996 på tirsdag 18. juni 2024, klokken 20:11
Sitat fra: daktari på tirsdag 18. juni 2024, klokken 07:47Det er ca 200.000 rabatt på BMW iX50 hvis de fortsatt har kampanjen. Sjekk "leveringsklare biler" på nett.
https://finn.bmw.no/r/I20-iX

Tenker du at disse prisene som er oppgitt er med rabatt, eller at man kan forvente 200k rabatt "ekstra" på disse?? Nå ser jeg hva daktari mente. Prøvekjørte iX50 nå i dag - absolutt en god bil. Ankepunktet er bagasjerommet. Jeg syntes Q8 er litt snau på bagasjeplass, og iX50 er enda mindre. (Ingen av dem er jo "små" da, men når man har pakket i en XC70 med plass til alt i 10 år så blir man litt godt vant.)

Spent på pris. Jeg heller fortsatt litt mot Q8, men jeg er veldig i tvil om hvor rasjonell og objektiv jeg klarer å være her, sånn egentlig.

Når man ser på femseter til en million er man vel ganske langt unna det rasjonelle uansett, så her tror jeg bare følelsene må få styre om du uansett har budsjettert i den prisklassen og ønsker dyr bil.

Om jeg kun hadde to barn tror jeg heller jeg ville ha gått for de nye stasjonsvognene som ID7, eller kanskje 5-serie som er i din prisklasse. Da kan du virkelig banke mil på motorveien i elbil!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA