Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

BAW PONY (ACE = Norsk navn )

Startet av ElMarkus, lørdag 15. juni 2024, klokken 22:25

« forrige - neste »

ElMarkus

Men da også dyrere med lenger rekkevidde. ;)


Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)

ElMarkus

Står ikke noen sted hvordan dem har fått til lenger rekkevidde. Hadde vart artig å visst?

Større batteri?
Annen slags batteri?
Andre effektive komponenter?
Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)

tolapet

Hei

Den har fått større større batteri, med kapasitet på 17.28kWh. Spenningen er også økt fra
102,4 V til 115.2 V, noe som medfører at motoren yter 15kW, 20 hp.
...og prisen har økt...

ElMarkus

Sitat fra: tolapet på mandag 18. november 2024, klokken 21:51Hei

Den har fått større større batteri, med kapasitet på 17.28kWh. Spenningen er også økt fra
102,4 V til 115.2 V, noe som medfører at motoren yter 15kW, 20 hp.
...og prisen har økt...

 :+1:

Kunde med fordel økt ladehastighet til det doble også.
Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)

turfsurf

Med disse prisene og biler som Hyundai Inster på vei, så er vel dette kun interessant for de som kjører daglig på bomvei?

Kunne godt tenkt meg noe lignende selv for å kjøre til jobb om vinteren, men til slike priser er det uaktuelt.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

goggo

Ja denne ACEen blir vel kun en "tunell bil" for de pendlerne som må betale flere hundre kroner om dagen for å kjøre f.eks Ryfast med en vanlig elbil.

Det er godt å se at det begynner å komme småbil alternativer nå, selv synes jeg Nammi Box til 200.000,- ser ut som et godt alternativ med 6kW AC lading og 70kW CCS. Regner med denne har sterkere/sikrere karrosseri også.

2 kW lading på ACEen holder bare ikke mål, selv om bilen ellers var overraskende grei å kjøre.
Kun 2 kW lading er faktisk en større begrensning enn den korte rekkevidden for Twizyen jeg har i dag også.

https://www.dong-feng.no/


Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

ElMarkus

Etter Mail Til Forhandler:

Nammi box, Bilen leveres med vinterhjul til 249.000,-

Da får du den bilen med lengst rekkevidde på 310 kilometer.


———————

Selvfølgelig kjøper man ei BAW PONY for å slippe Bompenger. Mye, mye Bompenger i løpet av et år.
Ikke lag kø, da blir jeg sprø:)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA