Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tilsnødde hovedlys - lite lys.

Startet av Chilton, onsdag 13. desember 2023, klokken 22:00

« forrige - neste »

Chilton

Har EV6 exclusive på lån idag, men parkerte bilen noen få minutter og så kjørte videre og lysene er omtrent ikke funskjon i - fullstendig tilsnødde.
Ikke ofte det snør så mye heromkring, men både den snøen som kom når bilen stod stille og snøen som kom når jeg kjørte gjorde at det var veldig lite lys når jeg svingte av hovedveien.

Er dette noe man må regne med på denne ?

daktari

Sitat fra: Chilton på onsdag 13. desember 2023, klokken 22:00Har EV6 exclusive på lån idag, men parkerte bilen noen få minutter og så kjørte videre og lysene er omtrent ikke funskjon i - fullstendig tilsnødde.
Ikke ofte det snør så mye heromkring, men både den snøen som kom når bilen stod stille og snøen som kom når jeg kjørte gjorde at det var veldig lite lys når jeg svingte av hovedveien.

Er dette noe man må regne med på denne ?
Det må du regne med på alle biler med LED-lys og plastglass (og det er jo alle nye), de avgir lite varme. Snø må børstes og skrapes vekk, smelter knapt.

Noen få modeller har fortsatt spyling av lyktene.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

geear

Lyktespyling er eneste som nytter på LED-lys ja..

daktari

Et triks som gjør at snøen ikke fester seg er f.eks. RainX-lignende eller noe voks. Obs plastikk, så her må man velge rett produkt.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Electric cars in Norway

Sitat fra: daktari på fredag 15. desember 2023, klokken 08:10Et triks som gjør at snøen ikke fester seg er f.eks. RainX-lignende eller noe voks. Obs plastikk, så her må man velge rett produkt.
Ja obs obs  :+1:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA