Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

AC lading, får ikke full effekt

Startet av i3/RSiV, søndag 09. juni 2024, klokken 13:03

« forrige - neste »

i3/RSiV

Min Enyaq med sw.4.0 utnytter ikke hele AC lader kapasiteten hjemme. Min Salto lader har maks effekt på 5,3 Kw. Bilen ligger og lader med 3,5 - 4 Kw. Først trodde jeg den bare gjorde dette for å tilpasse seg til % lading satt til avreisetid, men selv når jeg setter på umiddelbar lading, så utnytter den ikke maks effekt. Vi har også en BMW i3, og den lader alltid på 5,3 Kw. Noen andre som opplever dette på sin Enyaq? Bilen er ikke satt til begrenset AC lading.

Bigdrago

Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

i3/RSiV

Bigdrago

Nå fant jeg ikke bildet/infoen. Men det skal stå et sted på nettet hvor mye lading man får til enyaq ved bruk av 1 og 3 fase på 230v og 1 og 3 fase på 400v. Se om du finner den infoen, det var representer i en tabell.

Bilmerkene oppfører seg forskjellig her.
Leafen lader med redusert effekt hos svigers (230v ukjent fase) men får full effekt hjemme (400v).
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA