Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2024.20.X

Startet av geirci2, torsdag 30. mai 2024, klokken 16:39

« forrige - neste »

HKS

Sitat fra: mikaelf på fredag 07. juni 2024, klokken 11:33Ser du noe om forbedring av HVAC in sommer temperatur i release beskrivelse?
Ja. Det er iallefall på min 2021 Model 3 LR.
Tesla Model 3 Long Range

førategangtesla

Sitat fra: HKS på onsdag 12. juni 2024, klokken 16:18
Sitat fra: mikaelf på fredag 07. juni 2024, klokken 11:33Ser du noe om forbedring av HVAC in sommer temperatur i release beskrivelse?
Ja. Det er iallefall på min 2021 Model 3 LR.

Det står i min også, 2023 Y performance her.

Nå vet jeg ikke om det er placebo, men når jeg skulle kjøle ned kupén i bilen rett før jeg dro fra jobb så gikk temperaturen i bilen meget raskt ned fra 46 grader.

I kveld/midnatt så skal jeg ta en liten kjøretur og se hva som er greia med lysene på svingete veier.

førategangtesla

Da har jeg hatt en liten kjøretur og testet lysene. Det har blitt et lite hakk bedre i svingene, ingen revolusjon men bedre. Jeg vet ikke helt hva lysene gjør, det virker ikke som om lysene "svinger" i den forstand, men det virker som om lysbildet flytter seg litt inn i svingen og jeg kan se at et lite parti av strålen flytter seg inn i skyggepartiet i svingene. Det er lettere å se i nær gangart uten fjernlyset på, det fungerer også med kun nærlys.

RJK

Det du beskriver, er jo nettopp at "de svinger", altså lyser inn i den retningen du ratter bilen.

Er jo ikke slik at de skal danse for deg, bare at de skal lyse mot den retningen du svinger så lyset er bedre der du skal se foran og til siden for deg.

Alternativet er jo at de skal fortsette å lyse rett frem, og du ikke får den hjelpen i lyset som treffer mer der du trenger lyset. 8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

førategangtesla

Sitat fra: RJK på torsdag 13. juni 2024, klokken 08:41Det du beskriver, er jo nettopp at "de svinger", altså lyser inn i den retningen du ratter bilen.

Er jo ikke slik at de skal danse for deg, bare at de skal lyse mot den retningen du svinger så lyset er bedre der du skal se foran og til siden for deg.

Alternativet er jo at de skal fortsette å lyse rett frem, og du ikke får den hjelpen i lyset som treffer mer der du trenger lyset. 8)

Joda, kanskje litt dårlig forklart av meg, det jeg mente var at jeg ikke opplever at selve linsene flytter på seg, ergo lysbildet kan ikke seg voldsomt mye inn i svingen, men den flytter det punktet som er lyseste lengst ut mot siden i svingen.

Altså ikke noe revolusjon akkurat, men det er bedre enn det var tidligere da man får litt mer lys inn mot svingen.

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

marud

2024.20.3 på tur inn nå. Oppgir at det kun er mindre endringer på den.
2024 Tesla Model 3 RWD Stealth Grey

Lucaria

Ja men 55minutter er vel mer en vanlig, må vare noe store greier i bakkant da?

What-a-watt

Sitat fra: Lucaria på tirsdag 25. juni 2024, klokken 10:26Ja men 55minutter er vel mer en vanlig, må vare noe store greier i bakkant da?

2.6 gb. Ganske normalt. Brukte 36 minutter, så sjekk WiFi-kvaliteten din. ;)

marud

Sitat fra: What-a-watt på tirsdag 25. juni 2024, klokken 15:38
Sitat fra: Lucaria på tirsdag 25. juni 2024, klokken 10:26Ja men 55minutter er vel mer en vanlig, må vare noe store greier i bakkant da?

2.6 gb. Ganske normalt. Brukte 36 minutter, så sjekk WiFi-kvaliteten din. ;)
Fikk også beskjed om installeringen ville ta 55 min mens tidligere har det stått 25.. har ikke sjekket kartversjon, vet ikke om det har skjedd noe der? Ikke noe undocumented på notateslaapp hvertfall

What-a-watt

Lucaria

Det handler ikke om Internet-hastighet da den ikke installerer mens den laster ned. Først laster den ned, og først når den er ferdig vil den gi deg valget om å installere.

Nå fulgte jeg ikke med på hvor lang tid det faktisk tok, men det stod 55min. Dette kan sikkert vare basert på mange ulike parametrer, f.eks hvilken bil man har, hvilken versjon man er på nå osv.

What-a-watt

Det er riktig at det det er to steg, men spørsmålet er da om tidsberegningen gjelder begge stegene, eller bare selve installasjonen.

marud

Sitat fra: What-a-watt på tirsdag 25. juni 2024, klokken 20:59Det er riktig at det det er to steg, men spørsmålet er da om tidsberegningen gjelder begge stegene, eller bare selve installasjonen.
Gjelder bare selve installasjonen hos meg hvertfall, jeg får ikke opp den før jeg aktivt ber om å installere oppdatering som er lastet ned.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA