Tesla Premium Rear Console

Startet av slicktesla, tirsdag 28. mai 2024, klokken 23:04

« forrige - neste »

slicktesla

Hei, er på jakt etter konsoll bak til Model S. Forstår det slik at Tesla stoppet å produsere denne for mange år siden, noe som gjør den svært sjelden. Noen som vet hvor man kan få tak i dette, eventuelt noen her som selger?

Alle tips settes stor pris på :)

Electric cars in Norway

Sitat fra: slicktesla på tirsdag 28. mai 2024, klokken 23:04Hei, er på jakt etter konsoll bak til Model S. Forstår det slik at Tesla stoppet å produsere denne for mange år siden, noe som gjør den svært sjelden. Noen som vet hvor man kan få tak i dette, eventuelt noen her som selger?

Alle tips settes stor pris på :)
Hvis ingen her inne selger deg noe så anbefaler jeg deg Grønvold. Ring de og hør hvis du ikke finner noe på delesøk. God service har de også så verdt et forsøk :+1:

Se billisten og jeg så endel TMS der

https://gbd.no/siste-innkommende/

What-a-watt

Denne er vanskelig/umulig å finne, og iallfall ikke hos Grønvold. Mener nypris var rundt 6.000.-, men denne er kanskje fremdeles mulig å skaffe:

RJK

Ser ut som det finnes et alternativ hos Evannex, som riktignok ikke er helt like fin, men som kan være et alternativ det er lettere å få tak i.

https://evannex.com/products/rear-center-console-for-tesla-model-s

Her er forresten link til der du kan kjøpe det andre alternativet fra posten til @what-a-watt, hos Amazon!

https://www.amazon.com/EVamped-Holder-Floor-Console-Tesla-Non-USB/dp/B072J5TWJB?th=1

Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

What-a-watt

Bilde 2 er den samme jeg henviser til over

Bilde 3 og 4 er originaldeler, og som er standard på alle TMS...

RJK

Sitat fra: What-a-watt på onsdag 29. mai 2024, klokken 12:31Bilde 2 er den samme jeg henviser til over
Ja, jeg nevnte jo at det var visst over. Poenget mitt med å ta den med, var at jeg la ved link til hvor den kunne kjøpes, siden du sa den var vanskelig å få tak i! 8)

Sitat fra: What-a-watt på onsdag 29. mai 2024, klokken 12:31Bilde 3 og 4 er originaldeler, og som er standard på alle TMS...
OK, takk for info. Jeg var usikker på om alle hadde den, så tok den med i tilfelle det var mulig å ettermontere om det ikke  fantes i hans bil.

Men da redigeres det bort på innlegget mitt! :)

Da var det kanskje ikke koppholder som var så interessant, men mer armstøtten. Da kan man jo like greit vurdere en kjøleboks på plassen, som gir en dobbeltfunksjon med å kunne holde drikke, litt mat og/eller sjokolade kjølig på tur.
Bosted Oslo

What-a-watt

Tror også at TS tenkte på armlene. Merkelig, men det finnes vel knapt noen bil i denne størrelsen og prisklassen som ikke har nedfellbart armlene i baksete. Hvordan er det med dagens Teslaer?

RJK

Både TMY og TM3, i tillegg til 23-> TMS og TMX 5/7-setersutgaver har nedfellbart armlene med koppholdere.

TMY har i tillegg 3-delt baksete, slik at man kan få med lange gjenstander og fremdeles 4 i bilen. Ser ikke ut som det finnes på TMS og TMX, ei heller skiluke, men på TMX har man mulighet for å ha 6 seter.
Bosted Oslo

What-a-watt

SitatSer ikke ut som det finnes på TMS og TMX, ei heller skiluke, men på TMX har man mulighet for å ha 6 seter.

Vi får satse på at informasjon om Jessie Diggins medaljeplukking når helt ned til varme California, og at d´herrer hos Tesla etterhvert finner ut at det fremdeles finnes steder med snø og is hvor skigåing praktiseres. Det er håp fordi varme i ratt og baksete kom omsider til TM3 også, så kanskje....

slicktesla

Sitat fra: What-a-watt på onsdag 29. mai 2024, klokken 14:48Tror også at TS tenkte på armlene.
Det stemmer. Jeg visste ikke at dette produktet eksisterte før jeg fant en TMS til salgs med bilde av den (venter fremdeles på svar fra selger). Jeg har tidligere sittet bak i en TMS med 'Executive' setekonfigurasjon. Med en konsoll som også kan fjernes, ser det ut til at man får det beste av begge verdener

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA