Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringer MX 30

Startet av IP, tirsdag 28. mai 2024, klokken 19:02

« forrige - neste »

IP

Til dere som eier MX 30 - har dere hatt verkstedopphold i eierforholdet deres, evt. er det noe gjengangere med kjente feil på denne modellen?
Vurderer å kaste meg på kampanjen som er nå og bytte ut bil nr 2

josje

Kanskje bedre å sjekke her: https://www.facebook.com/groups/665092797460754/

Min erfaring: Kjører siden oktober 2020 en first edition og har hat 0 problem, jar vært på verkstedsbesøk kun for service (årlig)

Moas

2022 tm3 rwd
2024 Aixam E

Oreo

Hei,
en i nærmeste familie har kjøpt en MX30.
I garasjen har jeg en Tesla Wall charger som jeg har brukt på min Tesla. Når jeg solgte den (takk og lov!) og skulle bruke Tesla Wallcharger på andre elbiler jeg prøvekjørte, så virket ikke Tesla-laderen. Etter litt research fant jeg jo ut at jeg måtte åpne Tesla laderen og vri over en bryte slik at det gikk an å lade andre biltyper.
Jeg endte med å kjøpe en Volvo C40 og Tesla laderen fungerer helt utmerket på den etter "justeringen" av Tesla-laderen.

Når jeg derimot skal prøve å lade Mazda MX30 så vil den ikke lade. Da må jeg finne frem nødladeren med stikkontakt for å tilby strøm (man må jo lade ved enhver mulightet med en MX30). Da går jo ladingen meget tregere.

HVORFOR virker ikke min Tesla wallcharger på en Mazda MX30, men fungerer helt utmerket på en Volvo C40?
Har andre erfart det samme?

Tar gladelig i mot tips :-)
Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
x-Tesla Model X, 100D 17.12.2017-12.04.2021
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13->

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA