Hjelp, vi fikk driftsstans langs veien

Startet av Stjerneglis, søn 26. mai 2024, kl. 01:06

« forrige - neste »

Klykken

Jekkestroppene de bruker for å feste bilen til redningsbilen har gnisset mot kapslene/felgene. Det skjedde på vår i3 også.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

turfsurf

Ja, dette er garantert transportselskapet sin feil. De stropper jo ned via hjulene, så fort gjort å få riper der da hvis man ikke er forsiktig. Uproft om de begynner å krangle på det.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Stjerneglis

Han som fraktet bilen svarte at de bruker fiberstropper rundt hjulene som ikke er i kontakt med felger/hjulkapsler...

Jeg tror ikke det er sant noe merkene er beviser på
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

Handyman

Stropping som kun er i kontakt med gummi, og ikke i kontakt med felgene er dog ganske normalt.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Electric cars in Norway

Sitat fra: Stjerneglis på tir 18. jun 2024, kl. 22:31Dette til skrekk og advarsel til alle som vurderer å bruke disse firmaene!
Stjerneglris takk for at du deler. Jeg har selv vært oppi en tilsvarende situasjon der jeg ba han fra NAF om jeg kunne legge noe tøy mellom stoppene og hjulene. Han sa ok for han var skikkelig grei ( som jeg opplever de alle er). Jeg fant noe tøy som jeg flettet inn mot felgene. Da gikk det bra. 

E-Trond

Glad du fikk ordnet opp i hovedproblemet uten kostnader for deg stjerneglis!  :+1:
Synd du fikk problemer utenom...
Det høres jo ut som om det er stropping av bil som er årsaken da,men er overrasket,siden de stort sett stropper rundt dekkene og ikke gjennom felger.
Ville jo tro at plastdeksel ville knekke dersom en stroppet gjennom felger,ingen knekte deksel hos deg?
ID 7 GTX
Ioniq  2020

Ingeniøren

Sitat fra: E-Trond på tir 25. jun 2024, kl. 23:10Glad du fikk ordnet opp i hovedproblemet uten kostnader for deg stjerneglis!  :+1:
Synd du fikk problemer utenom...
Det høres jo ut som om det er stropping av bil som er årsaken da,men er overrasket,siden de stort sett stropper rundt dekkene og ikke gjennom felger.
Ville jo tro at plastdeksel ville knekke dersom en stroppet gjennom felger,ingen knekte deksel hos deg?

Stroppene legges over dekket og festes i bergings bilen. Går normalt helt fint men om dekket ikke stikke mye ut over felgbredden og det stroppes rett ned og ikke skrått, så vil stroppen gnisse mot felgen når det blir bevegelse i bilen. Detter bør bærgeren vite men om de sender en for liten bil...
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og Sunstyle integrerte solceller på taket

Stjerneglis

Her er bilder av merkene. Jeg mener fortsatt disse er forårsaket av gnissing fra stropper.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Stjerneglis på tor 27. jun 2024, kl. 23:50Her er bilder av merkene. Jeg mener fortsatt disse er forårsaket av gnissing fra stropper.
Enig med deg :+1: 

Radial

En god anledning til å ta av plasten, få på en senterkopp og nyte en "sportsfelg" isteden 😄
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Stjerneglis

Sitat fra: Radial på fre 28. jun 2024, kl. 07:28En god anledning til å ta av plasten, få på en senterkopp og nyte en "sportsfelg" isteden 😄

Jeg kjører slik mellom november og mai 😊

E-Trond

Sitat fra: Electric cars in Norway på fre 28. jun 2024, kl. 01:49
Sitat fra: Stjerneglis på tor 27. jun 2024, kl. 23:50Her er bilder av merkene. Jeg mener fortsatt disse er forårsaket av gnissing fra stropper.
Enig med deg :+1:

Ser jo nesten slik ut ja,men er tvilsomt at en skal klare å få dekket noe her.
Er jo surt å få bilen tilbake slik.
Men det positive her,når det først har skjedd,skadene er små og ingen sprekker i plasten.
Mye av disse ripene kan antageligvis poleres vekk,eller gjøres mye mindre synlige.
Anbefaler deg å prøve det dersom du ikke kommer noe vei med å få dekket nye kapsler.

Personlig så hadde jeg ikke brukt mye tid på å forfølge dette,siden det var såpass lite.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

Stjerneglis

"Lite" er ett relativt utrykk når man snakker om utseende og kosmetisk standard på biler  ;)

Ingeniøren

Er petimeter, som kanskje du er og..., men synes ikke dette er så ille. Det meste kan du fikse med voks, polish og lakk. Redd dette er innafor om bilen er berget, og tror det er noe du bare må regne med  :)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og Sunstyle integrerte solceller på taket

Handyman

Man trenger ikke være petimeter for å synes at dette er ille.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA