Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Innbytteverdi Tang

Startet av Svk, fredag 17. mai 2024, klokken 20:08

« forrige - neste »

Svk

Angrer litt på at jeg kjøpte Tang.
Noen som har hatt en runde hos forhandlere å fått innbyttepris den siste tiden?

Håkon77

Er det noen grunn til at du angrer?
2014 Leaf
2014 VW up! 1.0mpi

Svk

1 str for stor. Tørst på strøm.Bruker mer tid på lading.ladet annenhver dag før.nå lader jeg hver kveld.
Sommerhjula mangler litt comfort på en del norske veier.litt kort rekkevidde.
Liten sving radius.husk å alltid rygg inn.ellers så kan en bli ståendes

Bare småplukk fra min side.
Alt i alt så er det en bra bil

vinterdekk

Vente på facelift med større batteripakke og bytte hos din RSA forhandler?
 https://topelectricsuv.com/news/byd/2022-byd-tang-ev-facelift/ (artikkel fra 2022)
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Vaduz

Du får bare ta en telefon, men det er vel en grunn til at disse har vært sterkt rabattert i et år eller to, virker som det krever en del insentiver for å selge nye i alle fall.

Men jeg ser på finn at billigste 2024 modell ligger til 629k, så kanskje du kan forvente å få 580k sånn ca?

Svk

Mulig Seal u hadde vært perfekt.Men vet ikke helt om jeg liker designet

BubbaJoFet

#6
Fra andre poster så antar jeg at du kjøpte brukt med en del KM på klokken. Vil tro at nye 22 tommers dekk koster nær det samme som nye 20 tommere med felg. Hadde kanskje investert i det for å få opp komfort og rekkevidde. Er ikke bilen levert med 275/40R22 eller no'?

Når det gjelder innbytte verdi bør du regne 60-80k under forventet utsalgspris fra forhandler, alt ettersom hvor ukurant bilen du bytter inn til er. Så 2021 med 80' km vil kanskje gi rundt 400k.

Kjøper du en Fisker Ocean til «fullpris» kan du antagelig regne med litt mer 😊

Svk

Er 265/40-22. disse holder ut sesongen.
Så må det handles nytt.mulig komplette 20» er mest fornuftig.
Kjøpt brukt 21mod med 79000 på telleren.
Fikk 30.000 mer der enn hos andre og 15000 av på tangen.

Så følte jeg gjorde en ok deal.men jeg taper nok på å bytte uansett.men litt tåler jeg.
 
Tenker litt Sesl U evt nye E3008


vinterdekk

#8
Synes komplette 19"/20" virker mest fornuftig, i første omgang. Med mindre du har bestemt deg for å bytte inn.

Jeg ville heller hatt en Tang over Seal U.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Svk

Nå har jeg jo allerede kjøpt.
Kjøp og selg etter kort tid er vel tap.
Så 20tomms gir nok bedre comfort.det ser jeg jo når vinterhjula skal på.

Men kan jo sjekke innbytte.så ser jeg hvor det bærer hen

BubbaJoFet

BNH selger Nissan og BYD mfl. Hadde forsøkt meg i en Ayria også om du skal bytte. Den har ett fortreffelig interiør, er stille og har meget god komfort. Dårlig bagasjeplass, tror tom Polestar 2 slår den i bruk, men ikke på baksete plass og interiør. Polestar er fin inne i, men Nissan Ayria synes jeg kun forbigåes av BMW iX eller NIO (som også lager fin fine interiør)

Syntes den minte om en EQC (ikke fullt like god å kjøre), men med ett baksete du kan putte folk du er glad i.

Svk

Prøvekjørte EQB,Ariya før jeg kjøpte Tang uprøvd :-)
Begge disse er gode biler.Grunnen til at jeg byttet var at jeg ville ha bedre baksete plass og bag rom på minst 500liter

Svk

Fått antydet ca 410000 i innbytte.tror jeg beholder Tang'n

Vaduz

Sitat fra: Svk på onsdag 29. mai 2024, klokken 20:44Fått antydet ca 410000 i innbytte.tror jeg beholder Tang'n

Husk at innbyttepris ikke egentlig er en verdivurdering på bilen din, men et forhandlingsmoment når du skal kjøpe ny bil. Som andre sier over her, om du skal kjøpe en tungsolgt dyr hybrid-suv, eller en veldig ettertraktet elbil så gjenspeiles det i innbytteprisen. Det som er viktig er «spreaden» altså mellomlegget mellom ny og gammel bil. De liker ikke å avertere biler billig, så de gir heller bedre innbyttepris og motsatt. Hva ville du bytte til i dette eksempelet?

Svk


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA