Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringer med G9?

Startet av terjetorb, fredag 17. mai 2024, klokken 14:24

« forrige - neste »

terjetorb

Det er solgt en del G9 nå. Jeg lurer på hvilke erfaringer de som har dem i daglig bruk har gjort seg? Hvordan fungerer de om vinteren, mtp feks dørlåser og lignende? Hvordan fungerer lading dersom det ikke lades på ladere som er 800v? Funker skjermer oki? Er menyer oki, osv. Noe  viktige negative erfaringer?

jevel

Fikk vår 22. oktober og har siden da kun hatt to problemer som har hatt noe særlig å si for brukergleden. Trådløs Apple CarPlay var notorisk dårlig på den softwaren som bilen kom med, ble betraktelig mer stabilt etter oppdatering som kom få dager etterpå men er fortsatt litt upålitelig i så måte at den kan koble ut underveis.

Skjedde sist nå i går, da etter siste programvareoppdatering også, så ikke 100 % løst enda. Den kom tilbake av seg selv nå, noe den aldri har gjort før. Før har jeg måttet reboote infotainment for å få den tilbake.

Et annet problem som jeg ikke har fått sjekket om fortsatt er der på nyeste programvare er kjøring på snødekte veger. Da må man slå av alt av sikkerhetssystemer, ellers tror bilen du er på tur ut av vegen og gir alarm / napper i rattet i tide og utide.

Kjørte E6 mellom Trondheim og Værnes i forbindelse med snøværet fredag for litt over en uke siden. Det ble en eneste lang kamp mellom meg og bil. :)

Ellers er det småtterier som lakk som flasser på logo på panseret, feil fartsgrenser både her og der, ikke mulig å starte XCC / adaptiv cruise / lane center control enkelte plasser etc.

Electric cars in Norway

Sitat fra: jevel på mandag 02. desember 2024, klokken 17:15Fikk vår 22. oktober og har siden da kun hatt to problemer som har hatt noe særlig å si for brukergleden. T
Uff uff da - det var trist å lese. Men håper du uansett er fornøyd nå da.

Jeg har bare sitti i den innendørs og ikke fått kjørt den.

Lurer litt på om de 551 hk sparker godt fra seg eller? Den virker jo veldig kvikk på de YT videoene jeg har sett.

jevel

Da har bilen vært inne for å finne ut av vannet i panseret, og det viser seg at det hang sammen med den flassende logoen.

Det ble oppdaget under klargjøring at det var lakkskader på logo. Denne ble da tatt av, pusset og lakket. Problemet oppstår når den settes på igjen.

Da er panser tømt, skyllet og tørket og ny logo på. Satser på at det holder tett.

jevel

Kan legge til at vi nå får 5.4.5 med forbedringer på støttesystemer for kjøring på glatt underlag. Dette ser ut til å fungere veldig bra.

Kjørte en langtur nå i kveld med svært varierende føre og selv om jeg forsøkte å fremprovosere tidligere erfaringer der bakenden ble vel ivirg så oppleves bilen svært trygg på glatta. Lovende.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA