Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Fluence ti Norge

Startet av Balrog, mandag 10. desember 2012, klokken 01:42

« forrige - neste »

Balrog

Snakket med en forhandler som sa at det nå er bestemt at Fluence ZE også skal selges i Norge, uten at han kunne oppgi pris.

Fluence vil jo uten konkurranse være den lekreste 5-seters elbil tilgjengelig i Norge fram til Tesla S dukker opp.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

elektrolux

Enig i det. Kjørte en Fluence som en venn i Dresden hadde kjøpt, og fkjøreopplevelsen var fantastisk. En satt og lurte på hvorfor noen i det hele tatt gidder kjøre fossilt lenger.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

arnejorg1

Sitat fra: elektrolux på mandag 10. desember 2012, klokken 05:35
Kjørte en Fluence som en venn i Dresden hadde kjøpt, og fkjøreopplevelsen var fantastisk.

Var den bedre enn Leaf? Spurte du noe om han har erfart litt om rekkevidden??
Ny Nissan leaf kjøpt 2012. Siden diverse fosilbiler, en think city, en Renault zoe, en rav 4 ev og nå mg marvel R

leafster

Sitat fra: elektrolux på mandag 10. desember 2012, klokken 05:35
Enig i det. Kjørte en Fluence som en venn i Dresden hadde kjøpt, og fkjøreopplevelsen var fantastisk. En satt og lurte på hvorfor noen i det hele tatt gidder kjøre fossilt lenger.

Fantastisk? Ikke like gode kjøreegenskaper som på classic'en vel? ;)

elektrolux

En annen verden!

Her kommer selv classic'en til kort. :D

Eieren meldte om stadig stigende rekkeviddeindikator, og var oppi 140 km, men håpet på opp mot 180 km.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

edyrli

Acar importerer fluence.
Noen som vet hvordan det gjøres med batterileie/pris?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40290294
2021 BYD Tang
2020 SEAT Mii Electric
2017 Zoe Z.E. 40 Bose
2020 SEAT Mii Electric Frii
2013 Peugeot iOn
2009 Reva i

Thomas Parsli

Det eneste de kan gjøre er vel å overføre leie/leasingavtalen til ny eier?

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

svingen

ser det er uten til under 150k nå,men kan den her kun lades på 15a?
ref http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44975223
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Elmo

Jeg tror ikke noen Fluence kan lades på mere enn 15A.  Ikke hurtigere AC-omboardlader og ikke mulighet for hurtiglading (DC).
Fluence er laget for batteribytte istedenfor rask lading :( :o
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Martin-

Jeg er igang med kjøp av Fluence Z.E. og forhandleren sverger på at det ER hurtiglading... Gjenstår å se over helgen  8)
2021 Tesla Model 3 SR+ "Daily driver"
2020 Audi e-tron 50 "Solgt"
2017 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Byttet inn"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2012 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

Martin-

Svaret ligger vel i informasjonen på Renault sine sider, der det står "Fast charging", men i detaljene står det at dette er i for av "Quick drop", batteribytteløsningen som ble tilbudt via Better Place. Så 15A lading er nok maks. Men dette holder for vårt bruk, da arbeidspendling med lading hjemme i garasje og i garasje på jobb er tilgjengelig. Jeg avventer bekreftelse fra selger ang farge og ekstrautstyr, jeg får beskjed over helgen. Men vi har vel egentlig bestemt oss :-) Eneste bekymringen min er i forhold til Renault sin europagaranti (2 år på bil, 5 år på batteri og motor), der Renault forhandler her i Trondheim var lite villig til å hjelpe. Fikk vel bokstavelig beskjed om at de IKKE kunne utføre verken service eller reparasjoner på denne, da ingen i Norge hadde kurs/opplæring. Men jeg vet at alle autoriserte forhandlere av Z.E. rangen til Renault er kurset i forhold til Kangoo, og at det skal kurses ytterligere ifm Zoe. Teknikken på motor og lader/inverter er vel ikke så forskjellig? Og at batteripakken er ulik, kan vel ikke by på store problemer, da denne er designet for å kunne fjernes fra bilen på under 2 minutter, og derfor blir enkel å bytte ved en eventuell feil. Håper og regner med at Renault Norge stiller med deler...? Uansett, har til over helgen for å bestemme oss 100%.

Noen innspill?
2021 Tesla Model 3 SR+ "Daily driver"
2020 Audi e-tron 50 "Solgt"
2017 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Byttet inn"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2012 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

elektrolux

Fluence'en er en flott bil, og jeg regner med at du har fått en god pris på ikke alt for mye over 200 000 kr?

Hvis ikke ville jeg også vurdert utfordrerene i samme klassen, f.eks nye Golf, BMW i3 eller Ford Fucus.

Fluence har blitt solgt meget rimelig i utlandet og kan være en risikabel investering med mindre du får den til en god pris.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Martin-

Under 200.000 kr ja  :) Focus har for liten plass og koster for mye i forhold til hva du får, BMW alt for dyr for oss med "nødvendig" ekstrautstyr, Golf for langt unna i tid, Leaf for "stygg" (min subjektive mening), trillingene for små... Og Kangoo for mye varebilpreg   :P
2021 Tesla Model 3 SR+ "Daily driver"
2020 Audi e-tron 50 "Solgt"
2017 Renault Zoe R90 "Konebil"
2013 Nissan Leaf Tekna "Byttet inn"
2013 Peugeot i-On "Byttet inn"
2012 Renault Fluence Z.E. Dynamiq "Kondemnert r.i.p."

Smiling when sailing

Hei Martin

Er enig i at Fluencen er en ganske fin bil. Jeg hadde anledning til å prøvekjøre en i Tyskland etter jul og den var stillere en Leafen min og jeg syntes den var ganske greit å kjøre. Det eneste som er ganske dumt er at hjulene spinner veldig lett når man aksellererer, spesielt i sving f. eks. fra lyskryss. Dette har jeg også lest om tidligere. Jeg kan bare tenke meg at det vil være veldig uheldig når det blir glatt spesielt i oppoverbakker. Årsaken er vel batteriet som sitter ganske langt bak i bilen og gjøre bilen baktung og muligens antispinn som ikke virker som det skal.
Ellers anbefaler jeg å lese på det Tyske forument www.going-electric.de/forum der det er en god del eiere som har erfaring med bilen og skrevet om feilene de har opplevd, bl.a. sterkt redusert batteri kapasitet og motor problemer allerede innenfor garantitiden. Det finns også et engelsk forum som ser ut til å bestå av 5-6 Fluence eiere et sted som heter renaultzeforum.com
Jeg var også interessert i Fluencen siden den kunne kjøpes i mellomeuropa til ca 100000 Kr inkludert batteri som bruktbil. Men da vi prøvekjørte Kangooen var det så deilig med masse plass, at vi mest sannsynlig kommer å kjøpe en slik brukt en til bare batterileie i tillegg og ellers samme pris. Vi har uansett Leafen som første bil men trenger en bil til for å takle hverdagen med tre barn som har sine fritidsaktiviteter... For tiden har vi bare Leafen og det krever for mye planlegging mens det er ingen feilmarginer siden det går ikke buss ditt vi bor etter kl. 14...

En ting til. Fluencen bygges ikke lengre. Jeg har lest rykter om at de siste ble byggt siste høst og produksjonen er innstillt. Samtidig har den forsvunnet fra renault sine hjemmesider. Om det kommer en ny Fluence ZE i  framtid til Europa er vel helt uklar spesielt siden den ikke ble solgt i store tall og de finns i massevis hos forhandlere rundt i Europa. Samsung derimot skal bygge Fluencen som elbil til det koreanske markedet.
http://insideevs.com/renault-samsung-motors-begins-production-of-sm3-z-e-wvideo/

Forhandleren må jo være en idiot hvis han nekter å reparere bilen bare fordi den ikke selges her. Jeg tror at man kan tjene mye mer på å reparere en Renault enn ved å selge en ;-)
Blå Tesla M3
Sølv eNV200
Blå Leaf

Tromsø

Why are there so many Tesla-drivers?
Because the Autopilot doesn't work.

ZerOE

Fin bil men jeg ville helt klart styrt unna.
Du får ingen hjelp igjennom norske Renaultforhandlere, bilene som er importert til landet tilfredsstiller heller ikke nordiske krav.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA