Ble Ariyaen godt saltet i vinter? kan være lurt å ta en titt under ...

Startet av egleh, tor 09. mai 2024, kl. 12:17

« forrige - neste »

egleh

https://www.facebook.com/skogsvagauto/videos/397744766560686/

Trekkoppbil

Takk for advarsel!
Da kan de se ut som at rust er den begrensende faktoren på enkelte nyere bilmodeller, mens aldring av batteriet var det irriterende momemente på eldre bilmodeller, hvis man ikke behandla dem skånsomt.

Er bortskjemt med gamle Leafer som bare går og går, uten store overraskelser.

vinterdekk

Det er jo gjerne forhandlere/verksteder som selger understellsbehandling som promoterer understellsbehandling, slik denne videoen er ett eksempel på. Det gjør det litt vanskelig for en ikke-fagperson å vurdere hva som er riktig å gjøre. Min Volkswagen forhandler sa til meg at bilen er tilstrekkelig galvanisert fra fabrikk til å tåle endel, og foreslo å skaffe høytrykkspyler med spylekost som går under bilen som alternativ til understellsbehandling.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

Svk

Har sett under noen Ariya siste uken.alle er sprøytet under med godstoff.
Har de funnet en parallellimport(ubehandlet) som de bruker til å skremme folk? For så å selge behandling til biler som allerede har?

Electric cars in Norway

Bare sett under en demo bil jeg hadde en helg og den var veldig fin. Men siden flere har nevnt dette med rust så sjekket jeg nå inne på FB gruppa og der er rust et tema. Men slik er det vel på alle bilmerker. Noen er  bekymret for rust mens andre mer slapper av. Kopi under av et FB innlegg så dere kan vurdere selv. Jeg vet ikke nok om dette til å ha en vurdering

SitatFra FB:

Ariya ruster - dessverre

Da fikk jeg nettopp telefon fra understellsbehandlings-selskapet som har bilen min inne til full behandling. De har funnet rust i sveiseskjøter, og det samme fant de på en Ariya de behandlet i går.

Min bil fylte 1 år 10. mars. og den er kjørt 8 500 km på den tiden. Rustskaden er nå utbedret og behandlingen går sin gang.

Jeg kjenner at jeg er ikke så rent lite forbannet på den arrogante holdningen Nissan har hatt til understellsbehandling av Ariya. Det samme gjelder for at vi, i alle fall hittil, ikke har blitt tilbudt noen form for kompensasjon for at Nissan har forledet oss til å påføre produktet vi har kjøpt av dem, skade. Ja, Nissan har til og med truet oss kunder med sanksjoner (bortfall av garanti) dersom vi får utført det som nå viser seg å være prekært nødvendig vedlikehold av bilen vi har kjøpt av dem.

Electric cars in Norway

Bilde ref forrige innlegg. Kan bare laste opp et bilde pga størrelse

Svk

Er denne imp av nissan norge?
Er dette bærebroer foran?
Ruster vel på alle biler.
Mulig disse ikke blir sprayet på havna.

Jeg er ikke så redd overflaterust på slike deler. Er mer redd for rust i vognbunn. Ser ut som vognbunn er behandlet før utlevering til kunde

Electric cars in Norway

Sitat fra: Svk på man 24. mar 2025, kl. 09:07.
Mulig disse ikke blir sprayet på havna.
Tror det var tilfelle her ja. De første ble jo ikke understells behandlet på/ved havn mener jeg å huske. De etter det fikk et lag beskyttelse 

MNA

Vet dere om BNH sjekker dette når bilene er inne til årlig service?

Svk

Måtte legge meg på alle 4 igår å se hvordan min så ut under bak.
Er guffe litt over alt.
Så tror Aria av nyere dato er ok.
Skal se om jeg kan få sett under foran en dag

Svk

Er brun guffe foran på fjærbeina.
Bærearmer ser ut til å være i alu.
Tenker dette er bra

Electric cars in Norway

Sitat fra: Svk på tir 25. mar 2025, kl. 17:47Er brun guffe foran på fjærbeina.
Bærearmer ser ut til å være i alu.
Tenker dette er bra
Ja det der er veldig bra :+1:

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA