Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla sparker hele supercharger teamet

Startet av Magnus Hansen, tirsdag 30. april 2024, klokken 21:45

« forrige - neste »

Hjortefot

Om man virkelig sliter med å få brukt penger, så kan man alltids ansette noen nye i god amerikansk business-stil. Jeg tipper alle som leser denne meldingen har gode ideer nok til å svi av noen milliarder på verdensbasis på et halvår. Deretter hadde vi fått sparken for å ikke ha kommet opp med en ny og radikalt billigere måte å gjøre det på. (forhåpentligvis med en bunke aksjeopsjoner 8).) Outsourcing i en eller annen form er også en ting. Om BP kan kjøpe hundrevis(?) av Supercharger-stasjoner og få dem installert, så er det ikke akkurat den prosessen som er Tesla sin secret sauce. Om det var jeg som hadde fått sparken etter å ha jobba rumpa av meg døgnet rundt for å få installert ville mengder ladere på null tid, hadde jeg vært ganske sur, tatt sommerferie nå, og sjekka linkedin for de 10 feteste tilbudene i september omtrent.
Model 3 LR - 2019

Electric cars in Norway

Sitat fra: daktari på mandag 13. mai 2024, klokken 08:31Vet ikke hvordan man bruker 5 milliarder NOK uten ansatte, kanskje allerede inngåtte kontrakter, eller flytting av teamets oppgaver til andre?
Spot on :+1:

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

daktari

Tror Lambert har rett.

"Elon fans. Stop analyzing his every move from the perspective that he is always right. And stop believing everything he says is nothing but the truth. We have plenty of evidence that he is not always right and he doesn't always tell the truth."
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Handyman

Postet den spesielt med tanke på deg ;-) Antok at det ville være musikk i dine ører.
Jeg er forøvrig helt enig!

ToWalkOrDrive

Ja, virker som Musk er i ferd med å miste det. Man of Evil.
Tesla Model Y                         2021-

Handyman

Det er ikke første gang han tar inngripende, overraskende og svært upopulære beslutninger. Sånn sett så "mistet han det" for lenge siden. Han er kjent for å kunne være kynisk.
Å jobbe direkte rundt Musk missunner jeg ingen.

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Handyman på torsdag 16. mai 2024, klokken 13:20Det er ikke første gang han tar inngripende, overraskende og svært upopulære beslutninger. Sånn sett så "mistet han det" for lenge siden. Han er kjent for å kunne være kynisk.
Å jobbe direkte rundt Musk missunner jeg ingen.

Nei, det er sant det. Føler bare denne gangen at dersom det er sant at han egentlig hadde lyst å bare nedskalere teamet, men pga team-lederen sier: "Fuck it - fire'em all", så føler jeg det tar det til et nytt nivå, og minner mer om hofteskyting enn presisjonsskyting, og en handling i affekt.
Tesla Model Y                         2021-

Handyman

Uansett er dette barnemat for ham.
Har du glemt da han overtok Twitter og kuttet rundt 80% eller over 6000 ansatte.
https://edition.cnn.com/2023/04/12/tech/elon-musk-bbc-interview-twitter-intl-hnk/index.html

Otkristo

Ja, grusomt at det er kun Musken som sparker folk.
Fæle ledere rundt om.

daktari

Oppsigelser er en rett arbeidsgiver har for å rette opp i økonomien, men det skal skje ryddig og forutsigbart for de ansatte, med god dialog med
tillitsvalgte.

De fleste klarer skille dette fra det som kalles "gjengjeldelse" i norsk arbeidsrett. Folkelig kalt hevn, så er det ulovlig i norsk arbeidsliv.

Utfra tweeten over var forslaget fra sjefen for superladere, som vi må kunne si har gjort en glimrende jobb siste årene, å kutte 1 av 5 ansatte. Musk ble sur og som hevn gav alle sparken.

Ulovlig i Norge, meningsløst forretningsmessig, omdømmemessig katastrofe, personlighetsmessig en "rasshøl-handling" Men kulten digger det naturligvis. Trist.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

hELgenen

Forskjellen på Tesla og andre ser ut til å være at beslutninger om f.eks oppsigelser er godt forankret i styre etter grundige averveininger hos andre..mens hos Tesla så skjer det etter humørsvinginger og gjerne i affekt hos Elon. Nå i disse dager prøver han jo å ansette folk han nettopp har sparket..det er jo et sirkus uten like. Mennesker behandles som verktøy i Elon sitt hode.
Har de bruk for 1000 den ene dagen og 100 neste så sparkes 900..
Mannen har også vist seg lite troverdig. Twitter kjøpet har gitt lite tilbake mhp avkastning,så alt han rører blir ikke til gull heller. Personlig stoler jeg ikke på mannen,men har stor respekt for hva han har klart å få til. Noen mennesker leter kanskje etter idoler og for disse kan fort Elon bli en helt. Vi andre som aldri har idoler eller beundrer andre mennesker ser tvers gjennom mannen og veier hans ord opp mot handling og får det ikke til å få opp.

Moas

Litt på siden, men kanskje en løsning; sparke ansatte som er kritiske for bedriften og senere tilby dem samme jobb for halve lønna. Ser bra ut på papiret på neste aksjonærmodellen.
2022 tm3 rwd

Aixam E, ca. 0,9kWh/10km, Ingen ISA, ingen OTA overvåking

RIP EV: Think, Saxo, eGolf, Soul, Kona, Mazda osv.

turfsurf

Sitat fra: Moas på lørdag 18. mai 2024, klokken 08:47Litt på siden, men kanskje en løsning; sparke ansatte som er kritiske for bedriften og senere tilby dem samme jobb for halve lønna. Ser bra ut på papiret på neste aksjonærmodellen.
Er vel litt risikofylt, kritiske personer får seg gjerne en annen jobb i mellomtiden.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

vinterdekk

Sitat fra: Moas på lørdag 18. mai 2024, klokken 08:47Litt på siden, men kanskje en løsning; sparke ansatte som er kritiske for bedriften og senere tilby dem samme jobb for halve lønna. Ser bra ut på papiret på neste aksjonærmodellen.

Det er vel de som ikke har noe annet å gå til som takker ja til dårligere vilkår, så da ender Tesla å miste de flinkeste.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA