2024.14.X Spring update

Startet av geirci2, tirsdag 30. april 2024, klokken 18:05

« forrige - neste »

kaistian

Sitat fra: What-a-watt på tirsdag 14. mai 2024, klokken 18:22
Sitat fra: kaistian på tirsdag 07. mai 2024, klokken 21:54Problemet med at hastigheten ikke automatisk settes opp i AP er ikke løst i 2024.14.3.
Frykter at dette blir standard.
Tesla skrev at de viste om problemet og jobber med det når jeg meldte feil på det.

Sitat fra: geirci2 på tirsdag 14. mai 2024, klokken 19:50Har den noengang gjort det da?
Det har fungerte på alle versjon før 2024.8.7.

What-a-watt

Jeg får .6 nå i dette øyeblikk. Er det ikke rettet her, så ser det mørkt ut i mine øyne. Det kan godt være at det er UNECE som trøbler det til. Hva Tesla på et verksted i Norge skriver betyr lite. Min erfaring.

What-a-watt

Sitat fra: geirci2 på tirsdag 14. mai 2024, klokken 19:50Har den noengang gjort det da?

Forøvrig så er det 2024.14.6 som rulles ut nå, også til Tesla i Norge.
Dette har virket siden 2018. Merkelig at du ikke har registrert det. Har du EAP?

What-a-watt

Sitat fra: What-a-watt på tirsdag 14. mai 2024, klokken 22:17Jeg får .6 nå i dette øyeblikk. Er det ikke rettet her, så ser det mørkt ut i mine øyne. Det kan godt være at det er UNECE som trøbler det til. Hva Tesla på et verksted i Norge skriver betyr lite. Min erfaring.

Halvannen time senere: Som fryktet fungerte det ikke. Forøvrig stod både takluke og bakluke pip åpne da jeg kom ut etter oppdatering!

THE

Tja, det har jo ikke fungert 100% noen gang. Om du aktiverte AP i ei 60 sone så økte ikke bilen farten når du kom inn i 80 sone tidligere. Om du aktiverte AP i 80-sone så økte den til 80 igjen når 60-sona ble opphevet, forutsatt at du ikke hadde avbrutt AP i mellomtida. For min del har det aldri fungert pga. feil fartsgrenser i DB som har gjort at jeg må regulere hastighet manuelt og restarte AP ved endring i hastighetsgrenser, eller rett og slett fordi bilen holder 80 km/t til den er 150 m inne i 60 sona, og at jeg må redusere hastighet selv for å kjøre lovlig, og da øker den ikke hastighet etter 60-sona automatisk.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

jlan

Blinklys slår seg av etter rundkjøring. Det er vel nytt?
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

What-a-watt

Sitat fra: THE på onsdag 15. mai 2024, klokken 09:08Tja, det har jo ikke fungert 100% noen gang. Om du aktiverte AP i ei 60 sone så økte ikke bilen farten når du kom inn i 80 sone tidligere. Om du aktiverte AP i 80-sone så økte den til 80 igjen når 60-sona ble opphevet, forutsatt at du ikke hadde avbrutt AP i mellomtida. For min del har det aldri fungert pga. feil fartsgrenser i DB som har gjort at jeg må regulere hastighet manuelt og restarte AP ved endring i hastighetsgrenser, eller rett og slett fordi bilen holder 80 km/t til den er 150 m inne i 60 sona, og at jeg må redusere hastighet selv for å kjøre lovlig, og da øker den ikke hastighet etter 60-sona automatisk.
Slik du beskriver det har det alltid vært, og Tesla sier til det at det er "as designed". Det som er nytt er at den nå ikke regulerer hastigheten opp i det hele tatt.

Handyman

Sitat fra: jlan på onsdag 15. mai 2024, klokken 11:59Blinklys slår seg av etter rundkjøring. Det er vel nytt?
Jeg oppdaget også dette i første rundkjøring, men i de neste måtte jeg slå det av selv.
Antakelig en forbedring, men ikke konsekvent.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

What-a-watt

På Highland med knapper gjør den det konstant. Iallfall på den jeg hadde en periode.

jlan

Fortsatt den irriterende endringen fra noen versjoner tilbake, at man må velge "Fartsgrense" for fartsholding, for å kunne sette % over. Det var mye bedre før, da man kunne få bilen til å holde aktuell fart med kort trykk og fartsgrense+% med langt trykk.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Drive

Dere som har fått spring update, er dere på Standard eller Advanced?

What-a-watt

Har ingen betydning! Det er en placebo-funksjon.

Stjerneglis

Noen av dere med Intel + USS og uten FSD som har funnet ut hvordan man får frem fullskjermvisning under navigering?
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

OlaM

Progress bar på navigeringen er veldig kjekk for å kjapt se om det er kø er sted langs ruten, spesielt hvis du er på et fremmed sted og ikke kan vise heller ruten på kartet.

Jeg fikk hakking i ryggekamera etter oppdatering, men det løste seg med reboot.
'21 3LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA