Lagringsplass full , service mode

Startet av Radial, søndag 28. april 2024, klokken 23:17

« forrige - neste »

Radial

Hei

Ifm bremseservice går jeg inn i service mode for å kjøre tilbake p-bremsen ihht service manualen.
På RWD'n (MCU3) forrige helg gikk dette helt uten feilslag.

Noterte meg dog på LR'n i dag, at det ligger en slags feilmelding under bildet av "bilen" med advarsel om å frigjøre lagringsplass.
Tok derfor en formatering av USB-drive'n, men samme feil...altså er dette en intern feil i MCU'en..? (MCU2).
Gjorde bremse-service som vanlig, alt gikk som det skulle. Går jeg ut av service mode, er det ingen advarsel om lite lagringsplass...🙈

Melde feil i app? Eller gi f**n? 😝
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

gjobjo

Fikk det samme jeg også når jeg gikk inn på servicemeny, sikkert en felles feil kan jeg tenke meg som blir rettet raskt
Tesla Model Y  LR 2023
Hyundai Ioniq 2020

Radial

Sitat fra: gjobjo på lørdag 04. mai 2024, klokken 11:11Fikk det samme jeg også når jeg gikk inn på servicemeny, sikkert en felles feil kan jeg tenke meg som blir rettet raskt

Ha siden du har 2023 med MCU3, så er vel dette en feil uavhengig av MCU.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Mdah

Noterte med samme "feilmelding" da jeg var inne i servicemenyen på min 2015 TMS med retrofit MCU2 for rundt en mnd siden. Har ikke ingen tilkoblet USB drive. Brydde meg ikke om det og har ikke opplevd noe annen unormal oppførsel enn det vanlige tullet "bikkja" driver med.
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

sjossang

Fikk også denne etter en tur innom Service Menu, men tror løsningen var en restart av MCU. Løsningen fant jeg via Google, men er 90% sikker på at en restart var løsningen.
Y LR hvit/hvit

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA