Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Spørsmål rundt kjøp av Tesla Model Y

Startet av korris, søndag 28. april 2024, klokken 23:08

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

#120
Sitat fra: Handyman på tirsdag 03. desember 2024, klokken 13:35Ja det er uvant for enkelte i starten... spesielt de godt voksne (les eldre) som føler at de MÅ snakke med noen på telefon ved bestilling. .
Hi hi ..det der må vi snakke om  :D

#mann73
#dame75

Radial

#121
Syns det har vært litt syr de få gangene jeg har vært hos Tesla, og litt av grunnen til at jeg valgte Tesla var for å Ikke måtte dra på verksteder i utgangspunktet, men gjøre ting selv.

1. Bilen MÅ være ren får du utrykkelig beskjed om på forhånd, uten en  særlig beskrivelse å forholde seg til.
Har i ettertid hørt av en som jobba der at dette egentlig omhandler de som bruker bilen som utvidet søppelkasse, og ikke normale folk..men det står ingenting om hva som er normalt i beskjeden jeg fikk ihvertfall🙈
2. Bilen MÅ være fri for utstyr, veldig upraktisk for en med 2x barnestoler.
3. Bilen MÅ stort sett innom en mottaks-hall(k100), og der er det kø...og er køen for lang (alltid vært kø), så går bilen i service mode på sekundet timen din starter (selv om du står i kø)..og vipps er du selv en opprørt køprodusent som ikke får flytta bilen lenger og må inn i skranken for at de kan låse opp bilen din.

Men når alt dette er gjort, så er det bare å vente, også kan du hente bilen din helt fritt når du vil.
Men er det noe du potensielt skal klage på, må man komme innen "skranken" stenger.

Må legge til jeg booket 4hjulskontroll hos Rud for å reklamere på sporing, og eneste ledige SC innenfor 1mnd venting, var Rud(1t å kjøre fra meg).
Hadde time kl 0900 på en Fredag, og kom frem i god tid og bekreftet levering i appen på en p-plass og alt var klart, men når jeg kom tilbake kl 1500 etter en kjedelig dag i Bærum, så var hæren fløtte meg INGENTING gjort. Bilen stod eksakt på samme sted. Stod 5-6 karer og sigga på hjørnet av p-plassen rett ved siden av og generelt lite action.... Guess what: sjefen hadde visst ferie? Og det var visst overbooket, men ingen sier ifra om det....var ikke tid til min bil. Da kokte det godt innvendig. En henvendelse i "Skranken" vs kontaktløst hadde trolig redda meg for en bortkastet dag i Bærum.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Handyman

I Kristiansand så leverer jeg bilen uvasket (typ 6 mnd) og med enkelte ting i sete og bagasjerom. Aldri fått noen kommentar på det. Et par ganger har de vasket bilen uten å ta noe for det ;-) Når bilen er ferdig ringer de i tillegg for en orientering om hva som er gjort mm.
Det er jo ingen tvil om at ting ofte er vanskeligere på østlandet!
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Rosstopher

Har levert skitten bil hos Tesla med barneseter i og ting i bagasjerommet. Når de skulle inn under baksetet tok de selv ut barnesetene. Når de skulle innafor bagasjerommet så flyttet de selv tingene som lå der. Det har aldri kommet noen klager, men hvis jeg vet at de må inn et spesifikt sted i bilen så flytter jeg selvfølgelig det som ligger der. Har aldri stått i kø for å levere bilen på verksted. Bare setter den fra meg og reiser videre.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Reservert Cybertruck

Speeder

Sitat fra: Handyman på tirsdag 03. desember 2024, klokken 23:01I Kristiansand så leverer jeg bilen uvasket (typ 6 mnd) og med enkelte ting i sete og bagasjerom. Aldri fått noen kommentar på det. Et par ganger har de vasket bilen uten å ta noe for det ;-) Når bilen er ferdig ringer de i tillegg for en orientering om hva som er gjort mm.
Det er jo ingen tvil om at ting ofte er vanskeligere på østlandet!
Samme erfaring på Tesla Oslo Nord.
Ikke noe problem å levere uvasket bil.Så fort jeg finner en parkeringsplass og trykker "avlever bil" i appen kommer det en hyggelig person og henter bilen før jeg rekker å gå bort fra plassen. Kontinuerlig oppdateringer i appen med presis tidsangivelse og oppringning når bilen er klar. (de har ikke vasket mer enn ryggekamera for min del:) )

Hadde ting i bagasjerommet sist, de fant problem med ledningsnett til ladeport på diagnose, fikset på garanti uten kommentar på at det var ting de måtte ta ut.
Hent bilen når du vil uten styr med overlevering av nøkkel.

Mest smidige bilholdet jeg har hatt, helt overlegent. (prøvd ymse: VW, Toyota, Mitsubishi, Renault, Peugeot)
Kjører:2021 Model 3 LR & 2021 E-208 GT - Tidligere: 2015 Zoe 22kWh/43kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA