Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 600 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøp og bruk av Fisker Ocean extreme

Startet av Ampera, fredag 26. april 2024, klokken 14:57

« forrige - neste »

Ampera

Lagde liten video om hvordan lyseffekter er på utsiden av bilen :

https://youtu.be/I0e-0mGHdnA

Forsatt ingen feilmeldinger og bilen fungerer utmerket.

Neste mål er å låne FLIR kamera og finne ut hvordan både klimaanlegg og setevarmer og rattvarmer fungerer , mistenker at det er kun sitte delen som har varmetråd ...

Mistenker at Fikser sin "Autopilot" fungerer i bakgrunenn allerede , fikk kolisjonvarsel når buss skulle bytte fil , det som var rart at kolisjonsvarsel kom allerede når bussen satt på blinklys og har enda ikke begynt å bytte fil, men kan så klart vare tilfeldig.

Line keep assist fungerer perfekt og er mer behagelig enn tesla sin, men fungerer på ogå som tesla sin kun over en vis hastighet, om jeg ikke husker feil, så fungerer den fra 64km/t på tesla , har ikke funnet ut enda fra hvilken hastighet på fisker men funket i 80 sone :) 

Håvar

Har sett et par Ocean i Tønsberg-området og må si at den er virkelig et friskt pust i trafikken.
Gjennomført tøft design!

Gøy at du tester :)
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

Ampera

Sitat fra: Håvar på mandag 06. mai 2024, klokken 09:05Har sett et par Ocean i Tønsberg-området og må si at den er virkelig et friskt pust i trafikken.
Gjennomført tøft design!

Gøy at du tester :)
Ja veldig mange som ser på bilen , både når en kjører og når den står parkert :)

Ampera

Da har jeg hatt bilen i 3 uker, idag fikk jeg min første feilmelding " Feil på line keep asistent og Nødbremsing"  eller noe slikt , det var mye pollen og dugg over hele bilen så mistenker at kameraene og sensorne var sikkert noe blendet, feilmeldinger forsvant etter ca 3 minutters kjøring og alt funket topp igjen. Bare så det er sagt det kommer feilmelding på min 2022 Tesla M3P også ang kameraer som ikke ser når det dugg/regn/frost .
Ellers super fornøyd med bilen fortsatt ,  leverer den til Keramisk coating + solfilm på onsdag.

Merker også at den store batteri pakken holder så mye lengere til bykjøring i hverdagen enn Tesla M3P sin.
Har også fått ca 2,5KWh med gratis strøm via de innebygde solseller siste 3 dager.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA