Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Liste over biler med startproblemer ved forvarming uten å være tilkoblet nettet

Startet av RuneW, torsdag 06. desember 2012, klokken 13:39

« forrige - neste »

ravn

Sitat fra: TBone på fredag 21. desember 2012, klokken 09:58
Føyer meg herved inn i statistikken over biler med startvansker etter forvarming. Håper det kan bidra til at Nissan gjør noe aktivt med dette.  Men ettersom de fortsatt ikke har gått ut med en advarsel, så oppfordrer jeg herved Elbilforeningen til å lage en artikkel på websiden. Kanskje man også kan prøve å få Nissan til å komme med en uttalelse?

Elbilforeningen er veldig aktive i denne saken opp mot Nissan europa, og er veldig hard på dette at brukerene trenger informasjon, så det er ikke elbilforeningen det står på.

PS! Etter 1 uke med låne dieselbil fikk jeg krangla meg til en låne leaf, vil anbefale deg å mase på dette da det fort tar et par måneder å få bilen igjen.

God jul.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

TBone

Sitat fra: ravn på fredag 21. desember 2012, klokken 10:07
PS! Etter 1 uke med låne dieselbil fikk jeg krangla meg til en låne leaf, vil anbefale deg å mase på dette da det fort tar et par måneder å få bilen igjen.

Det kom kanskje ikke så tydelig frem, men jeg hentet Leafen min i dag tidlig. Så ble kun drøye 14 dager på verksted for meg. Spurte om å få bytte til elbil etter en uke, men BNH Økern sa de ikke hadde noen tilgjengelige. Jeg får heller være mer pågående hvis (bank i bordet) dette skulle skje igjen.

Jeg har imidlertid sagt at jeg mener det er urimelig at jeg blir fakturert for bompasseringer. Han jeg snakket med var i prinsippet enig, men det gjenstår å se om det dukker opp en regning i posten.

Ladefabrikken

Min bil er endelig ferdig etter to uker på verksted. Det skal bli godt å få Leafen tilbake. Feilen på min var ikke DC/DCen men en sikring i batteripakken.
Kommer ikke til å bruke forvarmen uten at bilen er tilkoblet før Nissan finner årsaken til problemet.

Men det er veldig rart at Nissan ikke går ut å advarer kundene om dette problemet.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

BE

Skremmende! På Randaberg observerte jeg nettopp en Falck redningsbil med 2 Nissan Leaf!!

Begge med registreringsnummer 15xxx, mon tro om begge disse er død etter starting av klima uten tilkobling? Uansett ikke en god reklame for Leaf...
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

ravn

Sitat fra: BE på lørdag 22. desember 2012, klokken 13:28
Skremmende! På Randaberg observerte jeg nettopp en Falck redningsbil med 2 Nissan Leaf!!

Begge med registreringsnummer 15xxx, mon tro om begge disse er død etter starting av klima uten tilkobling? Uansett ikke en god reklame for Leaf...

Så de samme to, men da ble de lastet av hos Falck, så kan jo være noe helt annet.
Sandnes, Citroen C-Zero og har fått solceller på taket. Tidligere Tesla Roadster 2.5, Toyota Rav4EV, 2011 Nissan Leaf, Twizy, 2000 Ford Ranger EV, Reva og Think Classic.
Elbillist siden 2002.

nefertari

Hatt leaf i todager, og etter at vi satte på hurtiglader, gikk for å spise. Satte på forvarming av bil selv om da bilen var ferdig med lading. Fikk deretter ikke start på bilen. 12v batteriindikator lyste. Startet på 2 forsøk

RuneW

Sitat fra: nefertari på lørdag 22. desember 2012, klokken 21:07
Hatt leaf i todager, og etter at vi satte på hurtiglader, gikk for å spise. Satte på forvarming av bil selv om da bilen var ferdig med lading. Fikk deretter ikke start på bilen. 12v batteriindikator lyste. Startet på 2 forsøk

Hmmm... noen som vet hvordan dette fungerer med hurtiglading? Er situasjonen over samme problemet som ver forvarming helt avkoblet?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

jkirkebo

Sitat fra: RuneW på lørdag 22. desember 2012, klokken 22:46
Sitat fra: nefertari på lørdag 22. desember 2012, klokken 21:07
Hatt leaf i todager, og etter at vi satte på hurtiglader, gikk for å spise. Satte på forvarming av bil selv om da bilen var ferdig med lading. Fikk deretter ikke start på bilen. 12v batteriindikator lyste. Startet på 2 forsøk

Hmmm... noen som vet hvordan dette fungerer med hurtiglading? Er situasjonen over samme problemet som ver forvarming helt avkoblet?

Jeg har stort sett alltid varmen på i bilen når jeg hurtiglader vinterstid. Jeg har aldri hatt problemer, det kommer sikkert av at varmen slås av automatisk når hurtigladingen stoppes slik at det ikke står på når bilen startes. Men da har jeg startet varmen inni bilen ved å trykke "start" to ganger, ikke via app.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

nefertari

Dette var via appen og etter den var ferdig å lade 15min. Men regner da med at forvarmingen da gikk via batteri. Fikk litt hetta helt til at jeg kom på at jeg hadde lest litt i denne tråden. Det er ikke kult å ikke få start på bilen med -10 og 2 unger i bilen. Veihjelpen var jo helt ubrukelig, hun som tok i mot samtalen presterte å si at nei dessverre hadde hun ikke bruksanvisningen der så hun kunne ikke slå opp. Selger sa at de kunne koble seg mot bilen for sjekke hva som er galt?! Sitte å lese boks klarer jeg fint selv gitt!

Ladefabrikken

Nå har jeg hatt Leafen min en uke etter at jeg fikk den tilbake etter repp. Merket at de har oppgradert sofwaren på bilen. Tidligere iriterte det meg at det altid forsvant en batteristrek etter at jeg hadde slått av bilen og slått bilen på igjen 5 min sener. Det problemet har jeg ikke lengre.  :)
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

RuneW

Sitat fra: 2EL på torsdag 27. desember 2012, klokken 07:26
Nå har jeg hatt Leafen min en uke etter at jeg fikk den tilbake etter repp. Merket at de har oppgradert sofwaren på bilen. Tidligere iriterte det meg at det altid forsvant en batteristrek etter at jeg hadde slått av bilen og slått bilen på igjen 5 min sener. Det problemet har jeg ikke lengre.  :)

Og forvarming på batteri fungerer 100% uten hikke?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Ladefabrikken

Sitat fra: RuneW på torsdag 27. desember 2012, klokken 10:04
Sitat fra: 2EL på torsdag 27. desember 2012, klokken 07:26
Nå har jeg hatt Leafen min en uke etter at jeg fikk den tilbake etter repp. Merket at de har oppgradert sofwaren på bilen. Tidligere iriterte det meg at det altid forsvant en batteristrek etter at jeg hadde slått av bilen og slått bilen på igjen 5 min sener. Det problemet har jeg ikke lengre.  :)

Og forvarming på batteri fungerer 100% uten hikke?

Aner ikke, har ikke turt å prøve enda. Har ikke lyst til å prøve nå redd for å ikke ha noe elbil i jula.
Fikk heller ikke snakket med verkstede om dette før jeg hentet bilen.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

RuneW

Sitat fra: 2EL på torsdag 27. desember 2012, klokken 12:28
Sitat fra: RuneW på torsdag 27. desember 2012, klokken 10:04
Sitat fra: 2EL på torsdag 27. desember 2012, klokken 07:26
Nå har jeg hatt Leafen min en uke etter at jeg fikk den tilbake etter repp. Merket at de har oppgradert sofwaren på bilen. Tidligere iriterte det meg at det altid forsvant en batteristrek etter at jeg hadde slått av bilen og slått bilen på igjen 5 min sener. Det problemet har jeg ikke lengre.  :)

Og forvarming på batteri fungerer 100% uten hikke?

Aner ikke, har ikke turt å prøve enda. Har ikke lyst til å prøve nå redd for å ikke ha noe elbil i jula.
Fikk heller ikke snakket med verkstede om dette før jeg hentet bilen.

OK, men det hadde vært veldig interessant å vite om (Nissan mener at) dette er fikset med en software-oppgradering!
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Ladefabrikken

Snakket med Nissan i dag og de sa at problemet er løst. Ny softwar og sikring som er forsterket. Så nå skal problemet være saga blott, men jeg må ha bilen i jula og kommer ikke til å teste dette før etter nyttår.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

RuneW

Sitat fra: 2EL på torsdag 27. desember 2012, klokken 21:41
Snakket med Nissan i dag og de sa at problemet er løst. Ny softwar og sikring som er forsterket. Så nå skal problemet være saga blott, men jeg må ha bilen i jula og kommer ikke til å teste dette før etter nyttår.

Det er i så fall meget gode nyheter! Hvilken versjon er det du har fått?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA